Βρείτε το σωστό μείγμα ιστοσελίδων κοινωνικών μέσων για το κοινό σας

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αλληλεπιδράσετε με το κοινό σας και να δημιουργήσετε σχέσεις, αλλά αν τα χρησιμοποιείτε όλα λάθος, θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν πολλές επιλογές όταν αποφασίζουν ποια πλατφόρμα ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες μάρκετινγκ τους, ενώ δεν φαίνεται να υπάρχει έλλειψη απόψεων σχετικά με το τι λειτουργεί καλύτερα.
Ενώ κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική και έχει μοναδικές απαιτήσεις, θα πρέπει να λάβετε υπόψη αυτούς τους παράγοντες πριν επιλέξετε το σωστό μείγμα κοινωνικών μέσων:
1. Μέγεθος κοινού
Πριν εγκατασταθείτε σε μια πλατφόρμα κατασκευής ιστοσελίδων social έναντι μιας άλλης, βεβαιωθείτε ότι το κοινωνικό δίκτυο θα καλύψει το μέγεθος της αγοράς-στόχου σας. Πρέπει να ξέρετε σε πόσα άτομα στοχεύετε για να αποφασίσετε αν το Facebook ή το Instagram θα ταίριαζαν καλύτερα. Εάν δεν είναι εκατομμύρια, τότε κολλήστε με μικρότερες πλατφόρμες όπως το Twitter και το LinkedIn. Αυτά τα δίκτυα επιτρέπουν επίσης μεγαλύτερη εξατομίκευση, επομένως μπορεί να είναι προτιμότερα ακόμη και αν μόνο μικρές ομάδες ατόμων διαβάζουν τις αναρτήσεις σας.
2. Τύπος περιεχομένου που δημιουργείτε
Ένας άλλος καθοδηγητικός παράγοντας για την επιλογή του σωστού μίγματος μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων για το κοινό σας είναι ο τύπος περιεχομένου που δημιουργείτε. Θέλετε να μοιραστείτε πληροφορίες; Ή μήπως θέλετε να δημοσιεύσετε βίντεο ή γκαλερί φωτογραφιών; Διαφορετικοί τύποι περιεχομένου απαιτούν διαφορετικά είδη πλατφορμών. Ενώ μερικοί άνθρωποι προτείνουν τη δημιουργία σελίδων για κάθε μεμονωμένη πλατφόρμα, αυτό δεν είναι πάντα απαραίτητο. Για παράδειγμα, αν έχετε λογαριασμό για μια τοπική επιχείρηση, η δημιουργία μιας σελίδας για την εθνική αλυσίδα σας δεν έχει νόημα, επειδή οι πελάτες σας δεν θα αλληλεπιδρούν με την επωνυμία εκτός της περιοχής της. Ανάλογα με τη φύση της επιχείρησής σας, μπορείτε να επιλέξετε έναν συνδυασμό πλατφορμών για να προσεγγίσετε αποτελεσματικά το κοινό σας. Το περιεχόμενο είναι αυτό που πουλάει την επιχείρησή σας, οπότε εστιάστε στην παραγωγή ποιοτικού υλικού για τις πλατφόρμες που λειτουργούν καλύτερα για τον κλάδο σας.
3. Η συχνότητα των αποσπάσεων
Παρόλο που μπορεί να προτιμάτε να εστιάσετε σε ένα κοινωνικό δίκτυο πάνω από τα άλλα, μπορεί να σας φανεί χρήσιμο να διατηρείτε πολλούς λογαριασμούς ενεργούς ανάλογα με τις προτιμήσεις του κοινού σας. Μερικοί άνθρωποι δεν αισθάνονται άνετα να μοιράζονται πάρα πολλές προσωπικές πληροφορίες στο Facebook, ενώ άλλοι προτιμούν να λαμβάνουν ενημερώσεις από επωνυμίες μέσω instagram. Η επιλογή της κοινωνικής πλατφόρμας καθορίζεται από τον τύπο αφοσίωσης που θέλετε από τους οπαδούς σας. Ως εκ τούτου, οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν ότι είναι σημαντικό να δοκιμάσετε διάφορα μείγματα κοινωνικών μέσων για να δείτε ποια παράγουν τα καλύτερα αποτελέσματα για τους συγκεκριμένους στόχους σας.
4. Ανταγωνισμός
Θα πρέπει πάντα να παρακολουθείτε τον ανταγωνισμό σας όταν αποφασίζετε εάν θα επεκταθείτε ή όχι σε οποιοδήποτε δεδομένο δίκτυο. Αυτό θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε ποιες πλατφόρμες χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σας και γιατί φαίνονται πιο επιτυχημένοι από εσάς. Δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός φαίνεται να είναι αρκετά έμπειρος για το τι λειτουργεί και τι όχι για ορισμένες πλατφόρμες, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε να προσαρμοστείτε σε αυτές τις αλλαγές αντί να ακολουθείτε τυφλά το πλήθος. Πρέπει να αξιολογείτε συνεχώς την απόδοσή σας για να βελτιώσετε την αποτελεσματικότητα των καμπανιών σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
5. Οι στόχοι σας
Έχοντας σαφείς στόχους θα σας οδηγήσει στο καλύτερο μείγμα κοινωνικών μέσων για τις ανάγκες σας. Για παράδειγμα, εάν θέλετε να αποκτήσετε έκθεση το συντομότερο δυνατό, τότε είναι λογικό να εστιάσετε κυρίως σε εκείνα τα δίκτυα με την υψηλότερη ορατότητα. Από την άλλη πλευρά, εάν θέλετε να διατηρήσετε μια συνεπή παρουσία στα κοινωνικά μέσα, τότε θα μπορούσατε να επιλέξετε πλατφόρμες που απαιτούν ελάχιστη συντήρηση. Είναι ζωτικής σημασίας να αφιερώσετε χρόνο για να καταγράψετε όλους τους στόχους σας πριν επιλέξετε τα σωστά κανάλια για την υλοποίησή τους.
Αυτοί οι στόχοι θα λειτουργήσουν ως κατευθυντήρια γραμμή για να γνωρίζετε ακριβώς τι θέλετε να επιτύχετε. Θυμηθείτε ότι ενώ μπορεί για παράδειγμα να μην χρειάζεστε πλέον το Facebook, ίσως θελήσετε να χρησιμοποιήσετε την πλατφόρμα επειδή βοηθά στην αύξηση της επισκεψιμότητας πίσω στον ιστότοπό σας.