Μια από τις καλύτερες στρατηγικές μάρκετινγκ – Οι βάσεις δεδομένων
Σύμφωνα με το 90% των κορυφαίων marketer, η εξατομίκευση συμβάλλει σημαντικά στην κερδοφορία της επιχείρησής σας. Αλλά υπάρχουν πολλά περισσότερα στην εξατομίκευση πέρα από το μάρκετινγκ στους πελάτες με βάση το ιστορικό αγορών τους.
Για παράδειγμα, φανταστείτε κάποιος να αγόραζε παιχνίδια για τα γενέθλια του ανιψιού του και ως αποτέλεσμα αυτού να λάμβανε τόνους μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σχετικά με παιχνίδια. Αυτό το άτομο δεν έχει δικά του παιδιά, ενοχλείται από το μη σχετικό μάρκετινγκ και σας διαγραφεί από τη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το μάρκετινγκ βάσης δεδομένων μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε αυτά τα δαπανηρά λάθη. Σας βοηθά να δημιουργήσετε εξατομικευμένες επικοινωνίες μάρκετινγκ, σας επιτρέπει να δημιουργήσετε στοχευμένες καμπάνιες και πολλά άλλα.
Τι είναι το μάρκετινγκ βάσης δεδομένων;
Το μάρκετινγκ βάσης δεδομένων είναι ένας τύπος άμεσου μάρκετινγκ όπου συλλέγετε δεδομένα πελατών και τα αναλύετε για να δημιουργήσετε μια εξατομικευμένη εμπειρία για κάθε πελάτη σας. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε αυτήν την εξατομικευμένη εμπειρία για να δελεάσετε πιθανούς δυνητικούς πελάτες. Ορισμένα από τα δεδομένα που μπορείτε να συλλέξετε για τη στρατηγική μάρκετινγκ της βάσης δεδομένων σας περιλαμβάνουν:
- Ονόματα πελατών
- Τηλεφωνικούς αριθμούς πελατών
- Διευθύνσεις πελατών
- Δεδομένα συναλλαγών
- Μοτίβο συμπεριφοράς αγορών
Για να συλλέξουν αυτά τα δεδομένα, οι marketers χρησιμοποιούν ένα σύστημα CRM, το οποίο αντιπροσωπεύει τη Διαχείριση Σχέσεων πελατών.
Αυτό είναι λογισμικό που σας επιτρέπει να συγκεντρώσετε όλα τα δεδομένα σας σε ένα μέρος και σας δίνει τα εργαλεία για να βεβαιωθείτε ότι κάθε αλληλεπίδραση των πελατών με την εταιρεία σας πηγαίνει ομαλά.
Οποιοσδήποτε τύπος εταιρείας μπορεί να επωφεληθεί από το μάρκετινγκ βάσεων δεδομένων, από καταστήματα τούβλων έως και εταιρείες για κατασκευή ιστοσελίδων.
Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν το μάρκετινγκ βάσης δεδομένων για να συλλέξουν ονόματα πελατών και διευθύνσεις, ώστε να μπορούν να ταχυδρομήσουν τα διαφημιστικά φυλλάδια ή την κάρτα τους. Αυτό όμως είναι παραδοσιακό άμεσο μάρκετινγκ.
Με το μάρκετινγκ βάσης δεδομένων, ενδέχεται να στέλνετε λιγότερα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά στοχεύετε τους πελάτες σας με εξατομικευμένες πληροφορίες. Μπορείτε να μάθετε πώς οι πελάτες σας θέλουν να προωθηθούν στην αγορά, να προσαρμόσετε τη στρατηγική σας ώστε να ταιριάζει με την καλύτερη μέθοδο με αποτέλεσμα να τους προσεγγίσετε ευκολότερα.
Με εκατοντάδες (αν όχι χιλιάδες) πελάτες στη βάση δεδομένων σας, είναι σίγουρο ότι ορισμένες από τις πληροφορίες τους θα αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου.
Οι πελάτες μετακινούνται, αλλάζουν τους αριθμούς τηλεφώνου και τις θέσεις εργασίας τους και κάνουν αρκετές αλλαγές στη ζωή τους, οι οποίες επηρεάζουν την ακρίβεια των δεδομένων σας.
Για να μειώσετε την πιθανότητα τα δεδομένα σας να είναι λανθασμένα, προσπαθήστε να εστιάσετε σε πληροφορίες που είναι λιγότερο πιθανό να αλλάξουν. Αυτό περιλαμβάνει αριθμούς τηλεφώνου πελατών και προσωπικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έναντι επαγγελματικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και διευθύνσεις.
Επίσης, εξετάστε το ενδεχόμενο να διασταυρώσετε τις πληροφορίες των πελατών σας ώστε να βεβαιωθείτε ότι οι πληροφορίες που έχετε στο αρχείο σας είναι σωστές.
Στην συνέχεια, τα εξατομικευμένα μηνύματα είναι αυτά που κάνουν την διαφορά στους πελάτες, διότι σάς επιτρέπουν να δημιουργείτε εμπιστοσύνη και στους νέους αλλά και στους υπάρχοντες πελάτες.
Αντί να φαίνεται ότι απλά προσπαθείτε να βγάλετε γρήγορα λεφτά, οι πελάτες θα αισθάνονται ότι οι ανάγκες τους είναι σημαντικές για την εταιρεία σας και ότι ενδιαφέρεστε πραγματικά να τους βοηθήσετε.
Και όταν δημιουργείτε μια μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες σας με βάση την εμπιστοσύνη και μια ομαλή, θετική εμπειρία κάθε φορά, αυξάνετε δραματικά την πιθανότητα επαναλαμβανόμενων πωλήσεων.
Επίσης, οι ευχαριστημένοι πελάτες είναι μερικοί από τους καλύτερους τρόπους για να υποστηρίξετε την επωνυμία σας χωρίς να ξοδέψετε χρήματα. Οι ικανοποιημένοι πελάτες δεν θα διστάσουν να πουν στους φίλους και τους συναδέλφους τους τι μεγάλη εμπειρία είχαν με την εταιρεία σας.
Ο ακριβής τρόπος με τον οποίο μπορείτε να συλλέξετε δεδομένα, εξαρτάται από την επιχείρησή σας, αλλά μπορείτε να το κάνετε και εξετάζοντας πόσο συχνά οι πελάτες αγοράζουν από εσάς, πού έμαθαν για εσάς και αν έχουν επικοινωνήσει μαζί σας για υποστήριξη ή για να κάνουν μια ερώτηση.
Πριν συγκεντρώσετε δεδομένα, είναι καλή ιδέα να αξιολογήσετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους και να τους ενημερώσετε εάν είναι απαραίτητο. Με αυτόν τον τρόπο, θα γνωρίζετε ακριβώς σε ποια δεδομένα πελατών πρέπει να εστιάσετε.
Επίσης, σκεφτείτε τι είδους δεδομένα πελατών χρειάζεστε καθώς εισάγετε πληροφορίες πελατών στη βάση δεδομένων σας. Εάν η επιχείρησή σας είναι αποκλειστικά συνδεδεμένη στο διαδίκτυο, θέλετε να εστιάσετε στις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε αντίθεση με τις φυσικές διευθύνσεις.
Η εξατομίκευση με το μάρκετινγκ βάσης δεδομένων σάς επιτρέπει να ξοδεύετε λιγότερο χρόνο μαντεύοντας και περισσότερο χρόνο στοχεύοντας με ακρίβεια το κοινό σας για μετρήσιμα αποτελέσματα.
Οι πελάτες σας θα νιώθουν πολύτιμοι και θα έχουν μια καλή σχέση με την εταιρεία σας και θα θέλουν να επιστρέψουν ξανά και ξανά.