5 βήματα για δημιουργία ενός σχεδίου μάρκετινγκ
Όλοι γνωρίζουν ότι χρειάζεστε ένα επιχειρηματικό σχέδιο, ωστόσο πολλοί επιχειρηματίες δεν συνειδητοποιούν ότι ένα σχέδιο μάρκετινγκ είναι εξίσου σημαντικό. Σε αντίθεση με ένα επιχειρηματικό σχέδιο, ένα σχέδιο μάρκετινγκ εστιάζει στην απόκτηση και τη διατήρηση πελατών, είναι στρατηγικό και περιλαμβάνει αριθμούς, γεγονότα και στόχους. Ένα καλό σχέδιο μάρκετινγκ περιγράφει όλα τα εργαλεία και τις τακτικές που θα χρησιμοποιήσετε για την επίτευξη των στόχων πωλήσεων.
Βήμα 1: Ξεκινήστε με ένα στιγμιότυπο της τρέχουσας κατάστασης της εταιρείας σας. Αυτή η πρώτη ενότητα καθορίζει την εταιρεία σας και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της και στη συνέχεια δείχνει πως τα οφέλη που παρέχετε σας ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό σας.
Κάντε την ανάλυση της κατάστασής σας, μια σύντομη επισκόπηση των δυνατοτήτων, των αδυναμιών, των ευκαιριών και των απειλών της εταιρείας σας. Τα δυνατά σημεία και οι αδυναμίες αναφέρονται σε χαρακτηριστικά που υπάρχουν στην επιχείρησή σας, ενώ οι ευκαιρίες και οι απειλές αναφέρονται σε εξωτερικούς παράγοντες.
Πρέπει να αναλύσετε τις δυνατότητες του προϊόντος σας πριν την κατασκευή ιστοσελίδας και να αποφασίσετε πως διακρίνουν το προϊόν σας από τους ανταγωνιστές του. Το να γνωρίζετε τι θέλουν οι πελάτες σας, σας βοηθά να αποφασίσετε τι να προσφέρετε και αυτό μας φέρνει στην επόμενη ενότητα του σχεδίου σας.
Βήμα 2: Καθορίστε ποιος είναι το κοινό-στόχος σας.
Η ανάπτυξη ενός απλού προφίλ μίας παραγράφου του υποψήφιου πελάτη σας είναι το επόμενο βήμα σας.
Εάν είστε έμπορος μεταξύ επιχειρήσεων, μπορείτε να ορίσετε το κοινό-στόχο σας με βάση τον τύπο της επιχείρησής τους, τον τίτλο εργασίας, το μέγεθος της επιχείρησης, τη γεωγραφική τοποθεσία ή άλλα χαρακτηριστικά που τους καθιστούν με πιθανές προοπτικές. Ανεξάρτητα από το ποιο είναι το κοινό-στόχος σας, φροντίστε να τα ορίσετε σε αυτήν την ενότητα, γιατί θα είναι ο οδηγός σας καθώς σχεδιάζετε τις εκστρατείες μέσων και δημοσίων σχέσεων.
Βήμα 3: Δημιουργήστε μια λίστα με τους στόχους μάρκετινγκ.
Γράψτε μια σύντομη λίστα στόχων – και κάντε τους μετρήσιμους, ώστε να γνωρίζετε πότε τους έχετε επιτύχει.
Εάν χρειάζεστε βοήθεια για τη δημιουργία των στόχων σας, ακολουθεί μια λίστα παραγόντων που σας κάνουν να σκεφτείτε:
– Ειδικότητα. Έχετε περισσότερες πιθανότητες να επιτύχετε έναν στόχο εάν είναι συγκεκριμένος.
– Αισιοδοξία. Έχετε έναν θετικό τρόπο, αυξάνοντας έτσι την ενέργειά σας για να την επιτύχετε.
– Ρεαλισμός. Ξεκινήστε με μικρά βήματα, όπως αύξηση του μηνιαίου εισοδήματός σας κατά 25 τοις εκατό. Μόλις επιτευχθεί ο πρώτος στόχος σας, μπορείτε να προσεγγίσετε μεγαλύτερους στόχους.
– Βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι μπορούν να επιτευχθούν σε μια περίοδο εβδομάδων έως ενός έτους. Οι μακροπρόθεσμοι στόχοι μπορούν να είναι για πέντε, 10 ή ακόμη και 20 χρόνια. Πρέπει να είναι σημαντικά μεγαλύτεροι από τους βραχυπρόθεσμους στόχους, αλλά πρέπει να είναι ρεαλιστικοί.
Βήμα 4: Ερευνητική τακτική μάρκετινγκ
Η διαπροσωπική επαφή με τις πωλήσεις (είτε αυτοπροσώπως, τηλεφωνικώς είτε μέσω email) σε συνδυασμό με το μάρκετινγκ προσθέτει το τελικό κίνητρο που απαιτείται για το κλείσιμο των πωλήσεων.
Για να ολοκληρώσετε την ενότητα τακτικών, περιγράψτε τις κύριες στρατηγικές μάρκετινγκ και, στη συνέχεια, συμπεριλάβετε μια ποικιλία τακτικών που θα χρησιμοποιήσετε για να προσεγγίσετε τους καταναλωτές σε οποιοδήποτε σημείο του κύκλου πωλήσεων.
Για να προσδιορίσετε τον ιδανικό συνδυασμό μάρκετινγκ, μάθετε σε ποια μέσα απευθύνεται το κοινό-στόχος σας για πληροφορίες σχετικά με τον τύπο προϊόντος ή υπηρεσίας που πουλάτε. Αποφύγετε τα μέσα ευρείας βάσης – ακόμα και αν προσελκύει το κοινό-στόχο σας – εάν το περιεχόμενο δεν είναι σχετικό. Οι τακτικές μάρκετινγκ που επιλέγετε πρέπει να προσεγγίζουν τους πιθανούς πελάτες σας όταν θα είναι πιο δεκτικοί στο μήνυμά σας.
Βήμα 5: Ορίστε τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ.
Θα πρέπει να αφιερώσετε ένα ποσοστό των προβλεπόμενων ακαθάριστων πωλήσεων στον ετήσιο προϋπολογισμό μάρκετινγκ. Φυσικά, όταν ξεκινάτε μια επιχείρηση, αυτό μπορεί να σημαίνει τη χρήση χρηματοδότησης, δανεισμού ή αυτοχρηματοδότησης . Και με τόσα πολλά διαφορετικά είδη τακτικών διαθέσιμα για να προσεγγίσετε κάθε πιθανή θέση κοινού, υπάρχει ένας συνδυασμός που ταιριάζει ακόμη και στον πιο στενό προϋπολογισμό.
Καθώς αρχίζετε να συλλέγετε κόστος για τις τακτικές μάρκετινγκ που σκιαγραφήσατε στο προηγούμενο βήμα, ενδέχεται να διαπιστώσετε ότι έχετε υπερβεί τον προϋπολογισμό σας. Απλά επιστρέψτε και προσαρμόστε την τακτική σας έως ότου έχετε έναν συνδυασμό που είναι αποδοτικός. Το κλειδί είναι να μην σταματήσετε ποτέ το μάρκετινγκ – μην ανησυχείτε για τις πιο δαπανηρές τακτικές έως ότου μπορείτε να τις υποστηρίξετε οικονομικά.