Ενίσχυση Περιεχομένου: Πώς να μεγιστοποιήσετε την απήχηση του περιεχομένου σας
Η ενίσχυση περιεχομένου ακούγεται λίγο σαν να διαδίδετε το μήνυμά σας, έτσι δεν είναι; Λοιπόν, αυτό ακριβώς είναι. Η ενίσχυση συνεπάγεται όλα τα πράγματα που κάνετε για να προωθήσετε και να διανείμετε το προϊόν, την επωνυμία ή την υπηρεσία σας.
Η ενίσχυση περιεχομένου στην κατασκευή ιστοσελίδων είναι η διαδικασία ψηφιακής προώθησης και διανομής του μηνύματος, των προϊόντων ή των υπηρεσιών της επωνυμίας σας σε διάφορα κανάλια, συμπεριλαμβανομένων των ιδιόκτητων πλατφορμών σας (π.χ. του ιστότοπου ή του ιστολογίου σας), των πλατφορμών κοινωνικών μέσων ή άλλων ιστότοπων εκδοτών, είτε μέσω κερδισμένων μέσων (π.χ. δημόσιες σχέσεις) ή επί πληρωμή διαφήμισης.
Πιο παλιά πριν υπάρξει το Διαδίκτυο, αν θέλατε να προωθήσετε περιεχόμενο, έπρεπε να συνεργαστείτε με δημόσιες σχέσεις ή μια διαφημιστική εταιρεία. Σίγουρα, θα μπορούσατε να το κάνετε μόνοι σας, αλλά για να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα έπρεπε συνήθως να συνεργαστείτε με επαγγελματίες των μέσων ενημέρωσης για να δημιουργήσετε περιεχόμενο και πάντα έναντι αμοιβής.
Εκτός από την πληρωμή των τελών πρακτορείου, υπήρχαν χρεώσεις για την προβολή διαφημίσεων. Θα μπορούσατε να πληρώσετε για διαφημίσεις εκτύπωσης, διαφημίσεις για διαφημιστικές πινακίδες, τηλεοπτικές διαφημίσεις, ραδιοφωνικές διαφημίσεις.
Το Διαδίκτυο τα άλλαξε όλα αυτά — και ξεκίνησε με τα ιστολόγια. Ξαφνικά, ο καθένας μπορεί να γίνει εκδότης γράφοντας μια ανάρτηση ιστολογίου. Ο καθένας μπορεί να δημοσιεύσει περιεχόμενο στο διαδίκτυο.
Οι αναρτήσεις ιστολογίου ξεκίνησαν όπως τα διαδικτυακά ημερολόγια. Αλλά γρήγορα εξελίχθηκαν σε φόρουμ όπου κάθε συγγραφέας μπορεί να μοιραστεί την εμπειρία του σε οποιοδήποτε θέμα θέλει. Μια ενδιαφέρουσα ανάρτηση ιστολογίου μπορεί να τραβήξει την προσοχή. Σύντομα, οι bloggers δημιούργησαν περιεχόμενο για τα πάντα, από φαγητό μέχρι ταξίδια μέχρι την εκτροφή κοτόπουλων στην αυλή τους.
Ο σκοπός του περιεχομένου έγινε όχι μόνο να βοηθήσει τους αναγνώστες δίνοντάς τους πολύτιμο περιεχόμενο αλλά και να προσελκύσει ένα κοινό για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του blogger (ή της εταιρείας blogging). Η ενίσχυση περιεχομένου στον ψηφιακό κόσμο, λοιπόν, ξεκίνησε με αναρτήσεις ιστολογίου που παρείχαν πληροφορίες με το σχετικό περιεχόμενο. Οι επαγγελματικές αναρτήσεις ιστολογίου έκαναν πολλούς ανθρώπους επιτυχημένους τότε, και εξακολουθούν να το κάνουν εώς και σήμερα.
Πώς λοιπόν, οι bloggers κέρδισαν αναγνώστες στα ιστολόγιά τους; Κυρίως μέσω μηχανών αναζήτησης δηλαδή αναζήτηση Google. Η Google σαρώνει όλο το περιεχόμενο στον ιστό, και χρησιμοποιώντας αλγορίθμους, κατατάσσει το περιεχόμενο όταν οι αναγνώστες αναζητούν συγκεκριμένους όρους, παρουσιάζοντας το “ποιοτικό περιεχόμενο” υψηλότερα στις σελίδες αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης.
Τα πράγματα έχουν εξελιχθεί αρκετά από εκείνες τις πρώτες ημέρες της αναζήτησης Google και σήμερα περιλαμβάνουν επίσης “πληρωμένη αναζήτηση” – πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να πληρώσετε για να ενισχύσετε το περιεχόμενό σας στην Google.
Η επιτυχία της ενίσχυσης περιεχομένου απογειώθηκε όταν η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης άρχισε να πολλαπλασιάζεται. Τώρα, ο καθένας μπορεί δωρεάν να προωθήσει το περιεχόμενό του στο Facebook, το Twitter ή το YouTube απλά μιλώντας γι ‘αυτό και δείχνοντας στον αναγνώστη πως να μάθει περισσότερα.
Ενίσχυση περιεχομένου στους τομείς της ομορφιάς, της μόδας, του φαγητού και των ταξιδιών, για να αναφέρουμε μερικά, που πολλαπλασιάζονται περαιτέρω με την έλευση του Instagram και του Pinterest. Σκεφτείτε όλες τις συνταγές που μπορείτε να βρείτε στο Pinterest. Ή τους φωτογράφους της φύσης που ακολουθείτε στο Instagram. Όλα συνδέονται με κάποιον που προσπαθεί να ενισχύσει το σχετικό του περιεχόμενο.
Υπάρχουν τόσα πολλά κανάλια για τη διανομή του περιεχομένου σας, που είναι σημαντικό να είστε προσεκτικοί με τη στρατηγική διανομής σας. Ναι, χρειάζεστε ξεχωριστές στρατηγικές για τη δημιουργία και τη διανομή περιεχομένου, και επιπλέον για οργανική διανομή και κανάλια επί πληρωμή.
Εάν, για παράδειγμα, εργάζεστε στη στρατηγική διανομής κοινωνικών μέσων, επιλέξτε μία έως τρεις πλατφόρμες στις οποίες θα εστιάσετε.
Κατά τον προσδιορισμό των καναλιών παράδοσης στα οποία πρέπει να εστιάσετε, εξετάστε το υπάρχον και επιθυμητό κοινό σας. Ποια υπάρχοντα κανάλια είναι πιο ενεργά;
Επίσης, εξετάστε τους τύπους περιεχομένου που θέλετε να προωθήσετε μαζί με τους γενικούς στόχους σας, στοχεύετε στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας σας ή στην προσπάθεια δημιουργίας καινούργιου πελατολογίου;
Για παράδειγμα, αν έχετε αποφασίσει ότι θέλετε κυρίως να δημιουργήσετε και να προωθήσετε βίντεο, το YouTube και το Instagram μπορεί να είναι τα δύο καλύτερα μέρη για να εστιάσετε τις προσπάθειές σας. Και πάλι, όμως, βεβαιωθείτε ότι πρόκειται για πλατφόρμες στις οποίες το κοινό σας είναι ενεργό.
Όλη η επιτυχής ενίσχυση περιεχομένου ξεκινά με εξαιρετικό περιεχόμενο. Μόλις έχετε αυτό το περιεχόμενο, υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε ώστε το κοινό σας, να θέλει να το μοιραστεί με τα κοινωνικά του δίκτυα και με φίλους γενικότερα.
Σκεφτείτε το σκοπό του περιεχομένου σας. Είναι για να δώσετε μια λύση; Στοχεύοντας στους σωστούς ανθρώπους, μπορεί να εκπλαγείτε πόσο συχνά θα το μοιράζονται μέσω κοινωνικών μέσων – ή ακόμη και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή κειμένου.
Για παράδειγμα, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα “στοιχείο προεπισκόπησης” στο περιεχόμενό σας (π.χ. να επιστρέψετε την επόμενη εβδομάδα για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο κτλ).
Η ενίσχυση περιεχομένου μπορεί επίσης να λάβει ώθηση λόγω της επίκαιρης φύσης του περιεχομένου σας. Για παράδειγμα, εάν όλοι μιλούν για ένα συγκεκριμένο θέμα, μπορείτε να πάρετε την αντίθετη στάση για το ίδιο θέμα. Αυτό μπορεί να τραβήξει την προσοχή όταν γίνεται με στοχαστικό, θετικό τρόπο.
Χωρίς στρατηγική ενίσχυσης περιεχομένου, όλη η σκληρή δουλειά σας για τη δημιουργία περιεχομένου θα πάει χαμένη. Ποιο το νόημα της δημιουργίας εξαιρετικού περιεχομένου αν κανείς δεν το δει; Το να κάνετε τους χρήστες να μοιράζονται το περιεχόμενό σας και να μιλούν για την επωνυμία σας είναι το κλειδί για τη δημιουργία κοινού, την ανάπτυξη της επιχείρησής σας και την πώληση περισσότερων προϊόντων και υπηρεσιών.