5 Χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει η ιστοσελίδα εστιατορίου σας στο 2022
Η ιστοσελίδα για το εστιατόριο σας, ειδικά σε εποχή πανδημίας, είναι το σημαντικότερο εργαλείο για να αναπτύξετε την επιχείρηση και να προσελκύσετε πελάτες επιτυχώς.
Χρειάζεται ένα εστιατόριο να προβεί σε σχεδιασμό – κατασκευή ιστοσελίδων;
Βεβαίως.
Πολλά εστιατόρια δεν έχουν ιστοσελίδα, ή έχουν ιστοσελίδα και δεν την διατηρούν ενημερωμένη.
Άλλοι, κάνουν σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έχουν αυτές σαν το κύριο μέσο παρουσίας τους στο διαδίκτυο.
Αυτό όμως είναι μεγάλο λάθος. Γιατί η επιχείρηση δεν κατέχει μια ισχυρή online παρουσία. Και αυτό θα την επηρεάσει κάποια στιγμή, αργά ή γρήγορα.
Η ιστοσελίδα του εστιατορίου πρέπει να είναι η κύρια online παρουσία για την επιχείρηση
Είναι σημαντικό το εστιατόριο να είναι διαθέσιμο και στο διαδίκτυο. Όταν οι χρήστες αναζητούν το όνομα της επιχείρησης σας ή το φαγητό, πρέπει να τους εμφανίζεται η ιστοσελίδα του εστιατορίου σας στα αποτελέσματα αναζήτησης τους.
Όταν οι χρήστες μπουν στην ιστοσελίδα σας, το αν θα μείνουν ή θα φύγουν εξαρτάται από την εμπειρία που θα έχουν με αυτήν.
Πάνω απ’ όλα, η ιστοσελίδα πρέπει να παρέχει στους πελάτες τις πληροφορίες που αναζητούν, να τους προωθεί να αλληλεπιδράσουν, και να τους προσελκύει να επισκεφτούν το εστιατόριο.
Μια ιστοσελίδα που δεν διατηρείται ενημερωμένη ή μια ιστοσελίδα υπό κατασκευή, δεν παρέχει τις υπηρεσίες που χρειάζονται στους πελάτες.
Σχεδιασμός ιστοσελίδας εστιατορίου
Οι στόχοι για μία ιστοσελίδα εστιατορίου μπορούν να είναι πολλοί όπως και στη δημιουργία eshop. Αλλά αν ο κύριος σκοπός της ιστοσελίδας είναι να οδηγήσει τους πελάτες να επισκεφτούν το εστιατόριο, τότε πρέπει και ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας να υποστηρίζει τον στόχο αυτόν.
Παρακάτω σας παρέχουμε μία λίστα με 5 λειτουργίες που πρέπει κάθε ιστοσελίδα εστιατορίου να περιέχει για να προωθήσει τους online επισκέπτες της να γίνουν πελάτες σας:
1. Σχεδιασμός φιλικός προς κινητά
Ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών επισκέπτεται ιστοσελίδες από κινητά τηλέφωνα.
Έχοντας εύκολη πρόσβαση σε αυτά, πολλοί από τους χρήστες τείνουν να αναζητούν εστιατόρια μέσω του κινητού από κάποιο πρόγραμμα περιήγησης ή από τον χάρτη.
Η μεγαλύτερη δοκιμασία όμως είναι το γεγονός ότι η οθόνη του κινητού είναι περιορισμένη σε μέγεθος. Γι’ αυτό καλό είναι οι σελίδες να είναι έτσι σχεδιασμένες ώστε ο χρήστης από το κινητό να μην χρειάζεται να κάνει μεγέθυνση για την προβολή των περιεχομένων της.
Αν έχετε ήδη ιστοσελίδα για το εστιατόριο σας, πριν ξεκινήσετε την κατασκευή και της κινητής έκδοσης της σελίδας, θα βοηθούσε να ελέγξετε τα δεδομένα των επισκεπτών σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα δείτε τι ποσοστό από αυτούς επισκέπτεται την ιστοσελίδα από κινητή συσκευή, και έτσι θα κρίνετε αν αξίζει η επένδυση αυτή.
2. Ακριβείς Πληροφορίες
Η ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι online πηγή ακριβής πληροφορίας για το εστιατόριο.
Πολλοί πιθανοί πελάτες που αναζητούν τα στοιχεία του εστιατορίου σας μπορεί να καταλήξουν σε διάφορες άλλες πλατφόρμες, microsites, εφαρμογές κινητού ή και τοπικά ευρετήρια.
Γίνεται να διαχειριστείτε τις πληροφορίες στις ιστοσελίδες αυτές! Τα καλά νέα είναι ότι τις πληροφορίες τις αντλούν από την ιστοσελίδα του εστιατορίου σας. Τα κακά νέα είναι ότι αργότερα δεν είναι σίγουρο πως θα παραμείνουν ενημερωμένα.
Και γι’ αυτόν τον λόγο γίνεται όλο και πιο σημαντικό το να έχετε σωστές πληροφορίες στην ιστοσελίδα του εστιατορίου σας.
3. Χρησιμότητα
Όταν οι χρήστες μπουν στην ιστοσελίδα του εστιατορίου σας, το αν θα μείνουν ή θα φύγουν εξαρτάται από την εμπειρία που θα έχουν με αυτήν.
Ταχύτητα φόρτωσης:
Οι χρήστες δεν έχουν πολύ υπομονή. Μια ιστοσελίδα που φορτώνει αργά θα χάσει το ενδιαφέρον από πιθανούς πελάτες. Γι’ αυτό πρέπει η ιστοσελίδα να τρέχει γρήγορα. Γιατί αλλιώς, οι επισκέπτες της ιστοσελίδας θα αποχωρήσουν, και πιθανότατα δεν θα επιστρέψουν. Ο καλύτερος τρόπος για να μειωθεί ο χρόνος φόρτωσης της σελίδας είναι να περιορίσετε την χρήση πολύπλοκων γραφικών εφέ και animations.
Σχεδιασμός:
Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας του εστιατορίου πρέπει να είναι ελκυστικός. Αλλά, είναι αδύνατο να αποκωδικοποιήσουμε όλες τις απόψεις σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν την ελκυστικότητα μιας σελίδας. Η καλύτερη επιλογή είναι να κρατήσετε την εμφάνιση όσο το δυνατόν πιο απλή γίνεται.
Όταν μπαίνει στην ιστοσελίδα ένας νέος χρήστης, ο σχεδιασμός της πρέπει να τον προσκαλεί να εξερευνήσει περαιτέρω τις σελίδες και το περιεχόμενο.
Ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας πρέπει να ταιριάζει με το θέμα και την εσωτερική διακόσμηση του εστιατορίου. Για έναν διαδικτυακό επισκέπτη και έναν δειπνούμενο πελάτη, η εμπειρία που θα έχουν θα πρέπει να είναι παρόμοια.
4. Κοινωνική Παρουσία
Αφού οι πιθανοί πελάτες βρουν τα στοιχεία του εστιατορίου από την ιστοσελίδα του (διεύθυνση, ώρες λειτουργίας, μενού κλπ.), αμέσως μετά θα αναζητήσουν κάποια “κοινωνική απόδειξη” ώστε να αποφασίσουν αν θα δειπνήσουν ή θα παραγγείλουν φαγητό από το εστιατόριο.
“Ποιοί επισκέπτονται την σελίδα”, “Ποιοί έχουν δειπνήσει στο εστιατόριο”, “Τι άποψη είχαν για την εμπειρία τους εκεί” είναι ερωτήματα που έρχονται φυσικά στους επισκέπτες.
Είναι σημαντικό για το εστιατόριο να παρέχει ενσωματωμένες κριτικές και βαθμολογίες για ιστοσελίδες αξιολογήσεων και για πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
5. Επαναστόχευση των Emails
Ιδανικά, θέλουμε ένας νέος επισκέπτης της ιστοσελίδας του εστιατορίου να συνεχίσει να συναναστρέφεται με το εστιατόριο ηλεκτρονικά, έτσι ώστε αυτό να του έρχεται πρώτο πρώτο στον νου όταν θα αναζητά να δειπνήσει.
Το να συνδεθείτε με τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος να συναναστραφείτε με αυτούς, και πιθανότατα να τους κερδίσετε και σαν πελάτες.
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και τα emails είναι καλά σημεία για να ξεκινήσετε να συνδέεστε με τους επισκέπτες σας.
Μια λίστα emails είναι από τα σημαντικότερα πράγματα που πρέπει να έχει η ιστοσελίδα σας για να αναπτυχθεί η επιχείρηση. Κάθε εστιατόριο πρέπει να παρέχει τρόπους στον επισκέπτη να κάνει εγγραφή στην λίστα των emails.
Φόρμες εγγραφής πρέπει να υπάρχουν τοποθετημένες σε πολλαπλές συσχετιζόμενες σελίδες όπως μια ειδική σελίδα (εγγραφείτε στην λίστα των emails για να λαμβάνετε ειδικές προσφορές), μια σελίδα με φόρμα επικοινωνίας, και τέλος στα pop-up παράθυρα της ιστοσελίδας.