Τι είναι το “Bounce Rate” σε μια ιστοσελίδα
Τι είναι το “Bounce Rate”;
Το bounce rate είναι το ποσοστό των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας που επισκέφθηκαν μόνο μία σελίδα στην ιστοσελίδα αυτή για να αποχωρήσουν αμέσως μετά. Ένα υψηλό bounce rate είναι σημάδι μιας σελίδας που υπολειτουργεί. Ένα χαμηλό bounce rate όμως σημαίνει ότι η ιστοσελίδα εξυπηρετεί τους πελάτες της αρκετά καλά.
Ένα “bounce” μπορεί να γίνει για πολλούς λόγους, απ’ τους οποίους μερικοί είναι:
- Η επιστροφή στα αποτελέσματα αναζήτησης
- Το κλείσιμο του περιηγητή (κατα λάθος ή σκόπιμα)
- Η πληκτρολόγηση νέου URL στην μπάρα αναζήτησης του περιηγητή
- Αν γίνει κλικ σε κάποιο εξωτερικό link
- Η ανάγνωση ολόκληρης της σελίδας από τον επισκέπτη αλλά χωρίς να αλληλεπιδράσει κάπως με αυτήν, και μετά να αποχωρήσει.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του Bounce Rate και του Exit Rate;
Πολύ συχνά μπερδεύονται οι όροι “bounce rate” και “exit rate”. Παρόλο που μια σελίδα με υψηλό exit rate μπορεί επίσης να είναι σημάδι ότι υπολειτουργεί, το exit rate δείχνει το ποσοστό των επισκεπτών της που αποχωρούν από την ιστοσελίδα μέσω κάποιας συγκεκριμένης σελίδας. Όμως, μπορεί οι επισκέπτες να μπήκαν σε αρκετές σελίδες πριν φτάσουν στην “έξοδο”. Αλλά όπως και να έχει, αν μια σελίδα έχει υψηλό exit rate, μπορεί να χρειάζεται την ίδια προσοχή για βελτίωση με μια ιστοσελίδα με υψηλό bounce rate.
Τι ποσοστό bounce θεωρείται φυσιολογικό;
Σε κάποιες σελίδες είναι φυσιολογικό να υπάρχει μεγάλο bounce rate. Ένα παράδειγμα είναι η σελίδα επικοινωνίας σε μία ιστοσελίδα. Όταν ένας επισκέπτης πατάει στο “επικοινωνήστε μαζί μας” αναζητά μία διεύθυνση, έναν αριθμό τηλεφώνου και ένα email. Αφού πάρει αυτά, επόμενο είναι να αποχωρήσει από την σελίδα αυτή. Όμως αν το υψηλό bounce rate αφορά την αρχική σελίδα μιας ιστοσελίδας, τότε είναι θέμα που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και άμεση δράση.
Άρα τι ποσοστό θεωρείται φυσιολογικό; Η απάντηση είναι ότι εξαρτάται. Τα “φυσιολογικά” ποσοστά bounce για άλλους δεν είναι αναγκαστικά ίδια με τα δικά μας “φυσιολογικά” ποσοστά.
Για παράδειγμα, μια επιχείρηση που είναι B2B και κοιτάζει να συγκρίνει το bounce rate του eshop της ή της στοσελίδας της με τον μέσο όρο του bounce rate της βιομηχανίας. Παρατηρεί ότι έχει αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό από τον μέσο όρο, και υποθέτει ότι η ιστοσελίδα δεν λειτουργεί σωστά. Αυτό όμως που έκανε λάθος στον τρόπο μελέτης της, ήταν ότι η εταιρεία είναι Β2Β, και τα ποσοστά της βιομηχανίας σε B2B στο θέμα του bounce rate είναι πολύ μεγαλύτερα.
Γι’ αυτό καλό είναι να ελέγχουμε τακτικά το ποσοστό bounce της ιστοσελίδας μας, και να βγάλουμε συμπέρασμα τι ποσοστό είναι φυσιολογικό για την δική μας ιστοσελίδα. Και από εκεί, σχεδιάζουμε το πως θα βελτιώσουμε το ποσοστό αυτό όσο το δυνατόν περισσότερο.
Τι προκαλεί υψηλά ποσοστά bounce;
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες στην προώθηση – κατασκευή ιστοσελίδων που μπορεί να προκαλούν υψηλό bounce rate σε μια ιστοσελίδα, και γι’ αυτό γίνεται δύσκολο να κάνουμε ακριβή εκτίμηση. Παρόλα ταύτα, παρακάτω βλέπουμε ορισμένους από τους πιο συνηθισμένους παράγοντες που αυξάνουν το bounce rate:
- Μεγάλος χρόνος φόρτωσης eshop – ιστοσελίδας: Όταν ένα κατάστημα έχει μεγάλη ουρά αναμονής, οι περαστικοί που ίσως να ενδιαφέρονταν, καταλήγουν να αποχωρούν. Οι πελάτες είναι ανυπόμονοι, και γενικά περιμένουν μέχρι περίπου τρία δευτερόλεπτα για την φόρτωση μιας ιστοσελίδας προτού αποφασίσουν να αποχωρήσουν από αυτήν.
- Κακός τίτλος ή περιγραφή: Οι περισσότεροι επισκέπτες της ιστοσελίδας μας, την εντοπίζουν από αναζήτηση, το οποίο σημαίνει ότι τα αποτελέσματα μας πρέπει να είναι ακριβή αντιπροσώπευση του περιεχομένου μας, ώστε η ιστοσελίδα να κρατάει τους πελάτες.
- Τεχνικά προβλήματα: Αν το ποσοστό bounce είναι πολύ μεγάλο, υπάρχει πιθανότητα να προκαλείται από κάποιο τεχνικό πρόβλημα της σελίδας το οποίο αναμένεται να επιλυθεί.
- Περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας: Ένας από τους σημαντικότερους λόγους που οι επισκέπτες αποχωρούν από κάποια ιστοσελίδα είναι το κακό περιεχόμενο. Αν το υψηλό bounce rate βρίσκεται σε πολλές σελίδες της ιστοσελίδας μας, τότε είναι ώρα να αναθεωρήσουμε το περιεχόμενο μας.
Κακή εμπειρία χρήστη (UX) : Ένας συνδυασμός κακής εμπειρίας χρήστη και σχεδιασμού μπορεί ασφαλώς να στείλει τους επισκέπτες μας τρέχοντας. Είτε αυτό είναι κακή ανταπόκριση, κακός σχεδιασμός, μπερδεμένη πλοήγηση, ή ο ακραίος αριθμός των pop-ups, το πως είναι χτισμένη η ιστοσελίδα μας σίγουρα συμβάλει στο αν οι επισκέπτες μας θα μείνουν στην ιστοσελίδα ή οχι.