3 facts για την γενιά Ζ που οι Marketers πρέπει να ξέρουν
Η γενιά Z θα έχει σύντομα μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη από ποτέ – να τι πρέπει να γνωρίζετε για αυτή τη γενιά που πρόκειται να ενηλικιωθεί. Το 2022, ο μέσος όρος ηλικίας της γενιάς Ζ θα είναι 18 ετών, μπαίνοντας τελικά στην ηλικία ενηλικίωσης. Αυτό σημαίνει ότι εισερχόμαστε ταχύτατα στην εποχή όπου η γενιά Z θα επηρεάζει τα πάντα, από την κυρίαρχη pop κουλτούρα μέχρι και εκλογικές δημοσκοπήσεις. Ως marketers προσπαθούμε να κατανοήσουμε πώς αυτό θα επηρεάσει τη διαφήμιση, τις αγορές από τα eshop και πολλά άλλα.
Η γενιά Z έχει τεράστια αγοραστική δύναμη.
Υπάρχουν πολλές διαφορές μεταξύ των boomers και της Generation Z, αλλά μία από τις σημαντικότερες αφορά τα πορτοφόλια τους – εκεί που οι boomers θέλουν να εξοικονομούν χρήματα, οι νέοι είναι ευτυχείς να ξοδεύουν. Η άμεση και έμμεση αγοραστική δύναμη της γενιάς Z προβλέπεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Φυσικά, υπήρξε ο φόβος ότι ο Covid-19 θα περιόριζε την αγοραστική τάση. Στην πραγματικότητα, συνέβη το αντίθετο – οι δαπάνες της γενιάς Z επιταχύνθηκαν. Μια επισκόπηση των αγοραστικών συνηθειών των millennials και Gen Z για το 2021 αποκάλυψε ότι οι δαπάνες ήταν υψηλότερες από τα στοιχεία του 2019. Καθώς το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού παραμένει διστακτικό στο να ξαναπάει για αγορές, αυτές οι δημογραφικές ομάδες μπορεί να είναι οι πιο σημαντικές που πρέπει να επιδιώξουν τα brands.
Η γενιά Z είναι πάντα online.
Η γενιά Z είναι εξαιρετικά μορφωμένη τεχνολογικά και έμπειρη στην πλοήγηση σε διαδικτυακούς χώρους και γενικά στην προώθηση και κατασκευή ιστοσελίδων. Κατά μέσο όρο, ξοδεύουν τουλάχιστον τρεις ώρες στα social media κάθε μέρα – περισσότερες από τους boomers, τη Gen X ακόμη και τους Millennials – και ο αριθμός αυτός πιθανότατα αυξήθηκε στον απόηχο της πανδημίας COVID-19. Εν ολίγοις, το διαδίκτυο είναι ένα φυσιολογικό μέρος της ζωής και μια de facto πηγή πληροφοριών, ψυχαγωγίας και κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Έτσι, αν θέλετε να συναντήσετε τη γενιά Z “εκεί που βρίσκεται”, θα πρέπει να επισκεφθείτε αυτές τις διαδικτυακές κοινότητες. Οι επιπτώσεις της συνδεσιμότητας της γενιάς Z έχουν τεράστιο αντίκτυπο στις στρατηγικές των brands. Μια λιγότερο προφανής παρατήρηση είναι ότι η γενιά Z προτιμά ένα ευρύ φάσμα επιλογών ηλεκτρονικών πληρωμών – συμπεριλαμβανομένων υπηρεσιών – καθώς απομακρύνεται από τα μετρητά και τις φυσικές πιστωτικές κάρτες. Εάν αυτές οι εκτιμήσεις δεν ενημερώνουν τις στρατηγικές marketing.
Για τη γενιά Z, το diverse marketing έχει σημασία.
Η γενιά Z είναι, χωρίς αμφιβολία, η γενιά με το περισσότερο diversity. Πολλά παιδιά της γενιάς Z υποστηρίζουν την διαφορετικότητα. Έτσι, όταν πρόκειται για στρατηγική marketing, η γενιά Z περιμένει οπωσδήποτε από τα brands, να λάβουν υπόψη τους αυτή την ποικιλομορφία στις εκστρατείες τους. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, το 76% της γενιάς Z πιστεύει ότι η ποικιλομορφία και η ένταξη είναι σημαντικές για το μάρκετινγκ, ενώ το 51% επιθυμεί πιο ποικιλόμορφη διανομή. Σε ένα βαθύτερο επίπεδο, οι μάρκες που βρίσκουν απήχηση στη Gen Z τείνουν να υποστηρίζουν θέματα κοινωνικής δικαιοσύνης. Αν οι marketers μπορούν να εκπροσωπήσουν αυθεντικά αυτό το diversity τους, μπορούν να κερδίσουν πολύ μεγαλύτερο κοινό από το να προσφέρουν ένα “ουδέτερο” προϊόν.