Γιατί το email marketing είναι ακόμα ένα τεράστιο εργαλείο προώθησης e-shop
Στους κύκλους του marketing , η συζήτηση που ακούγεται πιο συχνά αφορά τον παλμό του email marketing: είναι ζωντανό ή νεκρό;
Η απάντηση είναι προφανής. Το email σίγουρα ΔΕΝ είναι νεκρό και ούτε θα είναι όσον αφορά τουλάχιστον το προσεχές μέλλον . Αλλά πριν συνεχίσουμε , ας παραθέσουμε ένα στατιστικό γεγονός:
Περισσότερα από 200 εκατομμύρια emails στέλνονται κάθε λεπτό της ημέρας. Είναι ένας αριθμός που υποδηλώνει ότι το email είναι ακόμα μία ευρέως χρησιμοποιημένη πλατφόρμα επικοινωνίας για καταναλωτές εταιρίες και εμπορικές επιχειρήσεις.
Aυτό δεν είναι το μόνο γεγονός που αποδεικνύει ότι είναι πολύ νωρίς να μελετάμε την παρακμή του email marketing, ως τεχνική προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών που ακολουθεί την κατασκευη e-shop των επιχειρήσεων. Σκεφτείτε τα παρακάτω στατιστικά: Το 72% των ενηλίκων στις Η.Π.Α δηλώνουν ότι προτιμούν οι εταιρίες να επικοινωνούν μαζί τους μέσω email και 91% δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να λαμβάνουν προωθητικά emails από τις εταιρίες με τις οποίες συνεργάζονται. Εν το μεταξύ 73% των επιχειρήσεων συμφωνούν ότι το email marketing είναι κεντρικό κομμάτι της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας και 25% ψήφισαν το email σαν το κορυφαίο κανάλι για θέματα επενδύσεων. Παρά τις πρώιμες ανακοινώσεις «θανάτου», υπάρχουν τρείς λόγοι για τους οποίους το email marketing δεν ξεπερνιέται.
1. Έχει σαφή πλεονεκτήματα σε σχέση με τα social media.
Πολλές από τις φήμες ότι το email marketing e-shop και ιστοσελίδων πεθαίνει ,πηγάζουν από την ιδέα ότι το social media marketing ,με την φανταχτερή του παρουσία σκοτώνει το email. Αν και τα social μπορεί να είναι πιο αποτελεσματικά από το email σε μερικές περιπτώσεις, δεν μπορείτε να περιμένετε ένα μέσο marketing να τα κάνει όλα. Μην παρασύρεστε από ματαιόδοξες μετρήσεις και απατηλές εντυπώσεις που συχνά γεμίζουν τους πωλητές με μια αντιληπτή αίσθηση ικανοποίησης.
Υπάρχουν πολλοί υπέρ ενθουσιώδεις πωλητές οι οποίοι προσπαθούν να αποσπάσουν την προσοχή του κοινού χρησιμοποιώντας ενοχλητικές τακτικές, όπως υπερφόρτωση των σελίδων του facebook με άσχετες ενημερώσεις, γεμίζοντας το Twitter με 24/7 αυτόματες αναρτήσεις, αποστολή αυτόματων άμεσων μηνυμάτων κτλ.
Αυτές οι ενοχλητικές προσπάθειες, δεν κάνουν τίποτα παραπάνω από το να ωθήσουν το κοινό σας να πατήσει το κουμπί unfollow.
Εν το μεταξύ το email marketing, επιτρέπει στους εμπόρους να προσφέρουν ένα σχετικό και διορατικό περιεχόμενο σε χρήστες που έχουν αποκτήσει με την θέλησή τους συνδρομή και είναι πρόθυμοι να μάθουν περισσότερα. Επί προσθέτως, οι περισσότεροι χρήστες του internet είναι επίσης χρήστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ μόνο το 70% έχουν κάποιο λογαριασμό στα social media. Αν θέλετε να αυξήσετε το κοινό σας , το email είναι ακόμα η πιο αποδοτική μέθοδος για να το κάνετε.
Το email είναι ακόμα ένα υπέρ κανάλι σε θέματα πωλήσεων ,απόκτησης πελατών και διατήρησης τους, ενώ η αξία των social media έγκειται στην εμπλοκή των πελατών. Συγκρίνοντας τα δύο κανάλια είναι σαν να συγκρίνουμε μήλα και πορτοκάλια.
2. Είναι εξελισσόμενο.
Από τα newsletters έως τις εύστοχες προσφορές των e-shop, οι εταιρίες πλέον μπορούν να ελέγξουν , για να οδηγήσουν στην εμπλοκή των καταναλωτών. Ακόμα πολλές νέες τεχνολογίες είναι πολλά υποσχόμενες στην ολοκληρωτική αλλαγή του παιχνιδιού του email marketing. Το email θα πάψει να είναι απλά ένα μέσο επικοινωνίας και θα μετατραπεί σε μία πλατφόρμα που θα επιτρέπει σε εταιρίες να διανέμουν διακαναλικές εμπειρίες.
Σε ένα πρόσφατο άρθρο εξερευνήθηκαν κάποιες ουσιαστικές τάσεις του email, επεξηγώντας ότι αυτό το κανάλι θα είναι σύντομα πολλά παραπάνω από ένα μέσο επικοινωνίας.
Εδώ υπάρχει μια περίληψη μερικών από αυτές τις τάσεις .
· Η πρόσφατη τεχνολογία θα αλλάξει τον τρόπο που οι εταιρίες αλληλοεπιδρούν με τους συνδρομητές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου .
· Μεταφέροντας το email στο κινητό , η ανάγκη για δημιουργία καλύτερου και πιο δημιουργικού περιεχομένου θα είναι δυνατότερη από ποτέ.
· Το video θα έχει μεγαλύτερο ρόλο στο email marketing.
· Το εύστοχο (βάση τοποθεσίας) email marketing θα έρθει στην επιφάνεια , χάρη στην ανάπτυξη της εγγύτητας και των γεωλογικών εφαρμογών
· Οι στατιστικές προβλέψεις θα κινήσουν το «behavioral» email marketing.
3. Είναι αποτελεσματικό όταν εκτελείται σωστά.
Οι άνθρωποι που πιστεύουν ότι το email είναι ξεπερασμένο είναι συνήθως αυτοί που δεν το χρησιμοποιούν σωστά. Μέχρι στιγμής μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του email marketing είναι ότι ένα πολύ μικρό ποσοστό συνδρομητών διαβάζουν newsletters. Τώρα εάν το ποσοστό διαβάσματος των newsletters σας είναι υπερβολικά χαμηλό, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το email είναι νεκρό ή πεθαίνει. Αντίθετα σημαίνει ότι αποτύχατε να τραβήξετε την προσοχή του κοινού ώστε να οδηγηθεί στο e-shop σας, ή οι δράσεις σας δεν ήταν αρκετά σωστές. Σε αυτή την περίπτωση ,κάνετε στον εαυτό σας τις παρακάτω ερωτήσεις:
· Το περιεχόμενο είναι απρόσωπο και προωθητικό, ή είναι φιλικό και βοηθητικό;
· Έχετε διάλογο με τον αναγνώστη ή απλά του μιλάτε;
· Το mail σας διαθέτει χρήσιμο διαπροσωπικό «engagement»
Μην θεωρήσετε ούτε στιγμή ότι το emailmarketing είναι νεκρό, εάν το κάνετε, θα χάσετε σίγουρα ευκαιρίες που άλλα εργαλεία πωλήσεων δεν παρέχουν!!