4 κανόνες σχεδίασης για να δημιουργηθεί μια καλαίσθητη ιστοσελίδα
Ενώ ο τεχνικός στόχος του Σχεδιασμού Ιστοσελίδας είναι να δημιουργήσει ιστότοπους που λειτουργούν σε μια μεγάλη ποικιλία συσκευών με ένα σύνολο κώδικα, το πραγματικό όφελος είναι ότι το ο σχεδιασμός απαιτεί μια νοοτροπία και μεθοδολογία που φυσικά οδηγεί σε καλύτερους ιστότοπους. Οι παραδοσιακοί ιστότοποι παρέχουν πρότυπα που απαιτούν προσεκτικά επεξεργασμένο περιεχόμενο για να ταιριάζουν στους παρεχόμενους χώρους, ενώ οι ιστότοποι με δυνατότητα σχεδιασμού με προσαρμογή σε όλες τις συσκευές χρησιμοποιούν το ίδιο το περιεχόμενο ως δομικά στοιχεία που επηρεάζουν την εμπειρία χρήστη (UX). Όταν εργάζεστε με τέτοιους ιστότοπους, πρέπει πρώτα να σκεφτείτε το περιεχόμενο και τους χρήστες και να δημιουργήσετε τον ιστότοπο σύμφωνα με τις απαιτήσεις τους.
Το περιεχόμενο που θα χρησιμοποιηθεί και ποιες ενέργειες θα κάνουν οι τελικοί χρήστες θα πρέπει να καθορίσει τη σχεδίαση και το UX του ιστότοπου. Αυτή η προσέγγιση στην κατασκευή ιστοσελίδων με επίκεντρο τον χρήστη απαιτεί δοκιμές σε όλη τη διαδικασία σχεδιασμού, καθώς και πλήρη κατανόηση του περιεχομένου. Για να λειτουργήσει με επιτυχία μια τέτοια διαδικασία, υπάρχουν ορισμένοι κανόνες που πρέπει να κατανοηθούν και να ακολουθηθούν:
Το περιεχόμενο και οι απαιτήσεις των χρηστών πρέπει πάντα να πληρούνται
Αυτός ο κανόνας καθορίζει ότι το περιεχόμενο είναι το πιο σημαντικό μέρος του ιστότοπου και πρέπει πάντα να λειτουργεί. Οι χρήστες δεν πρέπει ποτέ να τιμωρούνται για τη χρήση παλαιότερης συσκευής ή προγράμματος περιήγησης, αργού δικτύου ή επειδή χρησιμοποιούν υποστηρικτική τεχνολογία ή συσκευή. Η πραγματοποίηση δοκιμών χρηστικότητας για να διασφαλιστεί ότι ο ιστότοπος λειτουργεί σωστά σε κάθε πιθανή κατάσταση θα διασφαλίσει ότι πληρούνται οι απαιτήσεις των χρηστών.
Οι ιστότοποι δεν θα είναι ακριβώς οι ίδιοι σε κάθε συσκευή.
Ενώ πρέπει να καταβληθούν εύλογες προσπάθειες για την ανάπτυξη ενός συστήματος σχεδίασης που να είναι συνεκτικό σε όλες τις συσκευές, οι παραλλαγές στις δυνατότητες της συσκευής, οι παράγοντες μορφής, οι εκδόσεις λογισμικού κ.λπ. θα οδηγήσουν αναπόφευκτα σε διαφορές από τη μία συσκευή στην άλλη. Οι σχεδιαστές δεν μπορούν να εγγυηθούν ότι ένας ιστότοπος θα λειτουργεί παντού, αλλά έχοντας υπόψη τις ανάγκες του περιεχομένου και του χρήστη, μπορούν να εργαστούν για να δημιουργήσουν μια καλή εμπειρία σε όσο το δυνατόν περισσότερες συσκευές και προγράμματα περιήγησης.
Μην σκέφτεστε από την άποψη “κινητό, tablet, επιτραπέζιος υπολογιστής”
Ακόμα κι αν χρησιμοποιούμε τον όρο “Mobile UX”, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι υπάρχει ήδη μια μεγάλη ποικιλία συσκευών εκεί έξω που όλες έχουν διαφορετικά φυσικά μεγέθη, pixel, συνδέσεις δικτύου, μεθόδους εισόδου κ.λπ. Επομένως, είναι ασφαλέστερο να υποθέσουμε απλώς ότι υπάρχει ένα συνεχές φάσμα συσκευών παρά ένας περιορισμένος αριθμός κατηγοριών και ότι ένας ιστότοπος πρέπει να λειτουργεί σωστά σε οποιοδήποτε σημείο αυτού του φάσματος. Αυτό σημαίνει ότι ένας ιστότοπος θα πρέπει να βελτιστοποιηθεί για επαφή σε οποιοδήποτε μεγέθους συσκευή, όχι μόνο στο “κινητό”.
Να ανησυχείτε περισσότερο για το μέλλον παρά για το παρελθόν
Ένας ιστότοπος που ακολουθεί όλους τους προηγούμενους κανόνες θα πρέπει να παρέχει μια χρήσιμη εμπειρία σε οποιονδήποτε χρήστη μπορεί να έχει πρόσβαση, ανεξάρτητα από τη συσκευή που χρησιμοποιεί. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει ένα μικρό σύνολο χρηστών που θα έχουν λιγότερο εντυπωσιακή οπτική εμπειρία όταν χρησιμοποιούν τον ιστότοπο σε παλαιότερες ή λιγότερο ικανές συσκευές. Και αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό. Το πιο σημαντικό είναι να πληρούνται οι βασικές απαιτήσεις. Έτσι η σχεδίαση θα μπορεί να επεκταθεί, και θα υπάρχει δυνατότητα προσθήκης ενός στρώματος κώδικα για να επωφεληθούν οι χρήστες από τις πιο προηγμένες δυνατότητες σε νεότερες συσκευές.
Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν κινητές συσκευές όπως smartphone και tablet για πρόσβαση σε ιστότοπους, έχει γίνει πιο σημαντικό από ποτέ η χρήση αποκριτικής σχεδίασης για να διασφαλιστεί ότι ο ιστότοπός σας είναι προσβάσιμος σε κάθε χρήστη. Επομένως, ο τρόπος υλοποίησης της απόκρισης σχεδίασης στον ιστότοπό σας, και μια ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική, θα σας βοηθήσουν να έχετε την καλύτερη δυνατή απόδοση επένδυσης για επιχείρηση.