εμπειρία χρήστη ιστοσελίδας

Παρακαλώ αξιολογήστε


Η εμπειρία χρήστη, επίσης γνωστή ως UX ( User Experience), αποτελείται από πολλά μεταβλητά μέρη που της επιτρέπουν να έχει θετική επίδραση  στον τρόπο που αισθάνονται οι χρήστες όταν επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας. Χωρίς μια θετική εμπειρία χρήστη, οι τακτικές μάρκετινγκ μπορεί να μην αποδώσουν, οπότε είναι σημαντικό να κατανοήσετε τι ακριβώς χρειάζεται για έναν εξαιρετικό σχεδιασμό UX. Στο άρθρο αυτό, θα εξετάσουμε τα διάφορα στοιχεία που περιλαμβάνει μιας εξαιρετικής ποιότητας UX και πώς το UX επηρεάζει τους στόχους και τις στρατηγικές μάρκετινγκ – κατασκευής ιστοσελίδων.

Βασικά στοιχεία

Η αξία καθορίζεται από τη δυνατότητα που προσφέρετε στους πιθανούς αγοραστές να διακρίνουν εύκολα τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Ο σχεδιασμός του ιστότοπού σας θα πρέπει να αναδεικνύει με σαφήνεια την αξία αυτού που προσφέρετε στους επισκέπτες σας.

Η χρηστικότητα σχετίζεται με τη δομή της ιστοσελίδας σας και στο πόσο δια δραστική είναι. Γι αυτό, θα πρέπει να σχεδιαστεί με τρόπο που να καλύπτει τις ανάγκες του πελάτη σας πριν καν συνειδητοποιήσει ο ίδιος ότι τις έχει.

Η λειτουργικότητα είναι ένα μεγάλο κομμάτι του UX, καθώς εξασφαλίζει ότι οτιδήποτε υπάρχει στον ιστότοπό σας έχει νόημα. Ένας πιθανός πελάτης δε θα πρέπει ποτέ να αναρωτηθεί ποιος είναι ο σκοπός ενός στοιχείου που βρίσκει στον ιστότοπό σας.

Η περιήγηση στην ιστοσελίδα σας θα πρέπει αποτελείται από μια διάταξη που ελαχιστοποιεί τον αριθμό των κλικ που χρειάζονται οι χρήστες για να βρουν στοιχεία στην ιστοσελίδα σας. Οι χρήστες δεν θα πρέπει να κάνουν κλικ σε περισσότερα από δύο ή τρία μέρη για να φτάσουν σε αυτό που αναζητούν.

Η εμφάνιση της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να προσελκύει τους επισκέπτες χωρίς να αποσπάται η προσοχή τους από το περιεχόμενό σας. Ο στόχος είναι να τραβήξετε την προσοχή τους δημιουργώντας ένα αισθητικά ευχάριστο σχέδιο, χωρίς να τους κάνετε να ξεχάσουν γιατί ήρθαν στον ιστότοπό σας.

Απόδοση επένδυσης ROI (Return-on-Investment )

Η απόδοση επένδυσης (ROI) αυξάνεται σημαντικά όταν επενδύετε σε μια ισχυρή, αξιόλογη στρατηγική UX.

Αυτό που χαρακτηρίζει το ROI είναι ότι κάθε ευρώ που επενδύεται σε UX αποφέρει 100€ σε αντάλλαγμα – αυτό είναι ένα ROI 9,900%. Αυτό σημαίνει ότι, ένα εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό των αγοραστών θα πληρώσουν περισσότερα για μια καλύτερη εμπειρία πελατών. Επίσης, πρέπει να αναφερθεί ότι έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση των κερδών  των επιχειρήσεων που  ενσωμάτωσαν προτάσεις των χρηστών τους στον επανασχεδιασμό της αρχικής τους σελίδας. 

 

Εφόσον, λοιπόν, ένα καλό UX αυξάνει τις πωλήσεις σας, πώς επηρεάζονται τα  ποσοστά εγκατάλειψης;

Ποσοστό εγκατάλειψης

Το UX που υλοποιείται σωστά μπορεί να μειώσει σημαντικά τα ποσοστά εγκατάλειψης για τον ιστότοπό σας! Αυτό ισχύει, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό καταναλωτών άρχισαν να συνεργάζονται με έναν ανταγωνιστή λόγω της κακής εμπειρίας τους. Επιπλέον, είναι εμφανές ότι ένα σημαντικό πλήθος ατόμων θα σταματήσει να αλληλεπιδρά με έναν ιστότοπο εάν οι εικόνες δεν φορτώνουν ή χρειάζεται πολύς χρόνος για να φορτώσουν.

Σχεδιασμός 

Ο σχεδιασμός του ιστότοπού σας θα πρέπει να είναι καλά μελετημένος και να ερευνάται η ανταπόκριση των χρηστών, έτσι ώστε με τις κατάλληλες προσαρμογές να γίνει θετική. Είναι γεγονός ότι, η πλειοψηφία διαδικτυακών καταναλωτών είναι λιγότερο πιθανό να επιστρέψουν σε έναν ιστότοπο μετά από μια κακή εμπειρία που προκύπτει π.χ. από μία μη ελκυστική διάταξη και οι κρίσεις αξιοπιστίας του ιστότοπου βασίζονται κυρίως στον συνολικό σχεδιασμό μίας ιστοσελίδας.

Κινητό

Η μη βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας για κινητά μπορεί να φαίνεται σαν να μην είναι μεγάλη υπόθεση, αλλά στην πραγματικότητα μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά. Όταν ένας ιστότοπος δεν είναι φιλικός προς κινητά, οι εικόνες παραμορφώνονται ή δεν εμφανίζονται, το κείμενο είναι είτε πολύ μικρό για ανάγνωση, είτε δεν χωράει στην οθόνη και οι πληροφορίες δυσκολεύονται να βρεθούν.

Επομένως, καθίσταται απαραίτητη η προσαρμογή της ιστοσελίδας σας σε κινητά, αφού πλέον, οι περισσότερες αγορές γίνονται μέσω κινητού τηλεφώνου. Μία κακή εμπειρία μέσω κινητού τηλεφώνου είναι πολύ πιθανό να αποτρέψει τον χρήστη  από την επιστροφή του στην ιστοσελίδα.

 


Ψάχνετε κάτι συγκεκριμένο;

Μιλήστε με τους ειδικούς μας!
Δεν ενδιαφέρομαι