Τα οφέλη του AMP στην δημιουργία ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων
Το 2015, ο ιστός για κινητά δεν ήταν σε καλή θέση. Μια ανάλυση περισσότερων από 10.000 τομέων ιστού για κινητά έδειξε ότι ο μέσος χρόνος φόρτωσης για ιστότοπους για κινητές συσκευές ήταν 19 δευτερόλεπτα σε συνδέσεις 3G. Ως αποτέλεσμα, προέκυψαν νέες ιδιόκτητες μορφές ιστού για κινητά, καθώς οι εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων που διένειμαν περιεχόμενο αναζήτησαν νέους τρόπους για να διατηρήσουν τα προϊόντα τους ελκυστικά και ζήτησαν από τους εκδότες να τα χρησιμοποιήσουν.
Οι εκδότες, οι οποίοι ήταν ήδη περιορισμένοι σε πόρους, μας είπαν ότι δεν θα μπορούσαν να συμβαδίσουν με ένα μοτίβο κάθε εταιρείας να εφεύρει τη δική της νέα μορφή. Έπειτα από συζητήσεις με ευρωπαίους εκδότες, συνεργαστήκαμε με τον κλάδο για να δημιουργήσουμε μια νέα μορφή, η οποία θα βασιζόταν στον Ιστό και θα λειτουργούσε για μια μεγάλη ποικιλία πλατφορμών. Θα διατηρούσε την ελευθερία του εκδότη να επιλέγει τα δικά του εργαλεία (όπως συστήματα διαχείρισης περιεχομένου, αναλυτικά στοιχεία, προγράμματα αναπαραγωγής βίντεο και πλατφόρμες διαφήμισης), να διατηρεί τα δικά του μοναδικά σχέδια σελίδων, να φιλοξενεί το περιεχόμενο στους δικούς του διακομιστές και να δημιουργεί έσοδα με τον τρόπο που θέλει είτε με paywalls, διαφημίσεις ή και τα δύο. Θα ήταν ανοιχτού κώδικα και επεκτάσιμο, ώστε να μπορούν να εισαχθούν νέες δυνατότητες από οποιονδήποτε, πλατφόρμα και εκδότη. Και έτσι δημιουργήθηκε το Accelerated Mobile Pages Project ή AMP.
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι το AMP έπαιξε θετικό ρόλο στην αναστροφή των τάσεων που δυσκόλεψαν τόσο τους εκδότες να επιτύχουν εξαιρετικές εμπειρίες χρήστη εκείνη την εποχή. Η εξέλιξη του Έργου AMP τα τελευταία πέντε χρόνια, από τη βελτίωση των δυνατοτήτων του προϊόντος έως την ένταξη στο OpenJS Foundation, μας βοήθησε να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με τη βιομηχανία ειδήσεων και να προσφέρουμε ουσιαστική αξία στους εκδότες. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές παρανοήσεις σχετικά με το AMP και θέλουμε να βάλουμε το ρεκόρ.
Οι σελίδες AMP είναι ανοιχτές και υπάρχουν πολύ πέρα από το Google.
Αρχικά, θέλουμε να διευκρινίσουμε πώς ακριβώς λειτουργεί το AMP. Οι σελίδες AMP δεν είναι κλειδωμένες στα προϊόντα Google και συμπεριφέρονται όπως κάθε άλλη σελίδα στον ανοιχτό ιστό. Είναι δυνατή η απευθείας επίσκεψη, η σύνδεση και η ανίχνευση τους και χρησιμοποιούνται από μια μεγάλη ποικιλία μηχανών αναζήτησης. (Το Bing, το Google και το Yahoo Japan! συνδέονται με σελίδες AMP). Πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Twitter, το LinkedIn και το Pinterest χρησιμοποιούν επίσης τη μορφή για να κατευθύνουν τους χρήστες τους σε μια αξιόπιστα γρήγορη και ομαλή εμπειρία φόρτωσης.
Επιπλέον, οι σελίδες AMP δεν εκτρέπουν την επισκεψιμότητα από άλλους ιστότοπους προς όφελος της Google. Όταν πρόκειται για ειδήσεις, οδηγούμε περισσότερα από 24 δισεκατομμύρια κλικ το μήνα σε ειδησεογραφικούς ιστότοπους. Και κάθε επίσκεψη είναι μια ευκαιρία για έναν εκδότη να εμφανίσει διαφημίσεις από το eshop του ή να μετατρέψει έναν απλό αναγνώστη σε πιστό συνδρομητή.
Με το AMP, ο εκδότης ελέγχει σχεδόν κάθε πτυχή, από την παρουσίαση περιεχομένου έως την υποκείμενη στρατηγική δημιουργίας εσόδων της σελίδας του. Οι εκδότες αποφασίζουν επίσης πώς θέλουν να εμφανίζονται στο Google. αποφασίζουν τη διάρκεια της σύντομης περίληψης (που ονομάζεται απόσπασμα) του περιεχομένου τους και μπορούν να προσθέσουν ή να αφαιρέσουν εικόνες ή βίντεο. Δεν υπάρχουν τέλη άδειας για το AMP και όλα τα δεδομένα κίνησης πηγαίνουν απευθείας στον εκδότη. Οι εκδότες μπορούν να συλλέγουν τα ίδια δεδομένα με οποιαδήποτε άλλη ιστοσελίδα χρησιμοποιώντας τα περισσότερα από τα τυπικά διαθέσιμα εργαλεία και σήμερα 80 πάροχοι αναλυτικών στοιχείων υποστηρίζουν το AMP.
Παρόλο που η Google συλλέγει και χρησιμοποιεί πρόσθετα δεδομένα για να μπορεί να παρουσιάσει έγγραφα AMP, το κάνουμε μόνο για τους σκοπούς της λειτουργίας της προσωρινής μνήμης AMP και του προγράμματος προβολής AMP της Google. Τα δεδομένα από την προσωρινή μνήμη AMP της Google μας επιτρέπουν να καταγράφουμε έγγραφα που ζητούνται από αυτήν και να επικυρώνουμε ότι η προσωρινή μνήμη λειτουργεί κανονικά. Τα δεδομένα από το AMP Viewer μας επιτρέπουν να βελτιστοποιήσουμε την εμπειρία προβολής των σελίδων που εμφανίζονται.
Το AMP δεν αποτελεί παράγοντα κατάταξης για τα αποτελέσματα της Αναζήτησης Google.
Όσον αφορά την κατάταξη στα αποτελέσματα της Αναζήτησης Google, οι σελίδες AMP αντιμετωπίζονται όπως κάθε άλλη σελίδα HTML στον ιστό. Το AMP δεν υπήρξε ποτέ παράγοντας κατάταξης στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης στο Google. Προς το παρόν, μόνο σελίδες που έχουν δημιουργηθεί με χρήση AMP μπορούν να συμπεριληφθούν στη λειτουργία καρουζέλ κορυφαίων ιστοριών στην Αναζήτηση Google, για να διασφαλιστεί ότι οι χρήστες μπορούν να βρίσκουν εύκολα σελίδες με γρήγορη φόρτωση και να κάνουν σάρωση από ιστορία σε ιστορία. Αλλά αυτό αλλάζει.
Πρόσφατα ανακοινώσαμε μια αλλαγή, ανοίγοντας αυτήν τη λειτουργία σε οποιοδήποτε περιεχόμενο πληροί τις πολιτικές περιεχομένου των Ειδήσεων Google από τον Μάιο του 2021. Θα δώσουμε προτεραιότητα σε σελίδες με εξαιρετική εμπειρία σελίδας, είτε εφαρμόζονται με χρήση AMP είτε άλλης τεχνολογίας ιστού, καθώς κατατάσσουμε τα αποτελέσματα.
Το AMP είναι ένα project ανοιχτού κώδικα.
Το AMP είναι μια πρωτοβουλία ανοιχτού κώδικα που ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια στην Google μαζί με άλλες εταιρείες τεχνολογίας και μέλη της κοινότητας ιστού. Περισσότεροι από 1.000 προγραμματιστές σε όλο τον κόσμο, πολλοί από εταιρείες όπως το Twitter, το Pinterest, το Yahoo και το Bing, συνεισφέρουν χρόνο και πόρους για τη βελτίωση του AMP.