Βέλτιστες πρακτικές για το μάρκετινγκ κατά τη διάρκεια και μετά του COVID-19
Μια παγκόσμια κρίση μπορεί είτε να παραλύσει μια ομάδα μάρκετινγκ είτε να την παρακινήσει για να ευδοκιμήσει. Μετά την πανδημία COVID-19, αυτό ακριβώς βλέπουμε: ορισμένες εταιρείες μειώνουν το μάρκετινγκ (σε ορισμένες περιπτώσεις, απολύουν ολόκληρη την ομάδα μάρκετινγκ), ενώ άλλες γίνονται πιο ευέλικτες και έρχονται με ενδιαφέροντες τρόπους να προσελκύσουν το κοινό τους σε αυτές τις δύσκολες στιγμές προσεκτική προώθηση και κατασκευή ιστοσελίδων γαι τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Εάν θέλετε να παραμείνετε στην αγορά, δεν μπορείτε να μείνετε αδρανείς για πολύ. Το να είσαι συντηρητικός μοιάζει με την ασφαλή επιλογή όταν υπάρχει αβεβαιότητα για το πόσο θα διαρκέσει η κρίση. Αλλά πρέπει να εξισορροπήσουμε την οικονομική ευθύνη με την ανάγκη να διατηρούμε τους καταναλωτές ενήμερους και δεσμευμένους όταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα.
Στην πραγματικότητα, οι μακροπρόθεσμες μελέτες δείχνουν ότι η σωστή προσέγγιση κατά τη διάρκεια της οικονομικής αβεβαιότητας είναι η αύξηση – όχι η μείωση – των δαπανών μάρκετινγκ. Τούτου λεχθέντος, το μάρκετινγκ κατά τη διάρκεια αυτών των καιρών απαιτεί ευαισθησία στο τι συμβαίνει στη ζωή των ανθρώπων και την ευελιξία να συμβαδίζει με τις γρήγορες και μεταβαλλόμενες αλλαγές.
– Ξεκινήστε με την εν συναίσθηση των πελατών
Ο αντίκτυπος του COVID-19 στις συμπεριφορές των καταναλωτών δεν μπορεί να υποτιμηθεί. Οι άνθρωποι έχουν πρόσφατα αποκτήσει νέες συνήθειες, συμπεριφορές και ρουτίνες μετά το COVID-19. Οι καταναλωτές δοκιμάζουν επίσης νέα προϊόντα και σχεδιάζουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν νέες μάρκες που έχουν δοκιμάσει μετά το COVID-19.
Τώρα δεν είναι η ώρα να βασίζεστε σε υποθέσεις. Πρέπει να είστε προληπτικοί στην παρακολούθηση αλλαγών στις συμπεριφορές των πελατών και στις ανάγκες αγοράς, ενώ η κρίση εξελίσσεται.
Οι επιχειρήσεις πρέπει να προχωρήσουν αλλά να το κάνουν με πραγματική εν συναίσθηση. Ο διπλασιασμός της αφοσίωσης των πελατών και των προγραμμάτων ακρόασης μπορεί να βοηθήσει στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τον καλύτερο τρόπο προόδου.
– Πείτε σχετικές, αυθεντικές ιστορίες
Ορισμένες μάρκες έχουν ήδη δημιουργήσει συναρπαστικές καμπάνιες που μιλούν για την πραγματικότητα της πανδημίας. Είναι υπέροχο να βλέπουμε τη δημιουργικότητα στην αφήγηση αυτή τη στιγμή, αλλά οι έμποροι πρέπει να ωθήσουν τις εταιρείες τους να κάνουν ακόμη περισσότερα. Αυτή είναι η ώρα να παρέχετε όσο το δυνατόν περισσότερη αξία στους πελάτες και τις κοινότητές σας.
Κάθε οργανισμός και άτομο έχει την ικανότητα να συνεισφέρει με τον δικό του τρόπο. Το πιο σημαντικό ερώτημα που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες είναι το εξής: «τι μπορώ να κάνω για να βοηθήσω;»
Η αύξηση των μισθών του προσωπικού πρώτης γραμμής για να δείξει εκτίμηση για τις προσπάθειές τους, εξαλείφοντας προσωρινά τα τέλη συνδρομής για μια εφαρμογή για να βοηθήσει τους ανθρώπους να παραμείνουν σε φόρμα κατά την απομόνωση κ.λπ., είναι κινήσεις που υπερβαίνουν το μάρκετινγκ και ενδέχεται να μην αυξήσουν τις πωλήσεις αμέσως, αλλά θα δημιουργήσουν καλή θέληση και συμβάλλουν στη μακροπρόθεσμη πίστη. Όσο πιο γρήγορα ο κόσμος μπορεί να νικήσει την πανδημία COVID-19, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχουν όλες οι εταιρείες να επιβιώσουν από την κρίση.
– Να είστε ευέλικτοι για το νέο φυσιολογικό
Ορισμένοι επιχειρηματίες και έμποροι εμποδίζουν τη δράση, πιστεύοντας ότι τα πράγματα θα επανέλθουν στο «φυσιολογικό» σε μερικές εβδομάδες ή μήνες. Ένα πιο σημαντικό ζήτημα είναι το γεγονός ότι η πανδημία θα έχει μακροπρόθεσμη επίδραση στην ψυχή και τις προοπτικές των καταναλωτών, η κρίση θα δημιουργήσει ένα νέο φυσιολογικό και θα έχει μόνιμο αντίκτυπο στην κοινωνία.
Ανεξάρτητα από το πόσο διαρκεί η κρίση, το COVID-19 θα αλλάξει για πάντα το τοπίο των καταναλωτών. Αφού γίνει αυτό, οι εταιρείες δεν μπορούν να επιστρέψουν στα παλιά βιβλία τους. Τα μηνύματα και ακόμη και η στρατηγική των προϊόντων σας ενδέχεται να χρειαστεί να εξελιχθούν σημαντικά για την πραγματικότητα του κόσμου μετά το COVID-19.
Η ουσία είναι ότι τα νέα δεδομένα και οι ακριβείς πληροφορίες δεν ήταν ποτέ πιο σημαντικές. Εάν δεν έχετε επικοινωνήσει με τους πελάτες σας τον τελευταίο μήνα, τώρα είναι η ώρα να το κάνετε.
Αν και είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε τις αβεβαιότητες και τους φόβους γύρω από το COVID-19, μην αφήσετε αυτήν την κρίση να σας παραλύσει. Η διευκόλυνση της ομάδας σας να κατανοεί πραγματικά τους πελάτες σας και να ενεργεί βάσει έγκαιρων πληροφοριών είναι το κλειδί για να περάσετε από αυτήν την κρίση τόσο για την ομάδα μάρκετινγκ όσο και για την εταιρεία σας.