Η συμβολή του web site στην αύξηση της κερδοφορίας της επιχείρησης
Στηριγμένο στη θεωρία του Τζ. Λικλάιντερ, το “γαλαξιακό δίκτυο” ή διαδίκτυο, όπως ονομάστηκε μετέπειτα, επιτρέπει την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ συνδεδεμένων υπολογιστών, τη μετάδοση γνώσεων και πληροφοριών, αλλά και την προβολή προϊόντων και υπηρεσιών. Η ευκολία χρήσης του και η εξοικονόμηση χρόνου έχουν ως αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι άνθρωποι να χρησιμοποιούν το internet για ενημέρωση και ψυχαγωγία, ενώ διαρκώς κερδίζει έδαφος και το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Καθώς η οικονομική κρίση και η αναζήτηση καλύτερης τιμής στρέφει μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού στο διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό εμπόριο εμφανίζεται αρκετά διαδεδομένο τα τελευταία χρόνια. Παρέχοντας πληθώρα εργαλείων marketing κυριαρχεί στο χώρο του εμπορίου και αποδεικνύεται ισχυρό πλεονέκτημα για τους επαγγελματίες μεταβάλλοντας τις εργασιακές συνθήκες και αναστρέφοντας τις δυσμενείς επιπτώσεις της οικονομικής ύφεσης.
Ένα από τα εργαλεία του διαδικτύου αποτελεί το εταιρικό ή επαγγελματικό web site που αποτελεί τη διαδικτυακή προβολή της εταιρίας μέσω της γνωστοποίησης προϊόντων και υπηρεσιών . Το web site παρέχει πληροφορίες σχετικά με την δομή την επιχείρησης, τα προϊόντα, τις υπηρεσίες της και τις τιμές. Ενημερώνει για τα επιτεύγματα της εταιρίας, καθώς και για νέες θέσεις εργασίας. Περιέχει τα τελευταία νέα, χάρτες και στοιχεία επικοινωνίας. Όσοι, ωστόσο, δεν έχουν αντιληφθεί τα οφέλη του και αναρωτιούνται γιατί πρέπει να φτιάξουν ένα Web Site στο Internet, αρκεί να λάβουν υπόψη τους τα πλεονεκτήματά του που συνοψίζονται στα ακόλουθα:
1. Ένα web site εξασφαλίζει τη διαδικτυακή παρουσία της επιχείρησης και συμβάλλει αποφασιστικά στην αύξηση της κερδοφορίας της. Τα προϊόντα και οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι διαθέσιμα στο αγοραστικό κοινό ολόκληρο το εικοσιτετράωρο και για όλη τη διάρκεια του χρόνου.
2. Τα web-sites είναι ταχύτερα, πιο εύκολα και οικονομικά συγκριτικά με τα έντυπα μέσα όσον αφορά την προβολή της επιχείρησης και την ενημέρωση των καταναλωτών για προϊόντα και υπηρεσίες.
3. Η ανανέωση του site και η προσθήκη πληροφοριών σχετικά με προσφορές, κουπόνια και διακυμάνσεις στις τιμές των προϊόντων γίνεται άμεσα και με μικρότερο κόστος από ό,τι στα έντυπα μέσα.
4. Ο συνδυασμός του web site με άλλες διαφημιστικές καμπάνιες μπορεί να συμβάλει στη γνωστοποίηση των προϊόντων, στην αναγνωσιμότητα της επιχείρησης και στην αύξηση των πωλήσεων.
5. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα παραμένει συνεχώς ανοιχτό, χωρίς να αυξάνονται τα λειτουργικά έξοδα της επιχείρησης για πρόσθετες αμοιβές του προσωπικού και άλλες δαπάνες.
6. Αποτελεί ισχυρό πλεονέκτημα έναντι των επιχειρήσεων που δε διαθέτουν ιστοσελίδα, καθώς επιτρέπει αγορές από το σπίτι από όλες τις περιοχές της Ελλάδας ακόμα και από το εξωτερικό.
7. Επιτρέπει τον ανταγωνισμό με μεγαλύτερες εταιρίες δημιουργώντας ίσους όρους…
8. Παρέχει οδηγούς χρήσης και έτοιμες απαντήσεις σε ερωτήσεις των πελατών. Οι πελάτες ενημερώνονται και βρίσκουν απαντήσεις σε τυχόν απορίες, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση χρόνου και την αποφυγή φορτικών τηλεφωνημάτων και άσκοπων επισκέψεων.
9. Προσθέτει κύρος και γόητρο στην επιχείρηση που αποδεικνύει έμπρακτα ότι ακολουθεί τις σύγχρονες εξελίξεις και στον τομέα του marketing.
10. Η σελίδα μπορεί να εμπεριέχει επιστημονικά άρθρα, συμβουλές και πρόσθετες πληροφορίες, ώστε να είναι συχνά επισκέψιμη και να αποτελέσει πόλο έλξης για πολλούς χρήστες του διαδικτύου. Μια εμπλουτισμένη με πρόσθετο υλικό, ειδήσεις και αρθρογραφία ιστοσελίδα θα μετατρέψει τους επισκέπτες σε αγοραστές και τους αγοραστές σε μόνιμους πελάτες.