Οδηγός για την απόκτηση περισσότερων πελατών
Τα τελευταία χρόνια, το κόστος απόκτησης νέων πελατών έχει αυξηθεί κατά περίπου 60%. Το κόστος του μάρκετινγκ είναι πιο ακριβό και οι πελάτες δεν είναι τόσο αξιόπιστοι όσο οι σύγχρονες επωνυμίες. Οπότε, θα πρέπει να βρείτε έξυπνους τρόπους για να δημιουργήσετε και να βελτιώσετε τη στρατηγική για την απόκτηση πελατών. Επίσης, θα πρέπει να κατανοήσετε τις τάσεις του κλάδου για να διασφαλίσετε ότι θα επιτύχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η σημασία της στρατηγικής στην απόκτηση των πελατών.
Μπορεί να νομίζετε ότι η διαδικασία απόκτησης πελατών είναι απλή και δεν χρειάζεται να αφιερώσετε χρόνο ή να κάνετε κάποια προσπάθεια. Αυτή η σκέψη όμως, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής στρατηγικής μέσω της προώθησης – κατασκευής ιστοσελίδας θα σας βοηθήσει να προσελκύσετε, να διατηρήσετε και να μετατρέψετε τους πελάτες με μικρό κόστος και προσπάθεια. Θα σας βοηθήσει επίσης να προσδιορίσετε το κοινό-στόχο σας και ποιο κανάλι απόκτησης πελατών λειτουργεί καλύτερα για την επιχείρησή σας.
Όταν χαρτογραφήσετε το ταξίδι-κινήσεις του πελάτη σας, μαθαίνετε περισσότερα για τις ενέργειες που κάνει και τι συμβαίνει στο μυαλό του. Μπορείτε επίσης να κάνετε δημοσκοπήσεις στους νέους αλλά και στους υπάρχοντες πελάτες σας για να δείτε τι τους άρεσε και τι όχι σχετικά με την διαδικασία. Με αυτές τις πληροφορίες, κατανοείτε καλύτερα πότε μπορεί να είναι πρόθυμοι να αγοράσουν την υπηρεσία ή το προϊόν που προσφέρετε. Παράλληλα, υπάρχουν και μερικά στάδια σε οποιαδήποτε διαδικασία αγοράς και αυτά είναι τα εξής:
i)Αναγνώριση των επιθυμιών και αναγκών των πελατών σας.
Ii)Αναζήτηση πόρων και πληροφοριών.
Iii)Αξιολόγηση και σύγκριση των επιλογών.
iv)Αξιολόγηση του αντικειμένου μετά την αγορά.
Αυτό σημαίνει ότι οι υποψήφιοι πελάτες σας περνούν από μια διαδικασία ώστε να καταλάβουν τι θέλουν ή χρειάζονται, αλλά δεν είναι σίγουροι από που να το αγοράσουν.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το στάδιο της έρευνας όπου το κοινό-στόχος σας καθορίζει αν εμπιστεύεται την επωνυμία σας αρκετά για να αγοράσει από εσάς. Το τελευταίο βήμα είναι ότι ο πελάτης θα εξετάσει το κόστος του προϊόντος πριν από την αγορά.
Μια ισχυρή διαδικασία απόκτησης πελατών θα σας βοηθήσει να αποφύγετε να χάσετε τυχόν προοπτικές καθώς περνάτε από διάφορα κρίσιμα στάδια. Το ίδιο ισχύει και για όταν οι υποψήφιοι πελάτες μετακινούνται από την ομάδα μάρκετινγκ στην ομάδα πωλήσεων, στην ομάδα εξυπηρέτησης πελατών κ.λπ. Με μια αποτελεσματική στρατηγική, είναι λιγότερο πιθανό να έχετε λανθασμένη επικοινωνία ή ελλιπή δεδομένα.
Οπότε τώρα ήρθε η ώρα να μάθετε πώς να βελτιώσετε την στρατηγική σας ώστε να αποκτήσετε πελάτες. Οι σωστές στρατηγικές απόκτησης πελατών θα βοηθήσουν πολύ στην εξασφάλιση ότι οι πελάτες σας βρίσκουν αυτό που θέλουν και έχουν μια θετική εμπειρία στην πορεία.
Η δημιουργία μιας στρατηγικής απόκτησης πελατών και η εστίαση στο σωστό κανάλι απόκτησης πελατών για μετατροπές είναι μια εξαιρετικά προσωπική διαδικασία και κάτι που κάθε μάρκα πρέπει να υπολογίσει από μόνη της. Ενώ αυτό είναι αλήθεια, υπάρχουν ορισμένα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχετε κατά νου.
Πρέπει να κατανοήσετε πως η επιτυχία για την επιχείρησή σας περιλαμβάνει τον καθορισμό του κοινού-στόχου σας. Πρέπει επίσης να καθορίσετε τις μετρήσεις που θα χρησιμοποιήσετε για να μετρήσετε την επιτυχία. Η καθιέρωση αυτού από την αρχή είναι απαραίτητη και θα σας βοηθήσει με το στόχο σας να αποκτήσετε πελάτες.
Κατά τη δημιουργία μιας καμπάνιας ή ενός επιχειρηματικού στόχου, πρέπει να εξετάσετε το ιστορικό των επιτευγμάτων μάρκετινγκ και τι αντίκτυπο είχαν στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων και να εξετάσετε τα βασικά σημεία αναφοράς του κλάδου.
Στρατηγικές απόκτησης πελατών
Αναγνωρισιμότητα
Η αναγνωρισισμότητα είναι το πρώτο βήμα σε κάθε διαδικασία απόκτησης πελατών. Αυτό γίνεται μέσω ανεξάρτητης έρευνας που διεξάγεται από το άτομο ή τις προσπάθειες μάρκετινγκ και πωλήσεων της επωνυμίας σας.
Ενδιαφέρον
Στη συνέχεια, η επωνυμία σας λαμβάνει μέτρα για να ξεχωρίσει ή να εκπαιδεύσει τους πελάτες σχετικά με το τι προσφέρετε. Η εύρεση τρόπων για να προσελκύσετε τα συναισθήματα του πελάτη σας είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά σε αυτό το στάδιο. Ο καλύτερος τρόπος είναι να δημιουργήσετε ένα ηχηρό ή έξυπνο μήνυμα. Θα πρέπει επίσης να εξετάσετε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε ιστορίες πελατών. Όσο πιο ενδιαφέρουσα είναι μια ιστορία, τόσο χαμηλότερο θα είναι το κόστος απόκτησης των πελατών σας.
Σκέψη
Ένα δυνητικός πελάτης θα επισκεφθεί τον ιστότοπό σας, θα κατεβάσει το περιεχόμενο και μπορεί να εγγραφεί για μια δωρεάν δοκιμή. Στην απόκτηση πελατών, είναι δουλειά σας να κάνετε αυτό που προσφέρετε ελκυστικό. Να μετατρέψετε δηλαδή τους ενδιαφερόμενους πελάτες σε πελάτες που πληρώνουν.
Αγορά
Οι υποψήφιοι πελάτες γίνονται πελάτες εάν ολοκληρώσουν μια συναλλαγή. Μετά την πώληση, μπορείτε να αναζητήσετε νέες ευκαιρίες για να πουλήσετε και να ανταμείψετε τους πιστούς πελάτες σας.
Η διαδικασία απόκτησης πελατών σημαίνει να φέρνετε νέους πελάτες να αγοράσουν από εσάς ή να πείσετε τους ανθρώπους να αγοράσουν αυτό που προσφέρετε. Η διαδικασία περιλαμβάνει την ενθάρρυνση των καταναλωτών σε συνδυασμό με την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας, να τους βοηθήσετε να λάβουν μια απόφαση αγοράς.