espa banner
σχεδιασμός ιστοσελίδων

Παρακαλώ αξιολογήστε


Η χρηστικότητα και η χρησιμότητα, καθορίζουν την επιτυχία ή την αποτυχία ενός ιστοτόπου. Δεδομένου ότι ο επισκέπτης της σελίδας είναι το μόνο άτομο που κάνει κλικ και ως εκ τούτου αποφασίζει τα πάντα, ο επικεντρωμένος στο χρήστη σχεδιασμός έχει γίνει μια τυπική προσέγγιση για επιτυχημένη και προσανατολισμένη στο κέρδος κατασκευή ιστοσελίδας.

Πώς σκέφτονται οι χρήστες;

Οι συνήθειες των χρηστών στον Ιστό δεν διαφέρουν από τις συνήθειες των πελατών σε ένα κατάστημα. Οι επισκέπτες ρίχνουν μια ματιά σε κάθε νέα σελίδα, σαρώνουν μέρος του κειμένου και κάνουν κλικ στον πρώτο σύνδεσμο που προσελκύει το ενδιαφέρον τους ή αόριστα μοιάζει με αυτό που ψάχνουν. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν μεγάλα τμήματα της σελίδας που δεν βλέπουν καν.

Οι χρήστες εκτιμούν την ποιότητα και την αξιοπιστία. Οι χρήστες δεν διαβάζουν, κάνουν σάρωση. Οι χρήστες δεν κάνουν βέλτιστες επιλογές. Μόλις βρουν έναν σύνδεσμο που φαίνεται να οδηγεί στον στόχο, υπάρχει πιθανότητα να γίνει το κλικ. Οι χρήστες θέλουν να έχουν τον έλεγχο.

1. Μην κάνετε τους χρήστες να σκέφτονται

Η ιστοσελίδα πρέπει να είναι προφανής και εύκολη στη χρήση. Με τη μείωση του γνωστικού φορτίου διευκολύνετε τους επισκέπτες . Οι χρήστες δεν θα χρησιμοποιούν τον ιστότοπό σας εάν δεν μπορούν να βρουν το δρόμο τους.

2. Μην σπαταλάτε την υπομονή των χρηστών

Οι επισκέπτες είναι πρόθυμοι να επισκεφθούν και ίσως να αγοράσουν από μια ιστοσελίδα. Δεν θα πρέπει να τους υποχρεώνετε να συμπληρώνουν τα στοιχεία τους για έναν λογαριασμό που μπορεί να μην χρησιμοποιήσουν ποτέ στο μέλλον. Αφήστε τους χρήστες να εξερευνήσουν τον ιστότοπο και να ανακαλύψουν τις υπηρεσίες σας χωρίς αναγκαστούν να μοιραστούν ιδιωτικά δεδομένα.

3. Εστιάστε την προσοχή των χρηστών

Προφανώς, οι εικόνες είναι πιο εντυπωσιακές από το κείμενο – όπως ακριβώς οι προτάσεις που σημειώνονται με έντονη γραφή είναι πιο ελκυστικές από το απλό κείμενο.

Η εστίαση της προσοχής των χρηστών σε συγκεκριμένες περιοχές του ιστοτόπου με μέτρια χρήση οπτικών στοιχείων μπορεί να βοηθήσει τους επισκέπτες σας να μεταβούν από το σημείο Α στο σημείο Β χωρίς να σκεφτούν πώς πρέπει πραγματικά να γίνει.

4. Εμφάνιση των δυνατοτήτων σας

Επιτρέποντας στον χρήστη να δει με σαφήνεια ποιες λειτουργίες είναι διαθέσιμες είναι μια θεμελιώδης αρχή του επιτυχούς σχεδιασμού διεπαφής χρήστη.

5. Χρησιμοποιήστε την αποτελεσματική γραφή

  Αποφύγετε χαριτωμένα ή έξυπνα ονόματα, ονόματα που προέρχονται από μάρκετινγκ και άγνωστα τεχνικά ονόματα. Εάν περιγράφετε μια υπηρεσία και θέλετε οι χρήστες να δημιουργήσουν λογαριασμό, το “εγγραφή” είναι καλύτερο από το “ξεκινήστε τώρα!” το οποίο είναι και πάλι καλύτερο από το “εξερευνήστε τις υπηρεσίες μας”.

6. Προσπαθήστε για απλότητα

Οι χρήστες σπάνια βρίσκονται σε έναν ιστότοπο για να απολαύσουν το σχεδίαση. Επιπλέον, στις περισσότερες περιπτώσεις αναζητούν τις πληροφορίες παρά τον σχεδιασμό.

7. Μην φοβάστε τον λευκό χώρο

Είναι πολύ δύσκολο να υπερεκτιμήσουμε τη σημασία του λευκού χώρου. Το λευκό κενό  βοηθά στη μείωση του γνωστικού φορτίου για τους επισκέπτες και καθιστά δυνατή την αντίληψη των πληροφοριών που παρουσιάζονται στην οθόνη.

8. Αποτελεσματική επικοινωνία με μια «ορατή γλώσσα»

Η λεγόμενη «ορατή γλώσσα» – το περιεχόμενο που βλέπουν οι χρήστες σε μια οθόνη.

1. Οργάνωση: παρέχει στον χρήστη μια σαφή και συνεπή εννοιολογική δομή.

2. Εξοικονόμηση: κάντε τα περισσότερα με  λιγότερες ενδείξεις και οπτικά στοιχεία. Τέσσερα βασικά σημεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη: απλότητα, σαφήνεια, διακριτικότητα και έμφαση.

3. Επικοινωνία: ταιριάξτε την παρουσίαση με τις δυνατότητες του χρήστη.

9. Οι καταμετρήσεις μετατροπών είναι χρήσιμες

Στην πραγματικότητα, οι μετατροπές είναι πολύ χρήσιμες καθώς μειώνουν την καμπύλη μάθησης, την ανάγκη να καταλάβουμε πώς λειτουργούν τα πράγματα. Έτσι μπορείτε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των χρηστών, την αξιοπιστία και την απόδειξη της αξιοπιστίας σας. Ακολουθήστε τις προσδοκίες των χρηστών – κατανοήστε τι περιμένουν από μια πλοήγηση ιστοτόπου, μια δομή κειμένου, μια τοποθέτηση αναζήτησης κ.λπ.

10. Δοκιμάστε νωρίς, δοκιμάστε συχνά

Θα πρέπει να τεστάρετε  το κάθε έργο σχεδιασμού της ιστοσελίδας, καθώς οι δοκιμές χρηστικότητας παρέχουν συχνά σημαντικές πληροφορίες για σημαντικά προβλήματα και ζητήματα που σχετίζονται με μια δεδομένη διάταξη.

 


Ψάχνετε κάτι συγκεκριμένο;

Μιλήστε με τους ειδικούς μας!
Δεν ενδιαφέρομαι