Πόσο θα πρέπει να είναι το bounce rate – ποσοστό εγκατάλειψης για μια ιστοσελίδα;
Το ποσοστό εγκατάλειψης ενός ιστότοπου είναι αρκετά σημαντικό, επειδή σας δείχνει πόσο οι άλλοι ασχολούνται, ή και όχι με το περιεχόμενο του website σας. Το bounce rate υπολογίζεται όταν κάποιος επισκέπτεται μια σελίδα στον ιστότοπό σας και δεν κάνει τίποτα πριν φύγει. Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης αυτός μετρά τον χρόνο αποχώρησης του πελάτη από τη σελίδα σας, ακόμα και στην περίπτωση που δεν έχει κάνει καμία ενέργεια, όπως να αγοράσει κάτι, ή να συμπληρώσει κάποια φόρμα ή έστω να κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο.
Εάν είστε manager, είναι σημαντικό να κατανοήσετε το bounce rate και πώς επηρεάζει τη συνολική στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, ένας “κακός” ρυθμός εγκατάλειψης μπορεί να υποδεικνύει τεχνικά ζητήματα SEO στην κατασκευή ιστοσελίδων, όπως ο αργός χρόνος φόρτωσης της σελίδας σας.
Τι είναι καλύτερο για αυτόν τον δείκτη λοιπόν, να είναι υψηλός ή χαμηλός;
Ένα υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης σημαίνει ότι η συνολική διάρκεια της συνεδρίας ενός επισκέπτη είναι σύντομη, επισκέπτονται δηλαδή μια σελίδα στον ιστότοπό σας και φεύγουν. Ένα χαμηλό ποσοστό από την άλλη σημαίνει ότι οι επισκέπτες ξοδεύουν χρόνο σε μια σελίδα και κάνουν κλικ σε διαθέσιμους συνδέσμους. Μην ξεχνάμε όμως πως το καλό και κακό για τα ποσοστά εγκατάλειψης είναι σχετικοί όροι των οποίων ο ορισμός μπορεί να αλλάξει σύμφωνα με τα διαφορετικά κριτήρια και την υποκειμενικότητα.
Παίζει καθοριστικό ρόλο για τον συγκεκριμένο όρο και η δομή του website σας. Στην περίπτωση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, η αρχική σας σελίδα μπορεί να έχει το υψηλότερο ποσοστό εγκατάλειψης από οποιαδήποτε σελίδα, και να είστε ικανοποιημένοι με αυτό, επειδή θέλετε οι επισκέπτες σας να κατευθύνονται στις υπόλοιπες σελίδες όπου μπορούν να κάνουν μια αγορά.
Εάν έχετε παρατηρήσει υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης θα πρέπει να εξετάσετε τους παρακάτω παράγοντες οι οποίοι μπορεί να το επηρεάζουν:
- Αργή ταχύτητα σελίδας
- Αναδυόμενα παράθυρα
- Περιττές προσθήκες
- Κακή χρηστικότητα
- Ετικέτες και περιγραφές που δεν έχουν βελτιστοποιηθεί σωστά
- Κενές σελίδες και τεχνικά σφάλματα
- Περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας
- Σελίδες που δεν είναι φιλικές προς κινητά
Μιλώντας με αριθμητικά δεδομένα ένα βέλτιστο bounce rate – για μια σελίδα που σας ενδιαφέρει να διαδράσει ο πελάτης – θα ήταν από 26 % μέχρι 40%. Υπάρχουν διάφορα εργαλεία ανάλυσης επισκεψιμότητας από τα οποία μπορείτε να δείτε τη μέση διάρκεια επίσκεψης μιας σελίδας, τις επισκέψεις σε σελίδες και τον συνολικό αριθμό μοναδικών επισκεπτών.