espa banner
προώθηση και κατασκευή social παρουσίας στο web

Παρακαλώ αξιολογήστε


Τα Social media μπορούν να είναι ταυτόχρονα  χαρά και εφιάλτης για τους ‘marketers’.

Υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι και τόσες πολλές επιλογές. Ωστόσο, το κοινό είναι κοινό. Είναι απρόσωπο και  ανώνυμο. Οι πελάτες, από την άλλη πλευρά, είναι το ακριβώς αντίθετο. Δεν θέλετε να πουλήσετε απλά σε ένα πλήθος, θέλετε να πουλήσετε σε ένα ιδιαίτερο σύνολο ανθρώπων οι οποίοι θα ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες σας.

Βρίσκοντας το κοινό σας online, ανάμεσα στους εκατοντάδες εκατομμύρια ανά το κόσμο που συνδέονται μέσω των mobile συσκευών τους, απαιτεί ένα μεγαλύτερο  βαθμό εξειδίκευσης.

Εστιάζοντας σε πλατφόρμες οι οποίες εξυπηρετούν απόλυτα το σκοπό σας θα είναι μια διαδικασία. Ωστόσο, κρατώντας υπ’ όψιν τις απαντήσεις στις δύο ερωτήσεις που ακολουθούν  καθώς δημιουργείτε το περιεχόμενό σας και τη social media marketing στρατηγική σας, θα μειώσει την πιθανή απογοήτευση και θα σας γλυτώσει χρόνο και χρήμα.

  • Ποιο ακριβώς είναι το ‘target’ κοινό σας;
  • Που είναι πιο πιθανό να το βρείτε;

Μελετήστε το ‘target’ κοινό σας

Όλοι όσοι έχουμε ήδη προβεί στην κατασκευή eshop έχουμε μια ιδέα σε ποιον πουλάμε ή τουλάχιστον σε ποιον θέλουμε να πουλήσουμε τα περοϊόντα ή τις υπηρεσίες μας.

Ενώ οι υποθέσεις εξυπηρετούν σαν σημείο εκκίνησης, δεν είναι και πολύ χρήσιμες. Θα πρέπει να επενδύσετε στο να μελετήσετε το κοινό στο οποίο στοχεύετε με έναν ξεκάθαρο σκοπό στο μυαλό σας.

Πιστεύουμε ότι κάποιος δεν μπορεί να μάθει το κοινό του αρκετά καλά. Συνεχίζουμε να ανακαλύπτουμε νέες διαστάσεις της πληθυσμιακής ομάδας στην οποία στοχεύουμε σαν εταιρία ακόμα και μετά από χρόνια έρευνας και εμπειρίας στο χώρο.

Παρ’ όλα αυτά, άπαξ και αποκτήσετε μια βαθιά κατανόηση του κόσμου που θέλει να “καταναλώσει” το περιεχόμενο σας και να αγοράσει  τα προϊόντα/υπηρεσίες σας, όλα τα άλλα θα τακτοποιηθούν, αν και αυτό μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο.

Κάποιοι χρήσιμοι δείκτες:

  • Αποκαλύψτε λεπτομερή δεδομένα του αναμενόμενου κοινού.  Μάθετε ότι μπορείτε γι’ αυτούς – τα επίπεδα των εισοδημάτων τους, τις ομάδες ηλικίας τους,  τη φυσική τους τοποθεσία, τα ενδιαφέροντα τους κτλ.
  • Δημιουργήστε  ‘buyer personas‘.  Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας σαν σημείο αναφοράς. Αν δεν έχετε κάποιον, δείτε ποιους στοχεύουν οι άμεσοι ανταγωνιστές σας.
  • Κάντε μια έρευνα για λέξεις-κλειδιά (keywords) για να καταλάβετε το είδος των θεμάτων που αρέσει στο αναμενόμενο κοινό σας να διαβάζει.
  • Βρείτε του ς τύπους των blogs που επισκέπτονται πιο συχνά και τις κοινότητες στις οποίες είναι πιο ενεργοί.
  • Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή στα σχόλια στα οποία οι άνθρωποι  ανοίγονται και λένε έξω από τα δόντια ότι έχουν να πουν. Αυτό είναι ανεκτίμητο για έναν ‘marketer’.

Το παραπάνω μπορεί να δώσει μια επίγνωση όχι μόνο στο τι είδους περιεχόμενο αρέσει στο κοινό το οποίο στοχεύετε να καταναλώσει αλλά επίσης που είναι το πιο πιθανό να βρεθούν.

Ακολουθήστε μεγάλα ονόματα στο κλάδο σας

Αυτός θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε, από έναν δημοσιογράφο μέχρι έναν blogger και έναν απόμαχο CEO μέχρι και έναν νεαρό νεόπλουτο.  Η μόνη προϋπόθεση είναι ότι πρέπει να έχουν επιρροή στο επιθυμητό σας κοινό.

Δεδομένου του πως λειτουργούν τα social media, το ‘networking’ με δημοφιλή ονόματα είναι ένας σίγουρος τρόπος για να προσεγγίσετε το επιθυμητό κοινό.

Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να έχετε υπ’ όψιν ότι αυτό ίσως να λειτουργήσει καλύτερα σε κάποιους κλάδους σε σχέση με κάποιους άλλους. Η βιομηχανία του ‘fitness‘  για παράδειγμα, απαρτίζεται από άτομα τα οποία  γνωρίζουν το συγκεκριμένο αντικείμενο και είναι τεχνολογικά ειδήμονες. Αν γνωρίζετε κάποιους λάτρεις της γυμναστικής, το πιθανότερο είναι να διαβάζουν τακτικά έντυπο υλικό σχετικά με την υγεία και την γυμναστική ή να ακολουθούν δυο-τρία blog. Συνήθως είναι επίσης μέρος μιας online κοινότητας σε σχέση με τη γυμναστική.

Οι λάτρεις κάθε είδους είναι πιο πιθανό να κάνουν ‘engage’ ενεργά στα social media και αναπόφευκτα συγκεντρώνονται  σε σημαντικά ονόματα της βιομηχανίας. Χρησιμοποιείστε το αυτό προς όφελος σας. Εκείνοι που ασκούν επιρροή είναι ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης για οποιονδήποτε επιθυμεί να χτίσει κοινό.

Επενδύστε σε ένα χρήσιμο εργαλείο keyword

Βρείτε ένα εργαλείο keyword tracker που σας καταδεικνύει την δημοτικότητα των σχετικών keywords, καθώς και την βιωσιμότητα για τους marketing στόχους σας.

Ένα δυνατό εργαλείο θα πρέπει επίσης να σας βοηθήσει να βρείτε τις εμπεριστατωμένες “φωνές” στην βιομηχανία σας. Ωστόσο, κάντε την έρευνα μια συνεχή υπόθεση για να συνεχίζετε να βρίσκετε πιθανούς πελάτες.

Το Facebook δεν είναι απαραίτητα το προκαθορισμένο σημείο εκκίνησης   

Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν πέσει μέσα σε αυτή τη παγίδα κάποια στιγμή, μερικές δε από αυτές  ασχολήθηκαν σε μεταγενέστερο χρόνο με την κλασσική κατασκευή ιστοσελίδων δίνοντας προτεραιότητα στη σελίδα τους στο Facebook. Νομίζουν ότι όλος ο κόσμος συγκεντρώνεται στο Facebook,  συνήθως πολλαπλές φορές την ημέρα, γι’ αυτό το λόγο πιστεύουν ότι όποιος κι αν αποτελεί το κοινό τους, το πιο πιθανό είναι να βρίσκεται στο Facebook.

Είναι πιθανό να βρίσκονται στο Facebook,  αλλά και πάλι μπορεί να μην βρίσκονται εκεί για το σκοπό που επιθυμείτε. Αυτό το ανακαλύψαμε με το δύσκολο τρόπο, αφού επενδύσαμε μήνες και προσπάθεια στο Facebook marketing.

Π.χ. για μια B2B εταιρία το LinkedIn κατέληξε να είναι πολύ πιο χρήσιμο σαν ένα ευρετήριο υποψήφιων πελατών καθώς και εργαλείο ‘engagement’ του πελάτη σε σύγκριση με το Facebook. Το Twitter για τις B2B εταιρίες έρχεται δεύτερο με μικρή διαφορά.

Το Facebook, απ’ την άλλη μεριά, αποδείχτηκε ότι για τις B2B εταιρίες δεν αξίζει το χρηματικό ποσό το οποίο απαιτείται να επενδυθεί σε αυτό.

Μελετήστε τα ανεπεξέργαστα δεδομένα

Ευτυχώς, υπάρχουν πολλές αξιόπιστες έρευνες οι οποίες συμβουλεύουν τις επιχειρήσεις για το που μπορούν να βρουν το αντίστοιχο κοινό.

Λάβετε υπ’ όψιν τα παρακάτω:

  • Το Pinterest χρησιμοποιείται κυρίως από γυναίκες. Αποτελούν το 42% των χρηστών του. Επίσης, δεδομένης της οπτικής φύσης της πλατφόρμας, προσφέρει πολλά στις επιχειρήσεις που βασίζονται σε γραφικά και εικόνες για να περάσουν το μήνυμα τους. Μόδα, ομορφιά, διακόσμηση εσωτερικού χώρου, γυμναστική και βιομηχανίες φαγητού κάνουν εξαιρετική χρήση του Pinterest. Αν ανήκετε σε κάποιον απ’ αυτούς τους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας, μια επαγγελματική καμπάνια στο Pinterest θα πρέπει να αποτελεί ένα μεγάλο μέρος της social media στρατηγικής σας (βέβαια η διείσδυση του Pinterest στην Ελλάδα είναι αρκετά χαμηλή αλλά αυτό δεν είναι αποτρεπτικό καθώς υπό συνθήκες μπορεί να γίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα).
  • Το Facebook, το Instagram και το Snapchat  ελκύουν κυρίως νεανικότερο κοινό. Αν απευθύνεστε σε εφήβους, εκεί θα πρέπει να εστιάσετε.
  • Το LinkedIn είναι το δίκτυο που επιλέγουν οι επαγγελματίες, νεαροί και μεγαλύτεροι σε ηλικία.
  • Σύμφωνα με μία έρευνα, το 94% των B2C ‘marketers’ χρησιμοποιούν το Facebook, ενώ το 94% των B2B ‘marketers’ βασίζονται στο LinkedIn.

 

Υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί

Οι αριθμοί, ωστόσο, πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν με κάποια επιφύλαξη, αφού αυτό που δουλεύει για μία εταιρία μπορεί να μην δουλεύει για κάποια άλλη. Θα πρέπει να προσδιορίσετε τα δικά σας ‘metrics’ (μετρήσεις)  δεδομένου του χαρακτηριστικού κοινού στο οποίο στοχεύετε.

Για παράδειγμα, ενώ το Instagram λειτουργεί επίσης με γνώμονα την εικόνα , δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα πουλούσε στο ίδιο κοινό με το Pinterest. Αν στοχεύετε σε γυναίκες πάνω από την ηλικία των 40, είναι πιθανότερο να τις βρείτε στο Facebook ή στο Pinterest παρά στο Instagram, όπου η έρευνα μας δείχνει ότι τείνει να έχει νεαρότερο κοινό (βέβαια αυτά τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς). Ωστόσο,  υπάρχει περίπτωση το Pinterest, το Instagram και το Facebook να έχουν την ίδια χρησιμότητα για εσάς.

Συνεχίζοντας με το παραπάνω παράδειγμα, δεδομένου του μεγάλου αριθμού χρηστών που ελκύει το Facebook, θα μπορούσε ακόμα να φέρει το μεγαλύτερο μέρος του κοινού στο οποίο στοχεύετε σε σχέση με το Pinterest, κάτι που σχετίζεται με μία εταιρία η οποία πουλάει αποκλειστικά σε γυναίκες. Έτσι, δεν θα σας συνέφερε να απορρίψετε το Facebook και το Instagram (σαν εφαρμογές που χρησιμοποιούν οι νέοι) για χάρη του Pinterest βασισμένοι και μόνο στα δεδομένα.

Θα πρέπει να κοιτάξετε έναν σύνολο παραμέτρων πριν αποφασίσετε ποιες πλατφόρμες εστιάζουν σε μεγάλο βαθμό στην social media marketing στρατηγική σας.

Το να βρείτε το social κοινό σας θα μπορούσε να είναι θέμα δοκιμής και σφάλματος

Δηλώσαμε νωρίτερα  ότι ανακαλύψαμε πως το social κοινό των B2B εταιριών  είναι πιο πιθανό να βρίσκεται στο LinkedIn παρά στο Facebook. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν B2B εταιρίες οι οποίες ωφελήθηκαν από τις επί πληρωμή καμπάνιες τους στο Facebook.

Χρησιμοποιείστε την διαθέσιμη έρευνα και τα social media εργαλεία για να κάνετε ενημερωμένο marketing, αλλά μην περιμένετε να πετύχετε τους στόχους σας αμέσως. Χρειάζεται πολύ δοκιμή και πιθανά σφάλματα  καθώς και πολύ λεπτότητα στην προσέγγιση καθώς ανακαλύπτετε που βρίσκεται το social κοινό σας και πως μπορείτε καλύτερα να το προσεγγίσετε.

Συμβουλές-κλειδιά

 

  • Μην πορεύεστε σύμφωνα με τον αριθμό των χρηστών, αλλά σύμφωνα με την καταλληλότητα ενός δικτύου για την επιχείρηση σας.
  • Για B2B στόχους, το LinkedIn είναι το πιο χρήσιμο δίκτυο. Οι B2C εταιρίες χρησιμοποιούν το  Facebook με μεγάλη επιτυχία.

Μια επιχείρηση μπορεί, ωστόσο, να έχει μία παρουσία σε όλα τα μεγάλα δίκτυα και έτσι να ενισχύσει την online αξιοπιστία της. Αυτά θα  είναι το Facebook, το Twitter, το LinkedIn και το Google+  (σημαντικό για το SEO).

  • Βασίστε τη προσέγγιση του ‘social media marketing’ στην έρευνα αλλά βάλτε πρώτα την εμπειρία σας.

Ψάχνετε κάτι συγκεκριμένο;

Μιλήστε με τους ειδικούς μας!
Δεν ενδιαφέρομαι