Πως να χρησιμοποιήσετε το Linkedin δυναμικά
Το Linkedln συγκαταλέγεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αποτελεί ένα ιδιαίτερα δυναμικό εργαλείο επιχειρηματικής διασύνδεσης, που μπορεί να προάγει, αν χρησιμοποιηθεί σωστά, την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων και τις συνθήκες εργασίας των επαγγελματιών.
Σήμερα το μέσο, σύμφωνα με οικονομικά στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας διαθέτει πάνω από τριακόσια εκατομμύρια χρήστες, αλλά παρά τις τεράστιες δυνατότητες που παρέχει δεν παύει να αποτελεί απλά ένα μέσο, οι χρήστες του οποίου πολλές φορές αγνοούν ακόμα και κάποιους απλούς τρόπους για να βελτιώσουν τον τρόπο που το χρησιμοποιούν.
Να κάποιοι τρόποι για να βελτιστοποιήσει κανείς την παρουσία του στο μέσο:
1. Προσδιόρισε τους στόχους σου.
Γιατί χρησιμοποιείς το Linkedln; Για να βρεις νέους εργαζόμενους, συνεταίρους και εργολάβους ή για να σε βρουν; Μήπως και για τα δύο; Οι στόχοι σου ασκούν καθοριστική επίδραση στη συνολική σου παρουσία στο μέσο και αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά εργαλεία δικτύωσης στο web.
2. Ανέβασε μία φωτογραφία σου.
Μία “σοβαρή – επαγγελματική” φωτογραφία στο προφίλ σου παίζει σημαντικό ρόλο, ώστε οι υπόλοιποι χρήστες του Linkedln να συνδέσουν το όνομά σου με την εικόνα σου. Αν πάλι εύλογα δεν νιώθεις άνετα με το να είναι ορατή η εικόνα σου και τα προσωπικά και επαγγελματικά σου στοιχεία από τον καθένα, μπορείς να ορίσεις έτσι τις ρυθμίσεις ασφαλείας, ώστε να μπορούν να δουν τη φωτογραφία σου μόνο οι επαφές σου.
3. Χρησιμοποίησε το Linkedln για να συγκρατείς ονόματα.
Το Linkedln μπορεί να σε βοηθήσει και σε επίπεδο κοινωνικής – μη ηλεκτρονικής διασύνδεσης, αφού σου δίνει τη δυνατότητα να τσεκάρεις το προφίλ κάποιου που γνώρισες σε κάποια περίσταση. Ακόμα και εάν επιλέξεις να μην έρθεις σε επαφή μαζί του διαδικτυακά, μπορείς παρά ταύτα να συγκρατήσεις το όνομα και την ιδιότητά του. Αυτός άλλωστε είναι και ένας ακόμα λόγος που καθιστά σημαντική την ύπαρξη της φωτογραφίας σου στο προφίλ.
4. Σκέψου σωστά τον τίτλο που θα χρησιμοποιήσεις.
Ο τίτλος που θα χρησιμοποιήσεις για να περιγράψεις τον εαυτό σου δεν θα πρέπει κατ’ ανάγκη να συνδέεται αποκλειστικά και μόνο με τον επαγγελματικό σου τίτλο. Για παράδειγμα αν ψάχνεις για δουλειά μη χρησιμοποιείς ως τίτλο τη λέξη “άνεργος”. Ένας τίτλος όπως “φιλόδοξος νέος (π.χ) μαθηματικός ψάχνει για συνεργασία” θα εξυπηρετούσε καλύτερα τους σκοπούς σου. Πρέπει να είσαι συνοπτικός, αλλά φρόντισε να συμπεριλάβεις όλες τις δεξιότητές σου.
5. Επικαιροποίησε το status σου.
Ενημερώνοντας το status σου σε τακτά διαστήματα σου δίνει τη δυνατότητα να παραμένεις ενεργός και ορατός στο δίκτυο που έχεις δημιουργήσει. Είτε με ένα ενδιαφέρον ζήτημα που θα κοινοποιήσεις στις επαφές σου, είτε με επαγγελματικά νέα που μπορείς να μοιραστείς, φρόντισε να παραμένεις ουσιαστικά ενεργός.
6. Συμπεριέλαβε μία πλούσια, αλλά συνοπτική περιγραφή στο προφίλ σου.
Μην αντιγράφεις το προφίλ της εταιρείας στην οποία εργάζεσαι, αλλά φρόντισε να μιλήσεις για σένα και το κομμάτι των εργασιών της εταιρείας που διαχειρίζεσαι ατομικά. Χρησιμοποίησε απτά παραδείγματα και μετρήσιμα αποτελέσματα που έχεις επιτύχει και όχι γενικόλογες περιγραφές.
7. Διερεύνησε τις εφαρμογές που σου παρέχει το Linkedln
Πρόσθεσε για παράδειγμα το “Amazon’s Reading List application” στο προφίλ σου. Αν σου φαίνεται άσχετη η εφαρμογή με το επαγγελματικό σου προφίλ, θα εκπλαγείς από το πόσες επαφές σου ενδιαφέρονται να σχολιάσουν τη λίστα σου και αποτελεί την καλύτερη αφορμή για networking. Αν πάλι δεν συγκαταλέγεσαι στους “βιβλιοφάγους” μπορείς να εμπλουτίσεις το προφίλ σου με εφαρμογές σαν το Slideshare για παρουσιάσεις, το WordPress για ιστοσελίδες και blogs ή και πλήθος άλλων.
8. Πρόσθεσε κατηγορίες στο προφίλ σου.
Το Linkedln προσφέρει διαφορετικές κατηγορίες, πέρα από τις τυπικές, ώστε οι χρήστες να μπορούν να εμπλουτίσουν το προφίλ τους και να επιδείξουν δεξιότητες, όπως εθελοντική εργασία, ξένες γλώσσες, εργασίες, ακόμα και βαθμούς εξετάσεων. Αυτό έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμο για νέους ηλικιακά χρήστες, που δεν έχουν εργασιακή εμπειρία.
9. Συνδέσου με προσοχή.
Το Linkedln έχει την αξία που του προσδίδουν οι επαφές σου. Για κάποιους επαγγελματίες, όπως πωλητές για παράδειγμα, είναι πλεονέκτημα να δικτυώνονται με πολλούς χρήστες, πλην όμως σε κάποιες περιπτώσεις καλύτερο είναι να είσαι επιλεκτικός και να εξατομικεύεις την επικοινωνία σου, αναλύοντας αν είναι απαραίτητο σε αυτόν που απευθύνεσαι τους λόγους για τους οποίους θέλεις να έρθεις σε επικοινωνία μαζί του.
10. Μπες σε ομάδες.
Κάποιες ομάδες αυξάνουν την πιθανότητα να γίνεις αποδέκτης spams, αλλά άλλες μπορούν να σου προσφέρουν ευκαιρίες. Για παράδειγμα υπάρχουν ομάδες, όπως το Marketing Director Support Group, όπου μπορείς να ανταλλάξεις σημαντικές συμβουλές και πληροφορίες. Κάνοντας μία σχετική έρευνα, έχοντας πάντα τους στόχους σας στο επίκεντρό της, μπορείς να βρεις ομάδες που θα σε βοηθήσουν στην επίτευξή τους. Αν πάλι δεν μπορείς να ενταχθείς σε κάποια ομάδα, απλά δημιουργήστε τη!