Πως η Ψηφιακή Εποχή του Web Άλλαξε τα Marketing Κανάλια για πάντα
Η ψηφιακή εποχή άλλαξε το πώς οι επιχειρήσεις διαφημίζουν τα προϊόντα τους. Άλλαξε εντελώς τους όρους του ανταγωνισμού έτσι ώστε οι εταιρίες πρέπει να σχεδιάσουν τις στρατηγικές τους για να προσεγγίσουν τους πελάτες τους. Οδήγησε σε μια άνοδο τις νέες επιχειρήσεις, αλλά με πολλούς τρόπους έχει κάνει πιο δύσκολο το να επιτύχεις.
Ένας τεράστιος προϋπολογισμός για το marketing δεν είναι πια αρκετός για να εκμεταλλευτείτε αυτά τα marketing κανάλια.
1. Το Customer Service είναι πάντα επίκαιρο
Το ‘customer service’ έχει σχεδόν χάσει τη σπουδαιότητα του εμπρός στη ψηφιακή εποχή. Εφόσον ο υπάλληλος του καταστήματος ήταν ευγενικός και κατάφερνε να εξυπηρετήσει τους πελάτες χωρίς πολύ κόπο, ο πελάτης συνήθως θα ξεχνούσε τα πάντα.
Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει σήμερα αφού η μεγαλύτερη αλλαγή στην ψηφιακή εποχή είναι ότι το ‘customer service’ δεν κοιμάται ποτέ. Οι άνθρωποι περιμένουν να απευθύνεστε στις ανάγκες των πελατών διαρκώς. Όταν το 89% των εταιριών πιστεύουν ότι το ‘customer service’ είναι το κύριο νόημα του ανταγωνισμού, πολλοί έπρεπε να κάνουν μια δραστική αλλαγή στους πόρους τους.
Η “πάντα επίκαιρη” ιδέα δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι πρέπει να είστε διαθέσιμοι 24/7. Τι σημαίνει, όμως, είναι ότι πρέπει να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα όσο πιο γρήγορα μπορείτε.
2. Ίσοι όροι ανταγωνισμού
Ο τρόπος που η επικοινωνία έχει αλλάξει είναι μια άλλη όψη της ‘digital marketing ‘ εποχής. Τα ‘digital marketing’ κανάλια είναι πλέον πιο ισοδύναμα από ποτέ. Εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο συμπεριφέρονται οι πελάτες, τώρα είναι πιο εύκολο από ποτέ να βρείτε το κοινό στο οποίο στοχεύετε.
Με πολλούς τρόπους, η αξία ενός μεγάλου ‘brand name’ έχει ελαττωθεί κάπως. Δεν θα δημιουργήσετε πωλήσεις λόγω του ότι είστε μεγάλη εταιρία. Μικρότερες εταιρίες έχουν την ίδια δύναμη την οποία έχετε και εσείς στο να κάνουν την εταιρία τους επιτυχημένη, κατασκευάζοντας και προωθώντας υπηρεσίες – προϊόντα των ιστοσελίδων και των eshop τους.
Τα ‘digital marketing’ κανάλια έχουν τόση κάλυψη σε μικρότερες εταιρίες όση και σε καταξιωμένα ‘brands’.
3. Το να πληρώσεις για να “παίξεις” επιστρέφει (και είναι φτηνό)
Η διαφήμιση ήταν ένα σχετικά απλό πράγμα για να καταλάβετε. Η εταιρία με το μεγαλύτερο προϋπολογισμό διαφήμισης συνήθως νικούσε. Μπορούσαν να προσεγγίσουν περισσότερους ανθρώπους άρα ήταν περισσότερο πιθανό να κατορθώσουν την επιτυχία που ήθελαν.
Πλέον, όχι τόσο.
Για κάποιο καιρό, η ψηφιακή εποχή σήμαινε ότι η δωρεάν διαφήμιση ήταν παντού. Τα social media κανάλια, με πρωτοπόρο το Facebook, έφεραν πίσω την ιδέα του να “πληρώνεις για να παίζεις”. Με άλλα λόγια, πρέπει να αφιερώσετε ένα μικρό χρηματικό ποσό για να κάνετε ‘reach’ στους ανθρώπους μέσω των social media.
Παρ’ όλα αυτά, αυτό δεν είναι απαραίτητα κάτι κακό. Αντιθέτως, σημαίνει ότι μπορείτε να συναγωνιστείτε ανάλογα με τις ικανότητες σας ως διαφημιστής, σε αντίθεση με το να κάνετε spam με πολλά posts, κάτι το οποίο συνέβαινε στο παρελθόν.
Η ψηφιακή εποχή είναι προάγγελος μιας εποχής όπου ο καθένας μπορεί να πάρει μέρος στην “διαμάχη” της διαφήμισης. Ναι, εκείνοι με τους τεράστιους προϋπολογισμούς έχουν ακόμα ένα πλεονέκτημα, αλλά δεν είναι πια το καθοριστικό πλεονέκτημα που ήταν παλιά. Ακόμα και οι πιο μικρές εταιρίες έχουν έναν καλό λόγο για να “παίξουν”.
4. “Σκότωσε” την Παραδοσιακή Διαφήμιση
Η παραδοσιακή διαφήμιση είναι νεκρή. Η τηλεόραση και το ράδιο, για παράδειγμα, έχουν “πέσει” κατά πολύ εξαιτίας των υπηρεσιών streaming που είναι διαθέσιμες. Αυτό δεν συμβαίνει για κάτι το οποίο έχουν κάνει αλλά επειδή οι άνθρωποι μετατοπίζονται online. Δεν κάθονται πλέον μπροστά στη τηλεόραση όταν μπορούν να δουν την ίδια εκπομπή χωρίς διαφημίσεις online.
Επιπροσθέτως, τα ‘online marketing’ κανάλια τείνουν να είναι καλύτερα στοχευμένα. Πληρώνετε μόνο για να κάνετε ‘reach’ σε άτομα τα οποία μπορεί να ενδιαφέρονται για το τι έχετε να πείτε.
5. Οι Διαφημίσεις δεν μπορούν να είναι διαφημίσεις
Ίσως η μεγαλύτερη αλλαγή απ’ όλες είναι το ‘ad blindness’. Το ‘ad blindness’ είναι μια κατάσταση στην οποία οι περισσότεροι άνθρωποι πλέον δεν βλέπουν τις διαφημίσεις που τους παρουσιάζονται online. Αγνοώντας το γεγονός ότι τα ‘ad blockers’ είναι συνηθισμένα ενώ ακόμα και όταν οι διαφημίσεις εμφανίζονται, απλά προσπερνιούνται χωρίς δεύτερη σκέψη.
Αυτό οδήγησε πολλές εταιρίες στο να αντιληφθούν ότι η παραδοσιακή διαφήμιση είναι “νεκρή”, ακόμα και σε ένα online περιβάλλον. Τα ‘digital marketing’ κανάλια έπρεπε να δώσουν κάτι πριν μπορέσουν να πάρουν κάτι πίσω. Αυτό μπορεί να είναι στη μορφή ενός δωρεάν eBook ή την είσοδο σε ένα διαγωνισμό.
Σε καμία χρονική περίοδο της ιστορίας, δεν χρειαζόταν οι εταιρίες να δίνουν τόσα στους πιθανούς πελάτες μόνο για να έχουν μία πιθανότητα να αυξήσουν το ‘conversion’.
Μια συμβατική διαφήμιση δεν είναι πλέον βιώσιμη. Πρέπει να γίνετε δημιουργικοί.
Η ψηφιακή εποχή έχει αλλάξει τα πάντα σε σχέση με τον τρόπο που οι εταιρίες διαφημίζονται. Έχει φέρει την επανάσταση όσον αφορά στο ‘reach’ των μικρών επιχειρήσεων, ενώ απαιτεί περισσότερα από ήδη καταξιωμένες επιχειρήσεις. Ενώ πολλοί άνθρωποι παραπονούνται για αυτό το νέο κόσμο, σημαίνει ευκαιρία για πολλούς άλλους.