Ο Οδηγός για την επιτυχία του B2B SEO
Συλλογή δεδομένων
Το πρώτο βήμα είναι η συλλογή δεδομένων. Είναι πολύ σημαντικό όλα τα δεδομένα που συλλέγετε να είναι καθαρά και ακριβή, διότι θα σας βοηθήσουν να πάρετε κρίσιμες αποφάσεις στη συνέχεια. Τρία βασικά κομμάτια για αυτό είναι η παρακολούθηση, τα φίλτρα και οι στόχοι.
● Παρακολούθηση: Για την παρακολούθηση, πρέπει να διασφαλίσετε ότι τα προγράμματα σας είναι σωστά ρυθμισμένα, ώστε να συλλέγουν δεδομένα κάθε μέρα. Προκειμένου να συλλέξετε τα δεδομένα που επιθυμείτε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Tag Manager.
● Φίλτρα: Τα φίλτρα είναι το επόμενο βήμα που είναι πραγματικά σημαντικό για έχετε καθαρά δεδομένα. Αυτά θα σας βοηθήσουν να καταργήσετε περιόδους λειτουργίας του ιστότοπου που δεν έχουν κανένα σκοπό στην ανάλυση σας.
● Στόχοι: Τέλος, είναι πολύ σημαντικό μετά την κατασκευή ιστοσελίδων, να έχετε τους στόχους σας σωστά καθορισμένους και να παρακολουθείτε πράγματα όπως το ποσοστό εγκατάλειψης ή ο χρόνος στον ιστότοπο.
Τεχνικό SEO
Μόλις η συλλογή δεδομένων σας λειτουργήσει σωστά, το επόμενο βήμα είναι να εξετάσετε την τεχνική λειτουργία του ιστότοπου σας και οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει την καταχώριση ή την επισκεψιμότητα. Εστιάστε πρώτα σε κρίσιμα ζητήματα ανίχνευσης που μπορεί να καθυστερούν τον ιστότοπό σας. Αυτά μπορεί να είναι σφάλματα 404 και η ταχύτητα του ιστότοπου. Αφού αντιμετωπιστούν τα κύρια ζητήματα που αφορούν τα προγράμματα ανίχνευσης, μπορείτε να αρχίσετε να εξετάζετε τη δημιουργία καλά βελτιστοποιημένων ετικετών, πχ τίτλου και μετα-περιγραφών. Βεβαιωθείτε ότι αυτές είναι γραμμένα κατανοητά για τον χρήστη και όχι για τις μηχανές αναζήτησης. Ένας τίτλος δεν πρόκειται να κάνει τη διαφορά στη θέση σας στη Google, αλλά θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά στο να κάνει κάποιος κλικ στην ανάρτησή σας έναντι ενός ανταγωνιστή.
Έρευνα λέξεων-κλειδιών
Τώρα που ο ιστότοπός σας είναι σε άριστη κατάσταση, το επόμενο βήμα είναι να κάνετε έρευνα λέξεων-κλειδιών. Όταν κάνετε SEO για εταιρείες B2B, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι το ταξίδι του πελάτη είναι πολύ μεγαλύτερο από ότι στο B2C. Εξαιτίας αυτού, όταν κάνετε την έρευνα λέξεων-κλειδιών, πρέπει να σκεφτείτε λέξεις-κλειδιά καθ ‘όλη τη διάρκεια του ταξιδιού του καταναλωτή. Ξεκινήστε την έρευνα σας για τις λέξεις-κλειδιά απευθυνόμενοι στον πελάτη σας και δείτε ποιες είναι σημαντικές γι’ αυτόν και σε τι θέλει να εστιάσει. Στη συνέχεια, αφού έχετε αυτή τη λίστα εκκίνησης, επεκτείνετε την εξερευνώντας τον ιστότοπό του, τους ιστότοπους των ανταγωνιστών του, το Google Search Console και εργαλεία λέξεων-κλειδιών. Αφού έχετε αυτή τη λίστα, ήρθε η ώρα να δώσετε προτεραιότητα σε αυτές τις λέξεις-κλειδιά, και με τον όρο προτεραιότητα δεν εννοούμε απλώς ό,τι έχει τον υψηλότερο όγκο σε μηνιαία βάση. Έχει να κάνει πολύ περισσότερο με το τι είναι σχετικό με το προϊόν σας και τους καταναλωτές σας και τι θα οδηγήσει τελικά σε μετατροπές στην πορεία.
Δημιουργία περιεχομένου
Αξιολογήστε το υπάρχον περιεχόμενο στον ιστότοπο σας και καθορίστε αν πρέπει να δημιουργήσετε κάτι καινούργιο, να επεκτείνετε αυτό που ήδη έχετε, ή να κάνετε έναν συνδυασμό και των δύο αυτών πραγμάτων. Καθώς αναπτύσσετε αυτό το περιεχόμενο, πρέπει να θυμάστε τον χρυσό κανόνα: “γράψτε για τους χρήστες, μην γράφετε για τις μηχανές αναζήτησης”. Το καλύτερο περιεχόμενο είναι αυτό που οι άνθρωποι βρίσκουν πραγματικά χρήσιμο και απαντά στις ερωτήσεις τους. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι ευανάγνωστο, παραπέμπει σε άλλα σχετικά θέματα εντός του περιεχομένου και καλύπτει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά τις λέξεις-κλειδιά στις οποίες εστιάζετε. Αυτό δεν σημαίνει πάντα ότι πρέπει να γράψετε το μεγαλύτερο κομμάτι, αλλά ένα κομμάτι που πραγματικά προσφέρει το περιεχόμενο πιο αποτελεσματικά στον χρήστη. Αν δεν είστε σίγουροι για το τι να γράψετε, ένα καλό σημείο εκκίνησης είναι τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης για τη λέξη-κλειδί που χρησιμοποιείτε επί του παρόντος.
Βελτιστοποίηση ποσοστού μετατροπής
Ο τελευταίος σταθμός στη διαδρομή είναι η βελτιστοποίηση του ρυθμού μετατροπής. Υπάρχουν πολλαπλά σημεία βελτιστοποίησης του ρυθμού μετατροπής στα οποία πρέπει να δώσετε προσοχή, όπως η βελτιστοποίηση του ρυθμού μετατροπής της σελίδας στην μηχανής αναζήτησης, η βελτιστοποίηση της αναζήτησης πληροφοριών και η βελτιστοποίηση των οδηγών. Όπως αναφέρθηκε, η βελτιστοποίηση του ρυθμού μετατροπής στις μηχανές αναζήτησης προέρχεται από τις ετικέτες τίτλου και τις μεταπεριγραφές σας. Αυτά είναι τα πρώτα πράγματα που βλέπουν οι χρήστες σας καθώς ξεκινούν κατά κάποιο τρόπο το ταξίδι τους αναζητώντας και βρίσκοντας απαντήσεις. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι είναι καλογραμμένα και δελεάζουν τον χρήστη να κάνει κλικ και να μάθει περισσότερα για εσάς. Δοκιμάστε διαφορετικές διατυπώσεις και δείτε ποια οδηγεί στα περισσότερα κλικ. Η βελτιστοποίηση του ρυθμού μετατροπής για όσους αναζητούν πληροφορίες είναι για εκείνους τους χρήστες που βρίσκονται στην αρχή του ταξιδιού τους και χρειάζονται απλώς πληροφορίες. Πιθανότατα τις συλλέγουν από πολλά διαφορετικά σημεία, αλλά εσείς απλά πρέπει να τους παρέχετε περισσότερες πληροφορίες για εσάς. Η βελτιστοποίηση του ρυθμού μετατροπής της επικέντρωσης του οδηγού είναι το να κάνετε τον χρήστη να εκτελέσει την ενέργεια, όπως η συμπλήρωση μιας φόρμας, η συμμετοχή σε μια επίδειξη προϊόντος, οτιδήποτε είναι το τελικό βήμα πριν από την πραγματική πραγματοποίηση μιας αγοράς.