Γιατί οι περισσότερες εκστρατείες SEO ιστοσελίδων είναι ανεπιτυχείς;
H πλειοψηφία των εκστρατειών SEO καταλήγουν ανεπιτυχείς – δηλαδή δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των ανθρώπων που τις διαχειρίζονται. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Υψηλές προσδοκίες (και εγκατάλειψη πολύ σύντομα)
Μια πιθανή εξήγηση είναι ότι, ξεκινώντας μια νέα στρατηγική SEO μετά την κατασκευή – ανάπτυξη ιστοσελίδων, οι άνθρωποι θέτουν υπερβολικά υψηλές προσδοκίες. Οι ειδικοί του SEO και γενικά οι λάτρεις του μάρκετινγκ συχνά διακηρύσσουν ότι το SEO είναι μια σχεδόν τέλεια στρατηγική. Ισχυρίζονται ότι είναι χρήσιμο για κάθε επιχείρηση, ότι είναι οικονομικά αποδοτικό και ότι είναι ικανό να αποφέρει τεράστιες αποδόσεις.
Παρόλο που αυτοί οι ισχυρισμοί είναι τεχνικά αληθινοί, δημιουργούν στους ανθρώπους την εντύπωση ότι η έναρξη μιας εκστρατείας SEO είναι σαν να γυρνάς έναν διακόπτη που αμέσως αρχίζει να φέρνει κόσμο στον ιστότοπό σου. Αν δεν δείτε αποτελέσματα αμέσως ή αν αυτά τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά, μπορεί να αισθανθείτε ότι η εκστρατεία σας είναι ανεπιτυχής.
Ανεπαρκής προσπάθεια
Ορισμένες εκστρατείες αποτυγχάνουν εξαιτίας της έλλειψης προσπάθειας εκ μέρους των ανθρώπων που εκτελούν την εκστρατεία. Ίσως πιστεύουν ότι η στρατηγική είναι ριψοκίνδυνη, οπότε δεν θέλουν να ξοδέψουν πολύ χρόνο ή χρήμα γι’ αυτήν. Ή ίσως απλώς δεν έχουν τις δεξιότητες ή την εμπειρία που απαιτείται για να γράψουν περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, να δημιουργήσουν συνδέσμους και να βελτιώσουν τον ιστότοπό τους.
Όποια και αν είναι η περίπτωση, το SEO δεν είναι μια στρατηγική που μπορεί να πετύχει με κλασματική προσπάθεια. Ο μόνος τρόπος για να έχετε αξιοπρεπή αποτελέσματα από μια εκστρατεία είναι να καταβάλλετε μια συγκεντρωτική προσπάθεια για την παραγωγή μεγάλου ποσοστού εργασίας.
Ανταγωνισμός (και κανένα σχέδιο για την αποφυγή του)
Κάθε ιδιοκτήτης eshop επιχείρησης θα πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίσει τη σημασία της ανταγωνιστικής έρευνας σε σχέση με τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες. Αλλά πάρα πολλοί από αυτούς τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων αγνοούν τον παράγοντα του ανταγωνισμού κατά τον σχεδιασμό μιας στρατηγικής SEO.
Η πραγματικότητα είναι ότι στους περισσότερους κλάδους και στους περισσότερους όρους λέξεων-κλειδιών κυριαρχούν ήδη καθιερωμένοι παίκτες που έχουν περάσει χρόνια χτίζοντας το κύρος του τομέα τους ώστε να κατατάσσονται ψηλά για τις αγορές-στόχους τους.
Ακόμα, θα μπορούσατε να καταστρώσετε ένα σχέδιο για να αποφύγετε τον ανταγωνισμό. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να στοχεύσετε σε ένα διαφορετικό τμήμα κοινού ή να στοχεύσετε στρατηγικά σε ένα πιο σπάνιο σύνολο λέξεων-κλειδιών και φράσεων που δεν αγγίζουν οι σημερινοί ανταγωνιστές σας. Σε κάθε περίπτωση, αν δεν έχετε ένα σχέδιο για το πώς θα αντιμετωπίσετε τον ανταγωνισμό, αυτό θα θέσει σε κίνδυνο ολόκληρη τη στρατηγική σας.
Είναι κρίμα που τόσες πολλές εκστρατείες SEO αποτυγχάνουν, αλλά δεν χρειάζεται να είναι αυτή η πραγματικότητα. Αν έχετε αρκετή υπομονή για να δεσμευτείτε μακροπρόθεσμα στο SEO, αν έχετε ένα σχέδιο για τον ανταγωνισμό και αν επιμένετε σε τρίτους παρόχους με εμπειρία και ακεραιότητα, δεν υπάρχει κανένας λόγος που η τακτική SEO δεν μπορεί να λειτουργήσει για την εταιρεία σας.