Βασικές αρχές σχεδιασμού ιστοσελίδων – Πως να έχετε μια φιλική προς το χρήστη ιστοσελίδα;
Το Διαδίκτυο ανοίγει έναν κόσμο ευκαιριών για επιχειρήσεις με μελλοντική σκέψη. Το διαδικτυακό μάρκετινγκ είναι ο τρόπος του μέλλοντος – και το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας βάσης στο διαδίκτυο είναι να έχετε έναν καλό ιστότοπο.
Σήμερα, δεν υπάρχει έλλειψη τρόπων για να αποκτήσετε έναν ιστότοπο. Μια επιχείρηση θα μπορούσε να προσλάβει μια ολόκληρη ομάδα πληροφορικής για να αναλάβει το έργο. Ωστόσο, μακράν ο πιο εντυπωσιακός και οικονομικός τρόπος για να το προχωρήσετε είναι να προσλάβετε επαγγελματίες προγραμματιστές στην κατασκευή ιστοσελίδων WordPress για να ολοκληρώσετε τη δουλειά. Ανεξάρτητα από την πορεία που επιλέγει μια επιχείρηση, οι βασικές αρχές της δημιουργίας ιστότοπων εξακολουθούν να είναι οι ίδιες. Για να είναι επιτυχής, ένας ιστότοπος πρέπει να είναι καλά μελετημένος, σταθερά σχεδιασμένος και το πιο σημαντικό – φιλικός προς το χρήστη.
Διασφάλιση σταθερότητας ιστότοπου
Για να κάνετε αισθητή την παρουσία σας στο διαδίκτυο, ο ιστότοπός σας πρέπει να λειτουργεί ανά πάσα στιγμή. Δεν έχει σημασία πόσο καλός φαίνεται ο ιστότοπός σας και πόσο φιλικός προς το χρήστη είναι εάν οι χρήστες δεν μπορούν να το δουν επειδή είναι κάτω όλη την ώρα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αναπτυχθεί και να βελτιστοποιηθεί καλά για να επιτευχθεί ο χαμηλότερος δυνατός χρόνος διακοπής λειτουργίας.
Το πρώτο βήμα σε αυτή την πορεία είναι να ορίσετε ποιες είναι οι ακριβείς παράμετροι της εργασίας. Ποιοι είναι οι σκοποί και οι στόχοι του έργου; Τι μπορεί πραγματικά να επιτευχθεί και σε ποιο χρονικό πλαίσιο; Τι συμβαίνει αν τα σχέδια αλλάξουν στη μέση της ανάπτυξης; Όλα αυτά τα ερωτήματα πρέπει να απαντηθούν αν θέλετε να καταλήξετε με έναν λειτουργικό ιστότοπο. Ο τρόπος αντιμετώπισης των πιθανών προβλημάτων είναι απλός. Βρείτε καλούς προγραμματιστές και καθορίστε μαζί τους προσεκτικά τις λεπτομέρειες του έργου πριν ξεκινήσετε.
Ένας σημαντικός παράγοντας για τη σταθερότητα του ιστότοπου είναι ο τρόπος με τον οποίο φιλοξενείται ο ίδιος ο ιστότοπος. Στις μέρες μας, υπάρχουν πολλές δωρεάν υπηρεσίες φιλοξενίας που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, αν στοχεύετε να πάτε όσο το δυνατόν φθηνότερα. Ωστόσο, αν θέλετε να αποφύγετε προβλήματα με τον διακομιστή, καλό θα ήταν να σκεφτείτε να ξοδέψετε κάποια χρήματα για μια υπηρεσία φιλοξενίας.
Έμφαση στην προσβασιμότητα
Μια άλλη κρίσιμη πτυχή που θα πρέπει να τεθεί σε ύψιστη προτεραιότητα κατά το σχεδιασμό ενός ιστότοπου είναι η προσβασιμότητα. Αυτό σημαίνει να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας λειτουργεί καλά σε όλες τις πλατφόρμες και σε όλα τα προγράμματα περιήγησης.
Για πολλές εταιρείες, το να αποκτήσουν έναν ιστότοπο που είναι πραγματικά εμφανίσιμος στις επιτραπέζιες συσκευές έρχεται πρώτο. Ο στόχος της προσβασιμότητάς του σε κινητά ή μέσω λιγότερο δημοφιλών προγραμμάτων περιήγησης είναι συχνά κάτι σαν μεταγενέστερη σκέψη.
Ένα εντυπωσιακό ποσό των αναζητήσεων, και επομένως – της επισκεψιμότητας – προέρχεται στην πραγματικότητα από κινητές συσκευές. Οι χρήστες που σκοντάφτουν στον ιστότοπό σας από τις κινητές συσκευές τους είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Πρέπει να κάνετε τον ιστότοπό σας όσο το δυνατόν πιο ελκυστικό γι’ αυτούς.
Σχεδιασμός για ευκολία περιήγησης
Η διασφάλιση της σταθερότητας και της προσβασιμότητας του ιστοτόπου σας θα πρέπει να είναι η πρώτη σας προτεραιότητα κατά τον σχεδιασμό του. Το να φροντίσετε να είναι σχεδιασμένος ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολος στην πλοήγηση θα πρέπει να είναι η δεύτερη προτεραιότητα της επιχείρησής σας.
Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν πολλές πτυχές του σχεδιασμού του ιστότοπου που χρειάζονται προσοχή και, στο τέλος της ημέρας, πρέπει να καλύψετε όλες τις βάσεις. Παρόλα αυτά, ως βασικός κανόνας μιας καλής διεπαφής χρήστη, η δυνατότητα πλοήγησης είναι ίσως η πιο σημαντική.
Βεβαιωθείτε ότι τα πάντα στον ιστότοπό σας είναι σαφώς επισημασμένα. Κάθε λεπτομέρεια σε κάθε σελίδα θα πρέπει να επισημαίνεται και να είναι άμεσα αναγνωρίσιμη με μια ματιά.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε ενσωματώσει στο σχεδιασμό σας μια λειτουργία αναζήτησης. Δεν είναι απαραίτητο να βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής του χρήστη ανά πάσα στιγμή, αλλά θα πρέπει να είναι αρκετά εύκολο να βρεθεί.
Σχεδιάστε τη δομή της κύριας πλοήγησής σας με γνώμονα την απλότητα. Τοποθετήστε την κοντά στην κορυφή της σελίδας σας και κάντε την απλή στη χρήση. Μην στριμώχνετε όλες τις επιλογές πλοήγησης σε αυτό, καθώς αυτό θα το κάνει δυσκίνητο. Θυμηθείτε, αν και θέλετε να δημιουργήσετε μια σαφή οπτική ιεραρχία, δεν θέλετε ο ιστότοπός σας να είναι πολύ “βαρύς από πάνω”.
Ενσωματώστε ένα δευτερεύον σύστημα πλοήγησης στο υποσέλιδο του ιστότοπού σας ή σε άλλη ενότητα. Οποιοδήποτε άλλο τμήμα του ιστότοπου μπορεί να θέλει να επισκεφθεί ο χρήστης δεν θα πρέπει ποτέ να απέχει περισσότερο από δύο έως τρία κλικ από την τρέχουσα προβολή του.
Οι σελίδες προσγείωσης, τα αναδυόμενα παράθυρα και η ζωντανή συνομιλία μπορούν να κάνουν θαύματα για τη μετατροπή των κλικ σε πωλήσεις. Παρόλα αυτά, να έχετε κατά νου ότι αν το παρακάνετε, αυτή η στρατηγική θα γυρίσει μπούμερανγκ. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να βρείτε μια ισορροπία και να συμπεριλάβετε ακριβώς τη σωστή ποσότητά τους όταν σχεδιάζετε τον ιστότοπό σας.