6 βασικοί ρόλοι για τη δημιουργία μιας αποτελεσματικής ομάδας μάρκετινγκ ιστοσελίδας
Όταν δημιουργείτε μια ομάδα μάρκετινγκ, πρέπει να έχετε την κατάλληλη δομή για να είστε επιτυχημένοι. Υπάρχουν μερικοί βασικοί ρόλοι που χρειάζεστε για να έχετε μια ισχυρή βάση στο τμήμα μάρκετινγκ σας. Ακολουθούν οι έξι ρόλοι που χρειάζεστε για να χτίσετε μια ισχυρή ομάδα.
Επικεφαλής στρατηγικής
Είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό και την εκτέλεση στρατηγικών που οδηγούν στη συνοχή της εταιρείας και αυξάνουν τα έσοδα. Διαχειρίζονται τους προϋπολογισμούς, υπολογίζουν την απόδοση της επένδυσης, επικοινωνούν με άλλα τμήματα της εταιρείας και αναθέτουν καθήκοντα. Είναι έμπειρος στρατηγικός έμπορος που ιδανικά έχει εργαστεί σε πολλαπλές πτυχές του μάρκετινγκ και κατανοεί το συνολικό οικοσύστημα της ομάδας.
Δημιουργός περιεχομένου
Οι δημιουργοί περιεχομένου στην κατασκευή – σχεδιασμό ιστοσελίδων αναλαμβάνουν τη διασφάλιση της ευθυγράμμισης του περιεχομένου με τη στρατηγική κατεύθυνση των συνολικών πρωτοβουλιών που έχει θέσει ο επικεφαλής στρατηγικής. Αυτό το άτομο πρέπει να έχει ένα στέρεο συντακτικό υπόβαθρο και να σχεδιάζει περιεχόμενο για τον ιστότοπο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις περιγραφές προϊόντων και άλλα. Ένα άλλο κρίσιμο μέρος είναι η συγγραφή για SEO και η αξιολόγηση των μετρήσεων δέσμευσης για την προσαρμογή του περιεχομένου ανάλογα με τις ανάγκες. Θα πρέπει να ενημερώνεται για τις τελευταίες τεχνικές SEO και να έχει την ικανότητα να κάνει έρευνα λέξεων-κλειδιών και να τις ενσωματώνει στο περιεχόμενο για να αυξήσει τη συνολική κατάταξη στην αναζήτηση.
Σχεδιαστής γραφικών
Ο σχεδιαστής είναι υπεύθυνος για το οπτικό δημιουργικό του brand. Θα πρέπει να είναι σε θέση να ακολουθεί τις προδιαγραφές της ομάδας και να επιδεικνύει πρωτοβουλία στο να φέρνει δημιουργικές ιδέες στο τραπέζι και να είναι καινοτόμος. Εκτός από τις τεχνικές δεξιότητες σε πλατφόρμες σχεδιασμού για την εκτέλεση της εργασίας, το άτομο αυτό θα πρέπει επίσης να διαθέτει ισχυρές δεξιότητες διαχείρισης χρόνου και διαχείρισης έργων για την τήρηση των προθεσμιών.
Διαχείριση ιστοτόπων
Το άτομο αυτό δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι προγραμματιστής ιστοσελίδων, αλλά θα πρέπει να γνωρίζει πώς να διαχειρίζεται ένα CMS αρκετά ώστε να δημιουργεί νέες σελίδες, αλλαγές περιεχομένου και ενημερώσεις στο eshop ή στην ιστοσελίδα. Η βασική κατανόηση του HTML και του CSS, καθώς και του SEO και της ανάλυσης ιστοτόπων, είναι ζωτικής σημασίας. Θα πρέπει να συνεργάζεται στενά με τον δημιουργό περιεχομένου και τον γραφίστα για να αυξήσει την επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Όσον αφορά τα social media, είναι απαραίτητο να υπάρχει μια πλήρης κοινωνική στρατηγική και τακτική συντήρηση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να διατηρούν όλα τα κοινωνικά κανάλια συνεπή με το εμπορικό σήμα, να αυξάνουν τη δέσμευση, να παρακολουθούν τα σχόλια και να εντοπίζουν τις τάσεις για την αλλαγή στρατηγικής.
Αυτοί οι ρόλοι είναι μόνο η αρχή για τη δημιουργία μιας σταθερής ομάδας μάρκετινγκ και ο καθένας μπορεί να επεκταθεί ή να προσαρμοστεί ανάλογα με τις ανάγκες μιας εταιρείας. Προκειμένου να κλιμακωθεί μια ομάδα μάρκετινγκ υψηλών επιδόσεων, όλοι πρέπει να συνεργάζονται για την επίτευξη των συνολικών στόχων και την προσπάθεια για επιτυχία.