5 βασικά στοιχεία του σχεδιασμού μιας ιστοσελίδας
5 βασικά στοιχεία του σχεδιασμού μιας ιστοσελίδας Στις μέρες μας, κάθε επιχείρηση έχει πολλούς ανταγωνιστές, και το να προπορεύεσαι από τους ανταγωνιστές γίνεται όλο και πιο δύσκολο. Μέσω της τεχνολογικής καινοτομίας, πολλές εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων καταφέρνουν να προηγούνται του ανταγωνισμού.
Ένας τρόπος για να διεκδικήσετε τη θέση σας στην αγορά είναι η δημιουργία ενός αποτελεσματικού ιστότοπου που θα τραβήξει την προσοχή των καταναλωτών. Η προσέλκυση των καταναλωτών σε έναν ιστότοπο είναι δύσκολη, ειδικά όταν τόσοι πολλοί άλλοι ανταγωνίζονται για την προσοχή τους. Για να δημιουργήσετε επισκεψιμότητα στον ιστότοπο, πρέπει να έχετε έναν καλά σχεδιασμένο σχεδιασμό ιστοσελίδας. Ακολουθούν ορισμένες βασικές πτυχές κάθε επιτυχημένου σχεδιασμού ιστοσελίδων.
1. Πλοήγηση
Επικεντρωθείτε στην ανάπτυξη ενός χάρτη ιστότοπου που εμφανίζει συνδέσμους προς τις απαραίτητες πληροφορίες και είναι απλός στη χρήση, επιτρέποντας στους χρήστες να κάνουν ελάχιστα κλικ για να φτάσουν στον επιθυμητό προορισμό. Οι πληροφορίες που είναι δύσκολα προσβάσιμες θα απογοητεύσουν τον χρήστη και θα στραφεί σε έναν ανταγωνιστικό ιστότοπο.
2. Ευχρηστία
Οι χρήστες έχουν τόσους πολλούς δικτυακούς τόπους για να επιλέξουν για να έχουν πρόσβαση στις ίδιες πληροφορίες. Εάν ο ιστότοπός σας δεν είναι φιλικός προς το χρήστη, θα τον εγκαταλείψουν γρήγορα. Η διάταξη θα πρέπει να είναι απλή, με ελάχιστες λέξεις και περισσότερη έμφαση στα γραφικά. Η καρτέλα αναζήτησης θα πρέπει να είναι εύκολα εντοπίσιμη και αποτελεσματική. Μπορείτε να το επιτύχετε αυτό ενσωματώνοντας λευκό χώρο. Όπως υποδηλώνει το όνομα, τα λευκά κενά είναι κενές περιοχές. Προσθέτουν στο μίνιμαλ στυλ, αλλά οι προγραμματιστές τα χρησιμοποιούν για να τραβήξουν την προσοχή σε σημαντικούς συνδέσμους και κουμπιά. Προσπαθήστε να αφήνετε λευκό χώρο μετά από κάθε στοιχείο, επιτρέποντας την ομοιόμορφη κατανομή των πληροφοριών και παρέχοντας μια φιλική προς το χρήστη διεπαφή.
Το πιο σημαντικό είναι ότι ο ιστότοπος θα πρέπει να είναι διαμορφωμένος σε πολλαπλά μεγέθη οθόνης, συμπεριλαμβανομένων των tablet, των smartphones και των φορητών υπολογιστών. Οι περισσότεροι χρήστες σερφάρουν σε ιστότοπους μέσω κινητών τηλεφώνων, οπότε βεβαιωθείτε ότι η διάταξη για κινητά δεν είναι μόνο προσβάσιμη αλλά και φιλική προς τον χρήστη.
3. Εμφάνιση
Ένα άλλο κρίσιμο στοιχείο του σχεδιασμού ιστοσελίδων είναι η εμφάνιση. Όταν εστιάζετε στην οπτική εμφάνιση του ιστοτόπου, σκεφτείτε το κοινό σας και το σχέδιο που θα του άρεσε περισσότερο. Μια ασφαλής επιλογή διάταξης θα ήταν να επιλέξετε ένα θέμα της μόδας, όπως ο μινιμαλισμός. Ένας ελκυστικός σχεδιασμός αναγκάζει τους χρήστες να παραμείνουν περισσότερο στον ιστότοπο.
Η εμφάνιση θα πρέπει επίσης να αντικατοπτρίζει την ταυτότητα του εμπορικού σας σήματος. Επιλέξτε χρώματα, γραμματοσειρές και γραφικά που μπορείτε να εφαρμόζετε επανειλημμένα στον ιστότοπο. Με την πάροδο του χρόνου αυτό το στυλ θα γίνει συνώνυμο με το εμπορικό σας σήμα και θα το βοηθήσει να ξεχωρίσει. Εφαρμόστε το ίδιο θέμα και στις άλλες πλατφόρμες σας. Αφού δημιουργήσετε μια ταυτότητα μάρκας με το θέμα σας, η αλλαγή του μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες. Βεβαιωθείτε ότι το θέμα που θα επιλέξετε αρχικά θα μεταφέρει τις μελλοντικές τάσεις.
4. SEO
Το SEO, ή βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, είναι μια τεχνική που βοηθά την ιστοσελίδα σας να κατατάσσεται υψηλότερα σε σύγκριση με άλλες ιστοσελίδες που ακολουθούν την ίδια θέση. Για να καθιερώσετε ένα καλό SEO, πρέπει να κάνετε έρευνα λέξεων-κλειδιών για να βρείτε τι αναζητά το κοινό σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αναλυτικό λογισμικό, να συμβουλευτείτε μια εταιρεία ανάπτυξης ιστοσελίδων όπως η Rule Your Kingdom ή να κοιτάξετε τους ιστότοπους των ανταγωνιστών για να βρείτε σχετικές λέξεις-κλειδιά. Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε τις γνώσεις σας για τις λέξεις-κλειδιά τόσο στα μεταδεδομένα όσο και στο περιεχόμενο του ιστότοπου. Είναι ζωτικής σημασίας να θυμάστε ότι ο αλγόριθμος της Google για το SEO αλλάζει συνεχώς. Αν θέλετε ο ιστότοπός σας να παραμείνει επίκαιρος, παρακολουθείτε τις ενημερώσεις.
5. Call to action
Οι ιστότοποι πρέπει να δεσμεύουν τον χρήστη, και ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι η πρόσκληση σε ενέργειες. Πρόκειται για φράσεις που λένε στο χρήστη τι να κάνει, όπως “αγοράστε τώρα” και “επικοινωνήστε μαζί μας” Η πρόσκληση για δράση πρέπει να είναι εμφανής και εύκολα εντοπίσιμη για τους χρήστες. Με τη σωστή τοποθέτησή τους σε όλους τους ιστότοπούς σας, οι χρήστες θα παραμείνουν περισσότερο στον ιστότοπο.