Απλά βήματα για την κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος
Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος μπορεί να είναι δύσκολη μερικές φορές για τις μικρές επιχειρήσεις, λόγω έλλειψης χρόνου, προϋπολογισμού και προσωπικού. Αλλά δεν είναι τόσο περίπλοκο, καθώς οι πλατφόρμες στις οποίες είναι χτισμένα τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν απλοποιήσει τη διαδικασία. Ακολουθούν 5 σημαντικές ερωτήσεις που πρέπει να εξετάσετε πριν την κατασκευή ιστοσελίδας του e-shop σας:
Εάν το κόστος δεν σας επιτρέπει να προσλάβετε κάποιον που θα αναπτύξει ένα e-shop αποκλειστικά για εσάς, μην ανησυχείτε. Υπάρχουν πολλοί προμηθευτές ηλεκτρονικού εμπορίου που μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε γρήγορα το e-shop σας. Μπορούν να χειριστούν τη φιλοξενία και τη συντήρηση του διακομιστή καθώς και να γράψουν τον κώδικα.
1. Πώς μπορείτε να βελτιώσετε τη συνολική εμφάνιση του e-shop σας;
Στις περισσότερες περιπτώσεις, εάν η εταιρεία σας έχει ήδη έναν ιστότοπο, το e-shop πρέπει να αντικατοπτρίζει την υπάρχουσα εμφάνιση, συμπεριλαμβανομένων των χρωμάτων και των λογότυπων. Εάν η επιχείρησή σας δεν διαθέτει ιστότοπο, μπορείτε να επιλέξετε φόντο και χρώματα για να μοιάζουν ή να συμπληρώνουν το λογότυπό σας.
2. Τι είδους σύστημα πληρωμών πρέπει να χρησιμοποιήσετε;
Στην αρχή καλύτερα να χρησιμοποιήσετε την τραπεζική κατάθεση, την αντικαταβολή και το PayPal. Η σύνδεση στο PayPal είναι εύκολη και χρονοβόρα. Είναι χρήσιμο να συνδέσετε το e-shop σας σε τράπεζα και να παρέχετε στους πελάτες σας τη δυνατότητα να πληρώνουν σε πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Επίσης, καλό θα ήταν να υπάρχει (αν τα ποσά είναι υψηλά) ένα άτοκο πρόγραμμα δόσεων.
3. Πώς θα χειριστείτε την εξυπηρέτηση πελατών;
Για να ικανοποιήσετε αποτελεσματικά τις απαιτήσεις των πελατών, μπορείτε να επιλέξετε έναν προμηθευτή ηλεκτρονικού εμπορίου που σας παρέχει πρόσβαση σε ένα αξιόπιστο εργαλείο διαχείρισης σχέσεων πελατών (CRM). Οι περισσότεροι από τους μεγαλύτερους παρόχους προσφέρουν τις δυνατότητες CRM. Τα συστήματα CRM προσφέρουν χρήσιμες λειτουργίες όπως αρχειοθέτηση και συστηματοποίηση δεδομένων που μπορούν να ληφθούν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, π.χ. πληροφορίες πελατών, πρόσφατες αγορές, παραγγελίες. Επιπλέον, προτιμάτε να έχετε έναν αριθμό επικοινωνίας, ο οποίος θα χρησιμοποιείται ειδικά για την εξυπηρέτηση πελατών του ηλεκτρονικού καταστήματος και, εάν είναι εφικτό, το τηλεφωνικό κέντρο θα ήταν ακόμα καλύτερη επιλογή. Μια άλλη επιλογή είναι να δημιουργήσετε μια ζωντανή συνομιλία στο e-shop σας, αλλά μόνο αν μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε σωστά παρέχοντας αποτελεσματική εμπειρία πελάτη.
4. Πώς να καθορίσετε τα έξοδα αποστολής;
Για να υπολογίσετε τα έξοδα αποστολής, πρέπει να καταλήξετε στην εταιρεία ταχυμεταφορών και στη συνέχεια να υπολογίσετε το αντίστοιχο κόστος. Από την άλλη πλευρά, μπορεί να επιθυμείτε να παρέχετε δωρεάν μεταφορικά προϊόντα, τουλάχιστον για παραγγελίες άνω ενός συγκεκριμένου ποσού. Εάν οι άμεσοι ανταγωνιστές σας παρέχουν δωρεάν μεταφορικά, πρέπει να εξετάσετε προσεκτικά εάν μπορείτε να το αντέξετε οικονομικά.
5. Πώς να δημιουργήσετε εικόνες και περιγραφές προϊόντων;
Οι πελάτες ψωνίζουν ηλεκτρονικά, δεν μπορούν να δουν, να αισθανθούν ή να κατανοήσουν το προϊόν σας, οπότε πρέπει να το κάνετε δελεαστικό μέσω μιας φωτογραφίας. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να προσλάβετε έναν επαγγελματία για να έχετε φωτογραφίες υψηλής ποιότητας.
Οι περιγραφές των προϊόντων πρέπει να είναι σύντομες, αλλά με πλούσιες και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, ώστε να κεντρίζουν το ενδιαφέρον των πελατών. Προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε συναρπαστικούς στόχους και φράσεις που προκαλούν ένα συναίσθημα ενώ κάποιος διαβάζει την περιγραφή σας, που δεν πρέπει να είναι πολύ μακροσκελής. Επιπλέον, εκτός από την αναφορά κόστους είναι καλό να περιλαμβάνονται οι χρήσεις, οι διαστάσεις και άλλα σημαντικά χαρακτηριστικά του προϊόντος.