5 συχνά λάθη στην κατασκευή των μενού ιστοσελίδων
Ο σχεδιασμός των μενού ενός site έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στην επιτυχία ή την αποτυχία, από οποιονδήποτε άλλο παράγοντα. Επηρεάζει την επισκεψιμότητα και την βαθμολόγηση από τις μηχανές αναζήτησης. Επηρεάζει τις πωλήσεις, αλλά και τη φιλικότητα στον χρήστη. Οτιδήποτε σημαντικό σχετικά με το site σας, σχετίζεται με την πλοήγηση, από το περιεχόμενο, μέχρι τα URL’S
Ας εξετάσουμε μερικά κοινά λάθη στην πλοήγηση και ας δούμε πως μπορούμε να τα διορθώσουμε στην κατασκευή ιστοσελίδων.
1ο λάθος: Η χρήση ασυνήθιστων μορφών.
Οι επισκέπτες σας έχουν συνηθίσει να βρίσκουν ένα οριζόντιο μενού στην κορυφή του site, ή ένα κατακόρυφο στα αριστερά. Ακολουθώντας αυτά τα στάνταρς, κάνει το site σας πιο ευκολόχρηστο. Επίσης, σημαίνει μικρότερο ποσοστό εγκατάλειψης του site από την πρώτη σελίδα, επομένως και περισσότερες σελίδες ανά επισκέπτη, συνεπώς και περισσότερες πωλήσεις.
Η επιτυχία στο marketing έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με την διαφοροποίηση, αλλά αυτό δεν ισχύει για το μενού πλοήγησης του site σας. Θα πρέπει να διευκολύνετε τους πελάτες σας να βρίσκουν εύκολα το περιεχόμενο του site σας, και ένας πρωτοποριακός τρόπος πλοήγησης δεν θα βοηθήσει.
2ο λάθος: Η χρησιμοποίηση γενικών τίτλων.
Το μενού πλοήγησης θα πρέπει να είναι περιγραφικό. Τίτλοι όπως “Προϊόντα” και “Υπηρεσίες”, είναι τόσο γενικοί, που δεν βοηθούν στην επικοινωνία. Μειώστε τα “κλικς” που χρειάζονται για τους επισκέπτες σας για να φτάσουν εκεί που θέλουν, και θα μειώσετε και το ποσοστό το ποσοστό των επισκεπτών που εγκαταλείπουν το site σας προτού προχωρήσουν σε κάποια αγορά.
Όταν το μενού δείχνει αμέσως τις κύριες κατηγορίες υπηρεσιών και προϊόντων σας, το site σας θα μεταφέρει στους επισκέπτες σας αυτή την πληροφορία αμέσως.
Το μενού πλοήγησης σας δίνει την ευκαιρία, επίσης,να συσχετίσετε τα πεδία ενδιαφέροντός σας για τις μηχανές αναζήτησης. Εφόσον οι πελάτες σας δεν θα ψάξουν για “προϊόντα” ή “υπηρεσίες”, αν βάλετε αυτούς τους τίτλους, δεν θα σας βοηθήσει στην κατάταξη.
3ο λάθος: Τα αναδιπλούμενα μενού
Τα αναδιπλούμενα μενού είναι προβληματικά για δύο λόγους. Αναλόγως πως έχουν προγραμματιστεί, μπορεί να είναι δύσκολο για τις μηχανές αναζήτησης να τα ταξινομήσουν.
Όμως, υπάρχει και ένας πιο σοβαρός λόγος για να μην χρησιμοποιήσετε αναδιπλούμενα μενού. Σύμφωνα με έρευνες, μπορεί να είναι ενοχλητικά για τους επισκέπτες
Αυτό συμβαίνει γιατί όταν μετακινούμε το ποντίκι πάνω στο μενού, έχουμε ήδη αποφασίσει να κάνουμε κλικ, και τότε το μενού αναδιπλώνεται δίνοντάς μας περισσότερες επιλογές. Αυτή, όμως, μπορεί να είναι μια στιγμή ενόχλησης για τους επισκέπτες.
Ακόμα χειρότερα, τα αναδιπλούμενα μενού ενθαρρύνουν τους επισκέπτες να παρακάμψουν σελίδες που είναι σημαντικές.
Υπάρχουν, όμως και εξαιρέσεις, όπως για παράδειγμα έχετε ένα μεγάλο site με πολλές κατηγορίες και επιλογές, τότε θα είναι καλύτερα να χρησιμοποιήσετε αναδιπλούμενο μενού.
4ο λάθος: Πάρα πολλοί τίτλοι στα μενού
Βάλτε τα πιο σημαντικά θέματα στην αρχή της μπάρας πλοήγησης και τα λιγότερο σημαντικά στη μέση. Η “επικοινωνία” θα πρέπει να είναι το τελευταίο αντικείμενο στη λίστα, στο αριστερό μέρος της μπάρας.
5ο λάθος: Τα γραφικά κουμπιά
Σε περίπτωση που έχετε μείνει περίπου 8 χρόνια πίσω στη μόδα του σχεδιασμού ιστοσελίδων, και μπαίνετε στον πειρασμό να χρησιμοποιήσετε γραφικά για το μενού σας, αντί για κείμενο, αυτοί είναι 5 καλοί λόγοι για να μην το κάνετε:
Τα γραφικά κουμπιά:
- δεν είναι φιλικά για τις μηχανές αναζήτησης, καθώς το κείμενο μέσα στα γραφικά δεν μπορεί να διαβαστεί από αυτές.
- είναι πιο δύσκολο να ανανεωθούν σε σε σχέση με τα links. Θα πρέπει να τα επεξεργαστείτε σε κάποιο πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας και μετά να τα εξάγετε στο site σας.
- φορτώνουν αργά, και δεν ενδείκνυνται για φορητές συσκευές.
- δεν γίνονται εύκολα κατανοητά από άτομα με προβλήματα όρασης.
- δεν χρειάζονται γιατί ακόμα και στην περίπτωση που θέλετε να χρησιμοποιήσετε κάποια ασυνήθιστη γραμματοσειρά, μπορείτε να το κάνετε με εργαλεία τύπου TypeKit.