Co-marketing: Ορισμός και πως να το προσεγγίσετε
Το co-marketing είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ όπου επωνυμίες ή οργανισμοί συνεργάζονται για να επεκτείνουν την εμβέλειά τους. Συνήθως, οι εταιρείες που συνεργάζονται μεταξύ τους έχουν κάποιες ομοιότητες, όπως το να είναι στον ίδιο κλάδο ή να έχουν παρόμοιο κοινό.
Πώς να προσεγγίσετε το Co-Marketing
Η προσέγγιση του co-marketing δεν χρειάζεται να είναι υπερβολικά περίπλοκη. Ακολουθήστε αυτά τα πέντε βήματα:
1. Επιχειρηματικοί Στόχοι
Πριν απευθυνθείτε σε άλλες επωνυμίες για να δείτε εάν θέλουν να συνεργαστούν μαζί σας, επιλέξτε έναν στόχο που θέλετε να επιτύχετε μετά από αυτήν τη συνεργασία. Θέλετε να αυξήσετε τους ακόλουθούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να προσθέσετε νέους συνδρομητές μέσω email ή να αυξήσετε τους δυνητικούς πελάτες σας σε μια νέα αγορά; Οι στόχοι σας επηρεάζουν τις επωνυμίες με τις οποίες θα συνεργάζεστε και την πιθανότητα να πετύχετε τους στόχους σας.
2. Αναζήτηση πιθανών συνεργατών
Ενώ οι επωνυμίες πιθανότατα δεν θα ήθελαν να συνεργαστούν με έναν άμεσο ανταγωνιστή, θα πρέπει να αναζητήσουν μια εταιρεία με αγορά ή κοινό που κατέχει παρόμοιες γεωγραφικές τοποθεσίες, ενδιαφέροντα ή άλλα χαρακτηριστικά. Είναι επίσης καλή πρακτική με οποιαδήποτε συνεργασία να ελέγχετε την προηγούμενη δουλειά, τη φήμη και τις τρέχουσες καμπάνιες μάρκετινγκ για να δείτε εάν η προσέγγισή τους στο μάρκετινγκ μετά την κατασκευή ιστοσελίδων ευθυγραμμίζεται με τη δική σας.
3. Επικοινωνία με επωνυμίες με τις οποίες θέλετε να συνεργαστείτε
Όταν προσεγγίζετε, προωθήστε τους μια συνεργασία συνεργασίας μάρκετινγκ, συλλέξτε πιθανές προωθητικές ιδέες, τι ελπίζετε να επιτύχετε και γιατί θα μπορούσε να ωφελήσει και τις δύο επωνυμίες σας.
4. Στρατηγική της προωθητικής καμπάνιας σας
Προσδιορίστε ποιες δυνάμεις έχετε εσείς και οι συνεργάτες σας και πώς να τις αξιοποιήσετε καλύτερα για να βελτιστοποιήσετε τις προσφορές σας, την κυκλοφορία προϊόντων ή άλλες προσπάθειες μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, η επωνυμία σας μπορεί να έχει μεγαλύτερη ομάδα μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media marketing team) και βάση οπαδών (followers) από τον συνεργάτη σας. Στη συνέχεια, θα μπορούσατε να αξιοποιήσετε αυτούς τους πόρους για να αυξήσετε τη δέσμευση (engagement) και για τις δύο επιχειρήσεις σας.
Από την άλλη πλευρά, ο συνεργάτης σας μπορεί να έχει μια μεγάλη λίστα συνδρομητών email, ώστε να μπορεί να στείλει συνδέσμους στον ιστότοπό σας για υψηλότερους αριθμούς επισκεψιμότητας.
5. Ανάλυση & Αναφορά Αποτελεσμάτων
Αφού ολοκληρωθεί η προώθησή σας, συγκεντρώστε δεδομένα που σχετίζονται με την καμπάνια και αναφέρετέ τα στον συνεργάτη σας, όπως κέρδη στους οπαδούς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή επισκεψιμότητα παραπομπών. Η κοινή χρήση δεδομένων είναι πολύτιμη για να αποφασίσετε εάν θα συνεχίσετε τη συνεργασία σας ή θα επιδιώξετε άλλες συνεργασίες στο μέλλον.