espa banner
βελτίωση UI (User Interface) της ιστοσελίδας ή εφαρμογής σας

Παρακαλώ αξιολογήστε


Ο σχεδιασμός UI, βασίζεται στην πρόβλεψη των ενεργειών που θα χρειαστεί να πραγματοποιήσουν οι χρήστες και στη διασφάλιση ότι η διεπαφή θα έχει στοιχεία που είναι εύκολα προσβάσιμα, κατανοητά και χρησιμοποιούνται για τη διευκόλυνση αυτών των ενεργειών. Το UI συγκεντρώνει έννοιες από τη σχεδίαση αλληλεπίδρασης, τον οπτικό σχεδιασμό και την αρχιτεκτονική πληροφοριών από την φάση κατασκευής ιστοσελίδων.

Επιλογή στοιχείων της διεπαφής

Οι χρήστες έχουν πλέον εξοικειωθεί με τον τρόπο που δουλεύουν κάποια συγκεκριμένα στοιχεία των UI επομένως θα ήταν καλό να είστε συνεπείς και προβλέψιμοι στις επιλογές σας καθώς και στη διάταξή τους. Αυτό θα βοηθήσει στην ολοκλήρωση των εργασιών, την αποτελεσματικότητα και την ικανοποίηση των χρηστών του eshop ή της σελίδας σας.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία αποτελούν ενδεικτικά:

  • Στοιχεία ελέγχου εισόδου: κουμπιά, πεδία κειμένου, πλαίσια ελέγχου, κουμπιά επιλογής, αναπτυσσόμενες λίστες, πλαίσια λίστας, πεδίο ημερομηνίας
  • Στοιχεία πλοήγησης: sliders, πεδία αναζήτησης, σελιδοποίηση, ετικέτες, εικονίδια
  • Πληροφοριακά στοιχεία: tooltips, εικονίδια, μπάρες προόδου, ειδοποιήσεις, πλαίσια μηνυμάτων

Κάποιες φορές υπάρχουν παραπάνω από ένα στοιχεία που είναι κατάλληλα για την εμφάνιση συγκεκριμένου περιεχομένου.  Όταν συμβεί αυτό, είναι σημαντικό να εξετάσετε τα κέρδη από κάθε επιλογή. Για παράδειγμα, μερικές φορές στοιχεία που μπορούν να σας βοηθήσουν να εξοικονομήσετε χώρο, επιβαρύνουν περισσότερο πνευματικά τον χρήστη, αναγκάζοντάς τον να μαντέψει τι βρίσκεται μέσα στο αναπτυσσόμενο μενού ή τι μπορεί να είναι το συγκεκριμένο στοιχείο.

Βέλτιστες πρακτικές για το σχεδιασμό μιας διεπαφής

Βασική πηγή γνώσης για το σχεδιασμό του UI αποτελούν οι χρήστες συμπεριλαμβανομένων των στόχων, των δεξιοτήτων, των προτιμήσεων και των τάσεων τους. Αφού μάθετε ότι χρειάζεται αναφορικά με τους χρήστες σας, τότε προσπαθήστε να φτιάξετε τη διεπαφή λαμβάνοντας υπόψη σας τα εξής:

  1. Διατηρήστε τη διεπαφή απλή. Οι καλύτερες διεπαφές είναι σχεδόν αόρατες στο χρήστη. Αποφεύγουν περιττά στοιχεία και είναι σαφείς στη γλώσσα που χρησιμοποιούν, στις ετικέτες και στα μηνύματα τους.
  2. Δημιουργήστε συνέπεια και χρησιμοποιήστε κοινά στοιχεία UI. Χρησιμοποιώντας κοινά στοιχεία στο UI, οι χρήστες αισθάνονται πιο άνετα και μπορούν να πραγματοποιήσουν ενέργειες πιο γρήγορα. Είναι επίσης σημαντικό να δημιουργήσετε μοτίβα στη γλώσσα, τη διάταξη και το σχεδιασμό σε όλο τον ιστότοπο/εφαρμογή  για να αυξήσετε την αποτελεσματικότητα. Μόλις ένας χρήστης μάθει πως να πραγματοποιήσει μια ενέργεια, τότε είναι ικανός να μεταφέρει αυτή την ικανότητα και σε άλλους τομείς του ιστοτόπου.
  3. Να είστε προσεκτικοί στη διάταξη σελίδας. Εξετάστε τις χωρικές σχέσεις μεταξύ στοιχείων σε κάθε σελίδα και δομίστε της σελίδα με βάση τη σημαντικότητα. Η προσεκτική τοποθέτηση των αντικειμένων μπορεί να σας βοηθήσει να επιστήσετε την προσοχή των χρηστών στα πιο σημαντικά κομμάτια πληροφοριών και αυξάνει την αναγνωσιμότητα της σελίδας.
  4. Στρατηγική χρήση χρωμάτων και υφής.  Μπορείτε να κατευθύνετε την προσοχή του χρήστη ή να την απομακρύνετε από στοιχεία που χρησιμοποιούν χρώμα, φως, αντίθεση και υφή προς όφελός σας.
  5. Χρησιμοποιήστε την τυπογραφία για να δημιουργήσετε ιεραρχία και σαφήνεια. Εξετάστε προσεκτικά τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται το λεκτικό κομμάτι των σελίδων. Διαφορετικά μεγέθη, γραμματοσειρές και διάταξη του κειμένου βοηθούν στην αύξηση της δυνατότητας σάρωσης και της αναγνωσιμότητας.
  6. Βεβαιωθείτε ότι το σύστημα μεταδίδει αυτό που συμβαίνει. Να ενημερώνετε πάντα τους χρήστες σας σχετικά με την τοποθεσία τους, τις ενέργειες που μπορούν να πραγματοποιήσουν, τις αλλαγές στην κατάσταση της σελίδας ή τα σφάλματα που προκύπτουν.

Σκεφτείτε τις προεπιλογές. Εξετάζοντας προσεκτικά τους λόγους για τους οποίους έρχονται οι χρήστες στον ιστότοπό σας, μπορείτε να δημιουργήσετε προεπιλογές που θα τους διευκολύνουν. Η συγκεκριμένη πρακτική θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική όταν πρόκειται για το σχεδιασμό κάποιας φόρμας όπου μπορεί να έχετε την ευκαιρία να προ-επιλέξετε ή να συμπληρώσετε ορισμένα πεδία.


Ψάχνετε κάτι συγκεκριμένο;

Μιλήστε με τους ειδικούς μας!
Δεν ενδιαφέρομαι