Κοινό-στόχος: τι είναι και πως το δημιουργείτε
Στοχεύοντας μια συγκεκριμένη επιλογή πελατών με κάθε διαφημιστική σας καμπάνια, διασφαλίζετε ότι ξοδεύετε χρήματα εκεί που μετράει. Οι έμποροι βλέπουν αύξηση πωλήσεων έως και 20% όταν χρησιμοποιούν εξατομικευμένο περιεχόμενο.
Οι σημερινοί οργανισμοί συνειδητοποιούν ότι όλα τα μηνύματα δεν έχουν απαραίτητα την ίδια απήχηση σε διαφορετικές ομάδες ανθρώπων. Βρίσκοντας και προσελκύοντας το κοινό-στόχο σας, βελτιώνετε τον αντίκτυπο των προσπαθειών μάρκετινγκ.
Τι είναι ένα κοινό-στόχος;
Ένα κοινό-στόχος είναι μια ομάδα ανθρώπων που ορίζονται από συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία και συμπεριφορά. Συχνά, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ό,τι γνωρίζουν για το κοινό-στόχο τους για να δημιουργήσουν περσόνες χρηστών. Αυτά τα πρόσωπα καθοδηγούν τις αποφάσεις τους σχετικά με τις καμπάνιες μάρκετινγκ.
Η εύρεση ενός κοινού-στόχου σημαίνει να ανακαλύψετε τι είδους άτομα είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται για την υπηρεσία ή το προϊόν σας. Οι περισσότερες εταιρείες εξετάζουν δημογραφικές πληροφορίες όπως:
- Γένος
- Ηλικία
- Επάγγελμα
- Τοποθεσία
- Επίπεδο εισοδήματος ή εκπαίδευσης
- Οικογενειακή κατάσταση
Για να αισθάνονται οι πελάτες συνδεδεμένοι με ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή μια επωνυμία, πρέπει να σχετίζονται με το περιεχόμενο και τον τόνο του μηνύματος της εταιρείας. Γνωρίζοντας ποιο κοινό στοχεύετε με κάθε καμπάνια θα διασφαλίσει ότι μιλάτε τη γλώσσα του. Η κατανόηση του κοινού σας θα διευκολύνει επίσης την εξοικείωση με τις πληρωμένες καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Πώς να βρείτε ένα κοινό-στόχο
Ο μόνος πραγματικός τρόπος για να ανακαλύψετε το πραγματικό κοινό-στόχο σας είναι να κάνετε άφθονη έρευνα. Για παράδειγμα:
Σκεφτείτε τις ανάγκες ή τα σημεία στα οποία απευθύνεται το προϊόν/η υπηρεσία σας. Εάν η επιχείρησή σας σχεδιάζει ιστότοπους, θα μπορούσατε να απευθυνθείτε σε ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων που δεν διαθέτουν εσωτερικούς πόρους σχεδιασμού.
Αναλύστε τους ανταγωνιστές σας: Εάν γνωρίζετε ποιος είναι ο ανταγωνισμός σας, δείτε το κοινό-στόχο τους. Οι πιθανότητες είναι ότι θα συνδεθούν με άτομα που θα μπορούσαν επίσης να είναι πολύτιμα για την επιχείρησή σας.
Συγκεντρώστε πληροφορίες για τους υπάρχοντες πελάτες σας: Υπάρχουν πολλά εργαλεία εκεί έξω που σας βοηθούν να μάθετε περισσότερα για το κοινό-στόχο σας.
Μπορούν οι εταιρείες να έχουν περισσότερα από ένα κοινό-στόχους;
Όσο περισσότερη έρευνα διεξάγετε για το κοινό σας, τόσο περισσότερο μπορεί να ανακαλύψετε ότι δεν έχετε μόνο μία προσωπικότητα χρήστη για να στοχεύσετε. Πολλές επιχειρήσεις που πωλούν από το eshop τους περισσότερα από ένα προϊόντα ή υπηρεσίες πρέπει επίσης να δημιουργήσουν πολλαπλά προφίλ κοινού-στόχου. Το κοινό-στόχο σας μπορεί να αποτελείται από δεκάδες διαφορετικά μοτίβα και εναπόκειται σε εσάς να καλύψετε τις καμπάνιες σας σε αυτές τις προσωπικότητες με βάση τους στόχους σας.
Ευτυχώς, όσο περισσότερο εργάζεστε στις πληροφορίες του κοινού-στόχου σας, τόσο πιο εύκολο θα είναι να προσαρμόσετε τις καμπάνιες σας. Οι πληροφορίες που έχετε θα σας οδηγήσουν ακόμη και στα σωστά κανάλια και στρατηγικές για να μοιραστείτε το μήνυμά σας. Για παράδειγμα, ένα πολύ οπτικό κοινό μπορεί να ανταποκρίνεται καλά σε μια καμπάνια στο Instagram. Από την άλλη πλευρά, ένα μεγαλύτερο κοινό μπορεί να προτιμά το email και το Facebook.
Η παρακολούθηση των καμπανιών σας θα σας επιτρέψει να αξιοποιήσετε όσα γνωρίζετε για το κοινό-στόχο σας όσο περνάει ο καιρός.