6 τρόποι χρήσης των «social»δεδομένων για εύστοχο marketing
Ζούμε σε έναν ψηφιακά συνδεδεμένο κόσμο και αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι άνθρωποι από ποτέ αφήνουν το ψηφιακό τους σημάδι για να ακολουθήσουν οι πωλητές, καθώς χρησιμοποιούν τις εφαρμογές του κινητού, τα social media, το email το inbox κ.α. Εδώ είναι τα καλά νέα, όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν όλες οι εταιρείες προώθησης και κατασκευής επαγγελματικών ιστοσελίδων για τους οποίους το ψηφιακό marketing αποτελεί και τον απώτερο στόχο.Οι άνθρωποι θέλουν οι πωλητές να τους ακολουθούν, απλά όχι πολύ στενά. Όλα βασίζονται στο να είναι κανείς ικανός με τους ανθρώπους και αυτό σημαίνει να εστιάζει στον πελάτη αντί να αποκτά εμμονή με το πόσο προσωπικό θα πρέπει να είναι το marketing.
Τα social δεδομένα προσφέρουν στους πωλητές τα καλύτερα ψηφιακά ίχνη να ακολουθήσουν, για δύο λόγους: 1) Πολλά βάση άδειας δημόσια δεδομένα γίνονται διαθέσιμα στους πωλητές μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης. 2) τα δημόσια δεδομένα είναι γεμάτα με απλές και γεμάτες νόημα ιδέες που επιτρέπουν την αποστολή μηνυμάτων σε όλα τα επίπεδα του πελατειακού κύκλου ζωής.
Εδώ είναι 5 απλοί τρόποι για να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα κοινωνικής δικτύωσης για εύστοχο marketing και να μετατρέψετε τα ψηφιακά ίχνη σε εστιασμένες προς τον πελάτη εκστρατείες.
1.Στόχευση ανάλογα με τις εκδηλώσεις που οι άνθρωποι ακολουθούν.
Τον Ιούλιο του 2015 το Twitter ανακοίνωσε την πρόσθεση του Event Targeting για τους πωλητές. Το ενσωματωμένο ημερολόγιο εκδηλώσεων σας επιτρέπει να εντοπίσετε εμπορικές επιδείξεις, προορισμούς διακοπών ,συναυλίες και άλλα. Για παράδειγμα μπορείτε να εντοπίσετε το κοινό σας και ακόμα να δείτε τα Tweets με τα πιο μεγάλα engagement του προηγούμενου έτους. Μόλις θα έχετε καταφέρει να ανακαλύψετε το κοινό σας, μπορείτε να λανσάρετε μία καμπάνια που στοχεύει στο γεγονός και συνδυάζει τις επιλογές σας με άλλα στοιχεία όπως το φύλο ,τη γλώσσα και η συσκευή, έτσι ώστε να μπορείτε να φτάσετε διαφορετικά τμήματα του κοινού της εκδήλωσης.
2.Στοχεύοντας το marketing περιεχομένου σας βάση ενδιαφερόντων και τάσεων.
Αν θέλετε περισσότερο από το περιεχόμενο σας να αγαπηθεί και να διαμοιραστεί ,μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα κοινωνικά δεδομένα για να ταυτοποιήσετε ζητήματα και τάσεις που είναι περισσότερο πιθανό να προσελκύσουν το ενδιαφέρον και να γίνουν γνωστές αστραπιαία. Μπορείτε να έχετε μία γενική προσέγγιση χρησιμοποιώντας τα Twitter moments ή το Twitter advanced search για να ταυτοποιήσετε τρέχοντα ζητήματα και τάσεις για περιεχόμενο άμεσης απάντησης. Αν θέλετε να βρείτε ενδιαφέροντα σε μικρότερες ομάδες ή ειδικούς πελάτες , μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Tailored Audiences του Twitter, ένα εργαλείο ανάλυσης ενδιαφερόντων βασισμένο σε μία ανεβασμένη λίστα. Μπορείτε να ανεβάζετε λίστες email διευθύνσεων, κινητών τηλεφώνων, Mobile advertising ID,ονόματα χρηστών του Τwitter ή ταυτότητες χρηστών και το Twitter θα τα συνδέσει με τους ανάλογους χρήστες και θα σας προβάλει μία κατάταξη ενδιαφερόντων και δημογραφικών χαρακτηριστικών. Χρησιμοποιήστε τα κορυφαία από αυτά για να βρείτε θέματα περιεχομένου για το κοινό σας.
3.Στοχεύστε βάση πλατφόρμας και επαναλάβετε βάση των χαρακτηριστικών του κοινού.
Ο πιο ευθύς τρόπος εύστοχο marketing μέσω των κοινωνικών δεδομένων είναι να διαλέξετε μία κοινωνική πλατφόρμα και να χρησιμοποιήσετε τα δεδομένα που παρέχονται μέσω αυτής για να στοχεύσετε στους χρήστες της μέσω διαφημίσεων. Για παράδειγμα το twitter adds ή το Facebook for business παρέχουν στους διαφημιστές δεδομένα για να βοηθήσουν να περαστούν μηνύματα marketing σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών. Όταν τα μέλη μιας συγκεκριμένης πλατφόρμας κάνουν κλικ στην σελίδα σας , εσείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα pixels για να τους στοχεύσετε μέσω διαφημίσεων και σε άλλες σελίδες με βάση την πηγή του κλικ και τα χαρακτηριστικά του κοινού που χρησιμοποιούσατε για να στοχεύσετε μέσω των διαφημίσεων
4. Στοχεύοντας μέσω κοινωνικής επιρροής.
Ενημερώνοντας το κοινό για τη επιχείρησή σας είναι πολύ πιο εύκολο όταν έχετε ακόλουθους και υποστηρικτές οι οποίοι έχουν δικούς τους ακολούθους και υποστηρικτές. Εάν μπορείτε να χτίσετε σχέσεις με άτομα που επηρεάζουν την κοινή γνώμη μέσω κατηγοριών και θεμάτων γύρω από την επιχείρηση σας, τα μηνύματα marketing που θα προωθήσετε, είναι περισσότερο πιθανό να επιτύχουν εκτεταμένους στόχους.
Χρησιμοποιήστε διάφορες υπηρεσίες για να αναζητήσετε άτομα που ασκούν επιρροή μέσα στην ήδη υπάρχουσα βάση σας ή εκτός των επαφών σας. Έπειτα, διακριτικά εισάγετε τους στην δική σας στρατηγική του social media marketing.
5. Στοχεύοντας emails με συνδυασμένα κοινωνικά δεδομένα.
Στοχεύοντας και κάνοντας προσωπικά τα μηνύματα απαιτεί την αναζήτηση πληροφορίων διαμέσου μια διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε μία φόρμα εγγραφής ή ανιχνεύοντας τις κινήσεις των email σταδιακά ώστε να συγκεντρώνονται περισσότερες πληροφορίες. Η παρακολούθηση είναι χρονοβόρα και η ζήτηση πολλών πληροφοριών στις φόρμες εγγραφής μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο. Συνδυάζοντας το email με βασισμένες σε άδεια πληροφορίες, σας επιτρέπει να διανέμετε λίστες email γρηγορότερα και να στέλνετε περισσότερα σχετικά μηνύματα σε ομάδες με κοινά χαρακτηριστικά.
Το Twitter’s Audience Manager μπορεί να σας βοηθήσει να ταυτοποιήσετε τα κομμάτια μιας ομάδας μέσα σε μια λίστα και ακόμα και αν δεν έχετε προσωπικά δεδομένα για κάθε διεύθυνση email ,θα μπορείτε να αποκτήσετε μια ιδέα για τα θέματα σε ειδικές λίστες. Για παράδειγμα μπορείτε να ανεβάσετε το gmail σας και τo yahoo σε διαφορετικό κοινό και να εξετάσετε αν παρατηρούνται αλλαγές στο αποτύπωμα του κινητού μέσα από κάθε ομάδα , πριν να στείλετε ένα email προσφέροντας μια ειδική κινητή συσκευή σαν βραβείο.
6. Εύστοχο marketing μέσω διαφορετικών κοινοτήτων
Εάν είστε ένας πεπειραμένος social data marketer ,πιθανόν να έχετε παρατηρήσει ότι η διαφήμιση μέσω πολλών διαφορετικών κοινωνικών δικτύων μπορεί πραγματικά να βοηθήσει στην προσπάθεια προσέγγισης ατόμων που χρησιμοποιούν διαφορετικά κοινωνικά δίκτυα. Κάπου εδώ εμφανίζονται τα social data API’s.
Πολλά κοινωνικά δίκτυα παρέχουν δεδομένα μέσω ενός API , τα οποία επιτρέπουν την απόκτηση δεδομένων και τον συνδυασμό τους με δεδομένα της δικής σας αποθήκης ή στίβας marketing. Aν αυτό είναι πολύ παράξενο σενάριο για εσάς, μιλήστε με τους τεχνικούς σας για την χρήση των social data API’s στις πωλήσεις, ή να προσθέσετε ένα μηχανικό ανάπτυξης στην ομάδα σας. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να αποκτήσετε πλεονεκτήματα από αυτή την εξελιγμένη μορφή του- βασισμένου σε δεδομένα – marketing και επιπλέον να αξιοποιήσετε API aggregators οι οποίοι μπορούν εύκολα να συνδυάσουν διαφορετικές πηγές δεδομένων.
Συνοψίζοντας , το εύστοχο marketing που αξιοποιεί κοινωνικά δεδομένα έχει μεγάλες δυνατότητες. Σιγουρευτείτε ότι έχετε απλοποιήσει τα πράγματα και μην προσπαθείτε να αυτοματοποιήσετε τα πάντα μόλις ανακαλύψετε πράγματα που λειτουργούν με χειροκίνητες διαδικασίες. Είναι επίσης σημαντικό να σιγουρευτείτε ότι σκέφτεστε τις ανάγκες των πελατών αντί να προσπαθείτε να κάνετε τους πελάτες να προσαρμοστούν στα «θέλω» της εταιρίας. Το κλειδί της επιτυχίας σε όλες τις πτυχές του marketing βασισμένου σε δεδομένα είναι η προσέγγιση με βάση τον πελάτη.