Πώς το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει την τοπική επιχείρησή σας να αναπτυχθεί
Οι καιροί έχουν πράγματι αλλάξει. Πριν όχι πολύ καιρό, οι επιχειρήσεις εξαρτώνταν εξ ολοκλήρου από τις παραδοσιακές οδούς μάρκετινγκ για να διαδώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Τώρα, οι ειδικοί λένε ότι οι ψηφιακές δαπάνες διαφήμισης παγκοσμίως αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των προβλεπόμενων παγκόσμιων δαπανών διαφήμισης σε όλα τα μέσα ενημέρωσης έως το 2021. Ενώ αυτό δεν σημαίνει ότι το παραδοσιακό μάρκετινγκ είναι νεκρό, σίγουρα σηματοδοτεί ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει προχωρήσει πολύ και είναι έτοιμο να γίνει η πιο ισχυρή μορφή μάρκετινγκ στον κόσμο σήμερα.
Η ομορφιά του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι ότι διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία στρατηγικών που ισχύουν για επιχειρήσεις όλων των σχημάτων και μεγεθών. Το ψηφιακό μάρκετινγκ λειτουργεί τόσο για εταιρείες με παγκόσμια εμβέλεια όσο και για τοπικές επιχειρήσεις αρκεί να έχουν ολοκληρώσει την κατασκευή ιστοσελίδων.
Κόστος-Αποτελεσματικότητας
Ένα από τα πιο συνηθισμένα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι μικρές, τοπικές επιχειρήσεις που σχετίζονται με το μάρκετινγκ τους είναι ο προϋπολογισμός, ο οποίος συχνά περιορίζεται στην καλύτερη περίπτωση. Με παραδοσιακά κανάλια μάρκετινγκ, όπως η τηλεόραση και η εκτύπωση να χρεώνουν μεγάλα ποσά για διαφήμιση, οι τοπικές επιχειρήσεις τείνουν να δυσκολεύονται να ανταγωνιστούν μεγαλύτερες εταιρείες για διαφημιστικό χώρο – και την προσοχή των καταναλωτών.
Ωστόσο, με τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας των πλατφορμών ψηφιακού μάρκετινγκ, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η τοπική σας επιχείρηση θα πρέπει να είναι σε θέση να προσεγγίσει τον ίδιο αριθμό ατόμων με ένα κλάσμα του κόστους. Αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες της τοπικής επιχείρησής σας εξακολουθούν να διατίθενται στην αγορά στους ανθρώπους και δεν θα χρειαστεί να ξοδέψετε πολλά χρήματα για να το κάνετε.
Στοχευμένοι πελάτες
Η προσέγγιση των σωστών ατόμων είναι απαραίτητη για κάθε καμπάνια μάρκετινγκ. Οι τακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ σας επιτρέπουν να στοχεύσετε συγκεκριμένα άτομα που ενδιαφέρονται για την τοπική σας εταιρεία και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε.
Το SEO, για παράδειγμα, επιτρέπει στις τοπικές εταιρείες να βελτιστοποιήσουν τις λέξεις-κλειδιά για συγκεκριμένες τοποθεσίες για τον συγκεκριμένο τύπο επιχείρησής τους, έτσι ώστε όταν οι χρήστες τις πληκτρολογούν σε μια μηχανή αναζήτησης, να εξυπηρετούν εύκολα τις πληροφορίες που χρειάζονται. Και αν η επιχείρησή σας βρίσκεται στην κορυφή ή κοντά στην κορυφή αυτής της λίστας, οι χρήστες πιθανότατα θα κάνουν κλικ σε αυτήν και θα έχετε φτάσει στους πελάτες-στόχους σας, όλα αυτά επειδή βελτιστοποιήσατε τον ιστότοπό σας για τοπικό SEO.
Μπορείτε επίσης να ορίσετε το κοινό-στόχο σας κάθε φορά που δημιουργείτε μια διαφήμιση με πληρωμή ανά κλικ ή μια διαφήμιση στο Facebook. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ηλικία, το φύλο, τα χόμπι, το επάγγελμα και άλλα χαρακτηριστικά για να περιγράψετε το κοινό-στόχο σας. Μπορείτε να είστε όσο συγκεκριμένοι θέλετε όταν στοχεύετε πελάτες μέσω τέτοιων πλατφορμών ψηφιακού μάρκετινγκ.
Οι στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ σας επιτρέπουν επίσης να δημιουργήσετε ομάδα αγοραστών, που είναι ουσιαστικά κατασκευασμένα άτομα που κατέχουν τα χαρακτηριστικά του ιδανικού πελάτη σας. Με αυτά τα άτομα αγοραστών, μπορείτε να στοχεύσετε τα πιο πιθανά άτομα που θα ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Με τη στενότερη εστίαση που παρέχεται από τις στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ, η τοπική επιχείρησή σας θα πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ πιο αποτελεσματικά και αποδοτικά.
Εξαιρετικά μετρήσιμα αποτελέσματα
Εάν υπάρχει ένα πράγμα για το ψηφιακό μάρκετινγκ που σίγουρα θα σας βοηθήσει καθώς αναπτύσσετε την τοπική επιχείρησή σας, είναι η μέτρηση όλων των ενεργειών σας. Πρέπει να γνωρίζετε αν η καμπάνια μάρκετινγκ λειτουργεί ή όχι και η παρακολούθηση όλων είναι πολύ πιο εύκολη όταν είναι ψηφιακή.
Σε αντίθεση με το παραδοσιακό μάρκετινγκ, το ψηφιακό μάρκετινγκ δεν έχει περιθώρια για εικασίες. Κάθε τακτική που χρησιμοποιείται σε κάθε καμπάνια είναι μετρήσιμη, χάρη στα αναλυτικά στοιχεία ψηφιακού μάρκετινγκ.
Με τα δεδομένα που παρέχει το Google Analytics και άλλα παρόμοια εργαλεία, μπορείτε να δείτε αν μια συγκεκριμένη προσέγγιση είναι αποτελεσματική ή αν χρειάζεται κάποια τροποποίηση. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τα πράγματα που μαθαίνετε και να τα εφαρμόσετε σε μελλοντικές καμπάνιες για να εξασφαλίσετε καλύτερα ποσοστά επιτυχίας.
Η δυνατότητα παρακολούθησης και μέτρησης των αποτελεσμάτων σε πραγματικό χρόνο σάς επιτρέπει επίσης να κάνετε προσαρμογές στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείτε τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ. Εάν τα αναλυτικά στοιχεία λένε ότι μια συγκεκριμένη τακτική δεν λειτουργεί, μπορείτε απλά να ανακατευθύνετε τους πόρους σας σε αυτούς που λειτουργούν πραγματικά, επιτρέποντάς σας να μειώσετε τα περιττά έξοδα. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να επικεντρωθείτε σε στρατηγικές που πιθανότατα θα βοηθήσουν την τοπική επιχείρησή σας να αναπτυχθεί.
Το πλεονέκτημα κινητής τηλεφωνίας
Ο αριθμός των χρηστών κινητών έχει ξεπεράσει εδώ και καιρό τον αριθμό των χρηστών επιτραπέζιων υπολογιστών και η διαφορά θα αυξηθεί μόνο με την πάροδο του χρόνου. Για να αναπτυχθεί η τοπική επιχείρησή σας, πρέπει να προσεγγίσετε τον πληθυσμό κινητής τηλεφωνίας που τείνει να αναζητά πράγματα που θέλει να δοκιμάσει σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία και να κάνει την αγορά του αποκλειστικά στις κινητές συσκευές του.
Εάν κάνετε τον ιστότοπό σας φιλικό προς κινητά, θα έχετε στη διάθεσή σας ένα εργαλείο ψηφιακού μάρκετινγκ ικανό να προσεγγίσει δισεκατομμύρια χρήστες κινητών συσκευών. Θυμηθείτε, οι ιστότοποι που δεν είναι φιλικοί προς κινητά δεν εμφανίζονται καλά και είναι πιο δύσκολο να πλοηγηθούν σε smartphones και tablet. Οι χρήστες κινητών τηλεφώνων δεν έχουν ενδοιασμούς να εγκαταλείψουν τον ιστότοπό σας εάν βρουν την πλοήγηση στις συσκευές τους ενοχλητική και χρονοβόρα.
Αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει την τοπική επιχείρησή σας στο δρόμο για να κερδίσει περισσότερους δυνητικούς πελάτες και έσοδα. Τα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι άμεσα, αλλά το ψηφιακό μάρκετινγκ, όταν γίνει σωστά, μπορεί να οδηγήσει την τοπική επιχείρησή σας εκεί όπου θέλετε να είναι με την πάροδο του χρόνου.