Αναπτύξτε μία στρατηγική επιρροής μέσω των social media για να εκτοξεύσετε την επιχείρησή σας

Πέρασαν μέρες από τότε που influencermarketing γίνονταν μόνο οι διάσημοι και οι αθλητές.
Ένα πρόγραμμα επιρροής χρειάζεται να έχει συγκεκριμένο απευθυνόμενο κοινό και πλάνο για να είναι πετυχημένο. Θα χρειαστεί να δημιουργήσετε ένα σταθερό σχέδιο και να το εκτελέσετε αποτελεσματικά για να αυξήσετε την αναγνωσιμότητα της μάρκας σας.
Τι είναι το influencer marketing;
Σκεφτείτε το influencermarketing σαν ένα διαδικτυακό μάρκετινγκ που ακολουθεί την προώθηση και την κατασκευή ιστοσελίδων. Είναι ένα είδος socialmediamarketing το οποίο προβάλει τα προϊόντα σας μέσω ατόμων που τα ακολουθεί ένα συγκεκριμένο κοινό. Οι influencers συχνά δείχνουν στους ακόλουθούς τους πράγματα που κάνουν στην καθημερινή τους ζωή. Οι ακόλουθοι τους βλέπουν ως ειδικούς στον τομέα τους.
Γιατί οι εταιρίες επιλέγουν να συνεργαστούν με influencers;
Υπάρχουν πολλά οφέλη που μπορεί να αποκτήσει η επιχείρηση σας από έναν influencer. Μπορεί να αυξηθεί η προβολή της μάρκας σας και να ενισχυθεί η εικόνα της. Επιπλέον, οι influencers έχουν τη δύναμη να προσελκύσουν άτομα προς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και να επηρεάσουν τις αγοραστικές τους αποφάσεις.
Οι influencers των socialmedia μπορούν συχνά να δώσουν στη στρατηγική του περιεχομένου σας μία νέα προοπτική. Δημιουργούν περιεχόμενο υψηλής ποιότητας σε τακτά χρονικά διαστήματα για να προσελκύσουν το κοινό τους. Λειτουργούν επίσης ως σφραγίδα έγκρισης ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας και ενισχύουν τη φήμη μιας μάρκας.
Αυτό που είναι σημαντικό για μια μάρκα είναι να συνεργαστεί με τους σωστούς influencers. Αυτό απαιτεί διεξοδική κατανόηση των διαφορετικών κατηγοριών influencers στα socialmedia.
Κατηγορίες influencers στα socialmedia
Υπάρχουν 5 κατηγορίες από influencers στα socialmedia, κάθε μία παρέχει μια μοναδική αξία στις μάρκες με τις οποίες συνεργάζεται. Ωστόσο, πρέπει να επιλέξετε την κατηγορία που θα αντιπροσωπεύσει καλύτερα την μάρκα σας και ταιριάζει καλύτερα στον προϋπολογισμό σας.
Διάσημοι: Οι διάσημοι έχουν πολύ μεγάλη εμβέλεια και επιρροή. Λάβετε υπόψη ότι η χρέωση θα είναι υψηλή και ότι η ανάρτηση θα αφαιρεθεί μετά από μερικούς μήνες.
Κοινωνικοί αστέρες ή Μεγάλοι influencers: Αυτοί οι influencers έχουν ένα εκατομμύριο ή και περισσότερους ακόλουθους στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα. Το κοινό τους είναι πιο διευρυμένο από αυτό ενός διάσημου, οπότε ίσως είναι δύσκολο να προσεγγίσετε το απευθυνόμενο κοινό σας.
Macro–influencers: Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι influencersπου είναι γνωστοί στην κοινότητά που ανήκουν και έχουν συνήθως γύρω στους 500.000 ακόλουθους. Είναι ειδικοί σε μια συγκεκριμένη κατηγορία.
Micro–influencers: Αυτοί οι influencers έχουν συνήθως 20.000 με 40.000 ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όπως και οι Macroinfluencers, εξυπηρετούν μία κατηγορία αλλά λόγω του μεγέθους τους ασχολούνται ιδιαίτερα με τα άτομα που τους ακολουθούν.
Nanoinfluencers: Με περίπου 5.000 ή και λιγότερους ακόλουθους, αυτοί δείχνουν μεγάλη αφοσίωση στους ακόλουθούς τους και το περιεχόμενό τους είναι εντυπωσιακό και συγκεκριμένο.
Πώς να βρείτε social media influencers;
Όπως και σε κάθε μεγάλο σχέδιο, η έρευνα είναι το πρώτο στάδιο. Επιλέξτε ένα κοινωνικό μέσο στο οποίο θέλετε να εστιάσετε. Θα πρέπει να υπάρχει ήδη η επωνυμία σας και να έχετε ένα κοινό που σας ακολουθεί. Επίσης, λάβετε υπόψη τον κλάδο στον οποίο ανήκετε και ποιο κοινωνικό δίκτυο είναι πιο πετυχημένο για εσάς.
Ένας τρόπος για να ξεκινήσετε είναι να κοιτάξετε τα προφίλ των πελατών σας και να δείτε τα post που έχουν ήδη δημοσιεύσει και αν ακολουθούν κάποιον influencer. Ενδέχεται να διαπιστώσετε ότι η επωνυμία σας έχει ενσωματωμένες συνδέσεις και πρέπει απλώς να κανονίσετε τις λεπτομέρειες μιας συνεργασίας.
Μετρήσιμοι στόχοι
Πριν ξεκινήσετε να επικοινωνείτε με τους influencers πρέπει να αποφασίσετε την στρατηγική σας. Θα χρειαστεί να καθορίσετε τους στόχους σας και τους βασικούς δείκτες απόδοσης (KPI). Προσπαθείτε να αναπτυχθείτε σε μία συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή; Προσπαθείτε να προωθήσετε ένα συγκεκριμένο προϊόν; Ποιος είναι ο στόχος σας;
Αυτοί οι μετρήσιμοι στόχοι θα βοηθήσουν εσάς και τον influencer που θα επιλέξετε στο να προσαρμόσετε κατάλληλα το περιεχόμενο και τις εικόνες σας. Θα σας βοηθήσει επίσης να προσδιορίσετε την κατηγορία των influencers με τους οποίους πρέπει να συνεργαστείτε.
Στρατηγική διαχείρισης
Η εκτέλεση μιας influencermarketing καμπάνιας δεν είναι μία αυτοματοποιημένη στρατηγική διαφήμισης, οι influencers είναι άνθρωποι. Θα πρέπει να καλλιεργήσετε μια σχέση με τον influencerπου θα επιλέξετε, να είστε πρακτικοί, και να ορίσετε ρεαλιστικές προσδοκίες.
Παρακολουθήστε την καμπάνια σας
Υπάρχουν μερικοί τρόποι για να μετρήσετε την επιτυχία της καμπάνια σας. Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα συγκεκριμένο hashtag ώστε να παρακολουθείτε τι κάνουν οι influencers σας.
Παρακολουθώντας την καμπάνια σας, όπως κάθε άλλη καμπάνια digitalmarketing, θα μπορείτε να δείτε τι λειτουργεί καλύτερα για τη μάρκα σας και με ποιους influencers πρέπει να συνεργάζεστε. Η επιτυχία διαφέρει μεταξύ των μαρκών, επομένως μην απογοητευτείτε αν η πρώτη σας καμπάνια δεν πάει τόσο καλά όσο περιμένατε.