Γιατί οι καλύτεροι πελάτες σας πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στην marketing στρατηγική σας;
Οι κορυφαίοι πελάτες αποτελούν μεγάλο πλεονέκτημα για κάθε οργανισμό. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι άνθρωποι ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο να διαβάσουν τις κριτικές των χρηστών από το απλό marketing. Οι πελάτες είναι πιο αξιόπιστοι και συγκεκριμένοι σε αυτά που λένε. Οι άνθρωποι θέλουν να ακούσουν τους συναδέλφους τους πριν αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Γιατί οι κορυφαίοι πελάτες έχουν εξαιρετικά μεγάλη δύναμη;
Η εμπιστοσύνη είναι ένα κρίσιμο κομμάτι σε οποιαδήποτε πλατφόρμα marketing, αφού οι άνθρωποι συνεργάζονται με εκείνους που γνωρίζουν, τους αρέσουν και εμπιστεύονται. Ένα σταθερό πρόγραμμα βασισμένο στους κορυφαίους πελάτες θα σας βοηθήσει να χτίσετε την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία γύρω από την μάρκα σας. Σε τελική ανάλυση, είναι πολύ εύκολο για εσάς να μιλήσετε για το πόσο σπουδαίο είναι το προϊόν ή η υπηρεσία σας αλλά δεν μπορείτε να είστε απόλυτα αντικειμενικός. Γι’ αυτό αναφορές πελατών, μαρτυρίες και ιστορίες με επιτυχίες έχουν τόσο μεγάλη δύναμη. Δίνουν στους υποψήφιους πελάτες σας μία άποψη σχετικά με το πώς λειτούργησε το προϊόν ή η υπηρεσία σας σε πραγματικό περιβάλλον.
6 τρόποι για να προωθήσετε την επιτυχία των πελατών σας
Ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα που θα στηρίζεται στις αναφορές των πελατών προσφέρει στην εταιρία σας πολλά περισσότερα από απλή εμπιστοσύνη και αξιοπιστία. Μπορεί να αυξήσει την προβολή της στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, να προσφέρει εξαιρετικό περιεχόμενο marketing και να σας βοηθήσει να αυξήσετε γρηγορότερα τις πωλήσεις σας. Για να επιτευχθεί αυτό, υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους οι πελάτες σας μπορούν να περιγράψουν την εμπειρία και το αποτέλεσμα που έχουν δει από τη χρήση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Ποια είναι η καλύτερη επιλογή για την εταιρία σας θα εξαρτηθεί από το πιο είναι το απευθυνόμενο κοινό σας και ποια τα ενδιαφέροντα των πελατών που σας υποστηρίζουν.
·Online κριτικές: Επιτρέπουν στους πελάτες να μοιραστούν την εμπειρία τους με την εταιρία σας, αρκεί να έχετε προβλέψει για αυτό στη φάση κατασκευής ιστοσελίδων. Πρώτον, υπενθυμίζει στους πελάτες σας ότι νοιάζεστε για την γνώμη τους και σας βοηθάει να τους διατηρήσετε. Δεύτερον, τα θετικά σχόλια από τους πελάτες τραβάνε και νέους πελάτες.
·Μελέτη περίπτωσης: Η μελέτη περίπτωσης που ζωντανεύει την ιστορία του πελάτη είναι ένα σημαντικό εργαλείο για τις ομάδες marketing και πωλήσεων επειδή αυξάνουν τη ζήτηση και αλληλεπιδρούν με δυνητικούς πελάτες. Μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές στη φάση που ο υποψήφιος πελάτης ψάχνει ποια μάρκα να επιλέξει. Ένα οπτικά συναρπαστικό κείμενο ή βίντεο που δείχνει πως βοηθάτε τους πελάτες σας να αντιμετωπίσουν τα πραγματικά τους προβλήματα μπορεί να βοηθήσει τους υποψήφιους στην αγοραστική τους απόφαση. Οι μελέτες περιπτώσεων δεν αποτελούν μόνο κοινωνική απόδειξη, αλλά αποδεικνύουν και την αξία των προσφορών σας.
·Ενημερώσεις μέσω των media: Τα μέσα ενημέρωσης χρειάζονται και εκείνα επικύρωση μέσω τρίτων. Οι τεχνικοί και οι επαγγελματίες δημοσιογράφοι ρωτούν συχνά αν έχετε κάποιο πελάτη με τον οποίο θα μπορούσαν να μιλήσουν. Μέσω των συνεντεύξεων, μεταξύ δημοσιογράφων και των πελατών, σας η μάρκα σας μπορεί να κερδίσει τεράστια προβολή και να τονιστεί η αξιοπιστία της. Επίσης, οι κορυφαίοι πελάτες σας έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν τον εαυτό τους ως ηγέτες της βιομηχανίας τους και να φαίνονται καλύτεροι μπροστά στους συναδέλφους τους.
·Δελτία τύπου: Μία καλά σχεδιασμένη ανακοίνωση η οποία δημοσιοποιεί την ιστορία επιτυχίας ενός πελάτη σας, τις νέες δυνατότητες που έχει αποκτήσει με την προσφορά σας, και το αποτέλεσμα που βλέπει είναι ένα εξαιρετικό πλεονέκτημα για τις ομάδες marketing και πωλήσεων. Τα δελτία τύπου προβάλουν, εσάς και την καινοτομία των πελατών σας, αλλά και μπορούν να προωθηθούν σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων των social media και του e–mail, ώστε να φέρουν δυνητικούς πελάτες στον ιστότοπό σας.
·Βραβεία: Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες απονομής βραβείων με σκοπό να προβάλουν πως οι πελάτες κατάφεραν να πετύχουν με την προσφορά σας. Αναγνωρίζοντας την εξαιρετική δουλειά σας τα βραβεία μπορούν να βοηθήσουν και την επιχείρηση σας και τον πελάτη που συμμετείχε στην ιστορία ή στη μελέτη περίπτωσης στην οποία βασίστηκε το βραβείο. Τα βραβεία αποτελούν επικύρωση της δουλείας σας από κάποιον τρίτο, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της φήμης της εταιρίας και την αύξηση της δημοσιότητας.
·Ομιλίες: Είτε διαδικτυακά είτε από κοντά, οι ομιλίες είναι μια ευκαιρία γα να ζωντανέψουν προφορικά και οπτικά ιστορίες πελατών που αλληλεπιδρούν με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Το να επιτρέψετε στο απευθυνόμενο κοινό σας να ακούει ιστορίες πελατών σας από τη δική τους πλευρά μέσα από διαδικτυακά σεμινάρια, chats, panels και εικονικά συνέδρια είναι ένας καλός τρόπος για να χτίσετε μια σχέση μαζί του και να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του.
Πώς να βρείτε ιστορίες πελατών και να της φέρετε στο προσκήνιο
Να είστε στοχευμένοι, εντοπίστε και ακολουθήστε τους υποστηρικτές της μάρκας σας. Επικεντρωθείτε σε εκείνους των οποίων οι ιστορίες θα εμπνεύσουν και άλλους να συνεργαστούν μαζί σας.
Συχνά είναι αρκετά δύσκολο ένας πελάτης να σας πει ναι σε ένα ανοιχτό αίτημα συμμετοχής. Μια καλύτερη προσέγγιση είναι να παρουσιάσετε συγκεκριμένα οφέλη που θα έχει ο πελάτης σχετικά με τη φήμη του, καθώς και τη δική σας. Για παράδειγμα, ίσως ένας πελάτης θέλει να κερδίσει μερίδιο της αγοράς σε μία συγκεκριμένη βιομηχανία. Σε αυτή την περίπτωση, η εμπλοκή του σε μια σειρά δημοσιεύσεων στο συγκεκριμένο κλάδο, θα ήταν ένας στρατηγικός τρόπος για να έρθουν οι στόχοι σας στην ίδια ευθεία με τους δικούς του και να αποφασίσει να συμμετάσχει.
Η επιτυχία όλων
Σε μια εποχή όπου ο κάθε δυνητικός πελάτης βλέπει χιλιάδες μηνύματα από εταιρείες την ημέρα, η εμπιστοσύνη είναι αυτή που κάνει τη διαφορά από μία απλή διαφήμιση. Οι ιστορίες των πελατών δημιουργούν εμπιστοσύνη αφού αποτελούν την απόδειξη ότι αυτό που ισχυρίζεστε ότι μπορείτε να πετύχετε γίνεται όντως πραγματικότητα. Έτσι, βρείτε τους κορυφαίους πελάτες σας και κάντε τη μάρκα σας να ξεχωρίσει δείχνοντας στους υποψήφιους πελάτες σας τι μπορούν να πετύχουν με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.