Ποιος ελέγχει το περιεχόμενο κοινωνικής δικτύωσης;

Στην εποχή της ηγετικής θέσης του Διαδικτύου, οι άνθρωποι περνούν ατελείωτες ώρες στο διαδίκτυο συζητώντας και μοιράζοντας πληροφορίες με άλλους στα κοινωνικά μέσα. Το Blogging, Chatting και Streaming μουσικής ή βίντεο, οι γνωριμίες με νέους φίλους και η εξερεύνηση σε νέα δίκτυα, είναι ο τρόπος με τον οποίο οι περισσότεροι περνούν τα βράδια τους στις μέρες μας.
Αναλυτικότερα, με την κατασκευή ιστοσελίδων στα social media ο χρήστης απέκτησε τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διάφορα εργαλεία πολυμέσων και έτσι να έχει την ελευθερία να εκφραστεί μέσω οποιουδήποτε μέσου. Η επικοινωνία και η κοινωνική αλληλεπίδραση είναι μία από τις βασικές τάσεις του ανθρώπου και της κοινωνίας γενικότερα. Μέσω του διαδικτύου, οι άνθρωποι τείνουν να μοιράζονται τις εμπειρίες τους, τις απόψεις τους και γενικότερα διάφορες στιγμές από την ζωή τους. Στην συζήτησή τους θα γίνει και η αναφορά σε διάφορα προϊόντα ή υπηρεσίες που έχουν χρησιμοποιήσει είτε εντοπίσει σαν ένα ενδιαφέρον προϊόν ή υπηρεσία που δεν είχαν εώς τώρα την τύχη να δοκιμάσουν. Γενικότερα, όταν γίνονται ομαδικές συζητήσεις σχετικά με κάποιο προϊόν ή υπηρεσία, οι απαντήσεις μπορεί να είναι είτε θετικές είτε αρνητικές, ανάλογα την εμπειρία από την χρήση. Σίγουρα ο έμπορος θα ενδιαφερόταν να γνωρίζει όλες αυτές τις συζητήσεις ώστε να εξελίξει το αγαθό του.
Στα κοινωνικά δίκτυα το περιεχόμενο είναι ουσιαστικά βασισμένο και χτισμένο στους μεμονωμένους συμμετέχοντες. Πιο αναλυτικά, κάθε άτομο δημιουργεί και ανεβάζει περιεχόμενο το οποίο ο ίδιος θεωρεί σωστό. Οι έμποροι είναι αναγκαίο να έχουν στο νου τους, καθ’ όλη τη διάρκεια δημιουργίας ή επεξεργασίας του προϊόντος που προσφέρουν, πως όλο το περιεχόμενο δημιουργείται από τους συμμετέχοντες, οι οποίοι τελικά θα κάνουν συζητήσεις, συγκρίσεις και θα διαμορφώσουν άποψη.
Οι έμποροι, λοιπόν, χρειάζεται να συμμετέχουν στις συζητήσεις στα κοινωνικά δίκτυα και να περνούν το κατάλληλο μήνυμα στο κοινό. Αυτό που θα τους βοηθήσει, ώστε να σχεδιάσουν την ιδανική στρατηγική για να εμπορεύονται τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους και να επηρεάσουν τα κοινωνικά δίκτυα, είναι η κατανόηση των blogs.Η ενέργεια αυτή, παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες στους εμπόρους σχετικά με τον αριθμό των συμμετεχόντων, τον αριθμό των φόρουμ καθώς και την γενική τάση της γνώμης όσον αφορά το προϊόν ή την υπηρεσία τους.
Όπως προαναφέρθηκε, οι άνθρωποι συζητούν τα πάντα γύρω από την ζωή τους. Οι εμπειρίες που δημοσιοποιούν ή συζητούν πρόκειται είτε για την τιμή ενός αεροπορικού εισιτηρίου είτε για προσφορά ενός πακέτου τηλεφωνικής υπηρεσίας είτε για τη διαμονή σε ένα ξενοδοχείο κ.ο.κ. Η κατανόηση και η ανάλυση των σχολίων που λαμβάνονται από τέτοια κοινωνικά δίκτυα μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά από την επιχείρηση για να τελειοποιήσουν την προσφορά προϊόντων ή υπηρεσιών τους, καθώς και να δημιουργήσουν εξειδικευμένα προϊόντα ή υπηρεσίες για κάθε ομάδα του απευθυνόμενου κοινού τους. Χρησιμοποιώντας τα εργαλεία πολυμέσων με την απαραίτητη οπτικοακουστική υποστήριξη και δράση, έχετε την δυνατότητα να αναδείξετε τον προϊόν σας και να αναπτύξετε μια εμπειρία στον πελάτη αποτελεσματικότερη και ελκυστικότερη από ένα λεκτικό κείμενο. Ο πελάτης σίγουρα θα εκτιμήσει την συγκεκριμένη απάντηση, βελτιώνοντας την φήμη της επωνυμίας.
Καταλήγοντας, ο έμπορος χρειάζεται να είναι παρών και ενεργός στον κοινωνικό ιστότοπο. Ο ίδιος, έχει την δυνατότητα να επηρεάσει και να καθοδηγήσει την συζήτηση σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει χωρίς να μπορεί απόλυτα να ελέγξει το περιεχόμενο. Η οικοδόμηση της φήμης μιας επωνυμίας είναι χρονοβόρα και η επιχείρηση χρειάζεται να ενδιαφέρεται και να συμμετέχει στην blogging κοινότητα.