Τι είναι το Click Through Rate διαφήμισης ιστοσελίδας;
Το click through rate ή αλλιώς CTR είναι η αναλογία κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων μιας διαφήμισης, δηλαδή το ποσοστό των εμφανίσεων που οδήγησαν τον πελάτη να κάνει τελικα το κλικ. Ουσιαστικά η αναλογία αυτή σας δείχνει πόσο συναφή βρίσκουν τη διαφήμισή σας οι καταναλωτές
Εάν έχετε ένα:
- Υψηλό CTR, οι χρήστες βρίσκουν τη διαφήμισή σας πολύ σχετική.
- Χαμηλό CTR, οι χρήστες βρίσκουν τη διαφήμισή σας λιγότερο σχετική.
Όπως ήδη γνωρίζετε ο απώτερος στόχος οποιασδήποτε καμπάνιας μετά την ολοκλήρωση κατασκευής ιστοσελίδας είναι να πείσει τους κατάλληλους χρήστες να έρθουν στον ιστότοπό σας και να κάνουν την όποια επιθυμητή ενέργεια (π.χ. να πραγματοποιήσουν μια αγορά, να συμπληρώσουν μια φόρμα επικοινωνίας κλπ), άρα και κατ’ επέκταση να αυξηθεί το ποσοστό CTR.
Το ερώτημα όμως είναι ποιά είναι μια καλή αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων; Η απάντηση, όπως συμβαίνει με πολλά άλλα πράγματα είναι «εξαρτάται». Το CTR σχετίζεται με τον κλάδο σας, το σύνολο των λέξεων-κλειδιών που έχετε καταχωρήσει καθώς και τις μεμονωμένες καμπάνιες ppc. Επιπλέον το CTR δεν είναι απλώς μια ένδειξη του πόσο σχετικές είναι οι διαφημίσεις σας με τους θεατές, άλλα συμβάλλει και στην κατάταξη των διαφημίσεων σας στις μηχανές αναζήτησης, που όμως η κατάταξη αυτή δεν μοιάζει με δημοπρασία, η πρώτη θέση, δηλαδή, δεν πάει στον πλειοδότη άλλα στον διαφημιζόμενο με την υψηλότερη κατάταξη διαφημίσεων. Και το CTR είναι ένας τεράστιος παράγοντας στη φόρμουλα αυτή.
Η Βαθμολογία ποιότητας είναι μια ακόμη σημαντική παράμετρος και σχετίζεται με λέξεις-κλειδιά, αντιγραφή διαφημίσεων και σελίδες προορισμού. Όσο πιο σχετικές είναι οι διαφημίσεις και οι σελίδες προορισμού σας για τον χρήστη, τόσο πιο πιθανό είναι να δείτε υψηλότερες βαθμολογίες ποιότητας. Η βαθμολογία αυτή υπολογίζεται από τις μετρήσεις των “μηχανών” σχετικά με τον αναμενόμενο ρυθμό κλικ, τη συνάφεια των διαφημίσεων και την εμπειρία σελίδας προορισμού.
Κλείνοντας, προκειμένου να βγουν τα ποσοστά CTR, η Google μετρά το πραγματικό σας CTR έναντι του αναμενόμενου. Για αυτό αν προβάλετε πολλές διαφημίσεις με χαμηλή αναλογία, η Google θα υποθέσει ότι και οι τυχόν νέες διαφημίσεις που προσθέτετε στον λογαριασμό σας θα έχουν επίσης χαμηλό CTR και μπορεί να τις κατατάξουν χαμηλότερα στη σελίδα. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι τόσο σημαντικό να κατανοήσετε τον δείκτη αυτό, την χρησιμότητα του και να προσπαθήσετε να το βελτιώσετε όσο το δυνατόν περισσότερο. Διότι μπορεί να σας οδηγήσει σε χαμηλές θέσεις ακόμα και άμα το περιεχόμενο σας είναι αρκετά ποιοτικό.