Βέλτιστη πρακτική του SEO και του UX

Οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να μας πουν γιατί οι χρήστες κάνουν “bounce” στην ιστοσελίδα μας. Ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσουμε την αναζήτηση μας για το τι φταίει είναι να κάνουμε έλεγχο σε αυτό και να βελτιώσουμε τον σχεδιασμό του UX του. Παράλληλα, ακολουθούμε τις παρακάτω SEO και UX πρακτικές για να βελτιώσουμε την ποιότητα του SEO:
Κατασκευή ιστοσελίδας φιλική προς κινητά: Περισσότεροι από τους μισούς επισκέπτες σε ιστοσελίδες χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο για πλοήγηση στο διαδίκτυο. Γι’ αυτό πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη βάση στην δομή, την όψη, την αίσθηση, το κείμενο, τις εικόνες και την εμπειρία της κινητής έκδοσης της ιστοσελίδας μας. Οποιοσδήποτε δεν έχει κινητή έκδοση της ιστοσελίδας του, πρέπει να πάρει τον χρόνο να την κατασκευάσει.
Οι χρήστες και οι μηχανές αναζήτησης θα κρίνουν μία ιστοσελίδα από την δομή της κινητής έκδοσης: Κάθε στοιχείο της κινητής αυτής έκδοσης επηρεάζει το SEO. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να εστιάσουμε στην κατασκευή πλοήγησης που να είναι φιλική προς τον χρήστη με σταθερά και ξεκάθαρα κουμπιά. Κρατάμε την ολική σχεδίαση απλή και ξεκάθαρη, εστιάζοντας στην χρησιμότητα και στο περιεχόμενο μαζί με την καλή σχεδίαση.
Ταχύτητα: Μια γρήγορη στην φόρτωση σελίδα παρέχει στον χρήστη καλύτερη εμπειρία. Γι’ αυτό, οι μηχανές αναζήτησης θεωρούν την ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας από τους σημαντικούς παράγοντες για την βαθμολόγηση της στην κατάταξη. Μπορούμε να ανεβάσουμε την ταχύτητα της ιστοσελίδας μας με το να συμπιέσουμε φωτογραφίες, να έχουμε καθαρό κώδικα, να χρησιμοποιούμε γρήγορο web-host διακομιστή. Η ρύθμιση των διαφόρων στοιχείων της ιστοσελίδας μας θα μειώσει τον μέσο χρόνο φόρτωσης καθώς και θα ευνοήσει το SEO.
Εύκολη πλοήγηση: Ενα πρόβλημα με το να εστιάζουμε μόνο στο SEO και στην κατάταξη της ιστοσελίδας είναι ότι οι περισσότερες ιστοσελίδες συνήθως έχουν περίπλοκη πλοήγηση και αρχιτεκτονική. Μια απλή πλοήγηση κάνει την ιστοσελίδα μας ευκολότερη στην χρήση. Αυτό βοηθάει τον χρήστη να βρει αυτό που αναζητα πολύ πιο γρήγορα με λιγότερη σύγχυση.
Το να έχουμε πολλές σελίδες στην ιστοσελίδα μας δεν είναι πάντοτε καλό. Μία σελίδα με ποιοτικό και φιλικό προς τον χρήστη περιεχόμενο πολλές φορές έχει αποδειχθεί εξίσου καλό για το SEO. Αλλά και οι ιστοσελίδες με πολλές σελίδες είναι και αυτές καλές όσο αυτές διατηρούν την ευκολία χειρισμού τους από τον χρήστη.
Χρήση κεφαλίδων. Οι κεφαλίδες είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να ξεχωρίσουμε τα περιεχόμενα, να χρησιμοποιήσουμε λέξεις κλειδιά και να ενισχύσουμε το SEO. Οι χρήστες κοιτούν τις κεφαλίδες πρώτα για να καταλάβουν αν η ιστοσελίδα μας περιέχει αυτό που αναζήτησαν. Επίσης, και οι μηχανές αναζήτησης έχουν αλγορίθμους που ελέγχουν τις κεφαλίδες για να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενο της.
Καλό είναι κάθε σελίδα να πρέπει να περιέχει μία μοναδική H1 κεφαλίδα. Οι υπόλοιπες υπό-κεφαλίδες μπορούν να είναι οτιδήποτε μεταξύ H2 και H6 οπουδήποτε χρειάζονται και θα πρέπει να βγάζει νόημα η κατάταξη τους για την καλύτερη οργάνωση της σελίδας.
Σχεδιασμό φιλικό προς τον χρήστη: Ο σχεδιασμός της σελίδας, η οργάνωση του περιεχομένου και το μέγεθος των γραμμάτων μπορούν όλα να επηρεάσουν το SEO. Ο σχεδιασμός UX μπορεί να συγχωνεύσει το αισθητικό μέρος της ιστοσελίδας με το SEO ώστε να γίνει ευκολότερη στην χρήση της και η εμπειρία της να ελκύει περισσότερους χρήστες. Αυτό μπορούμε να το καταφέρουμε προσθέτοντας στην ιστοσελίδα μας εικόνες και βίντεο, χρησιμοποιώντας κεφαλίδες, οργανόνοντας και μορφοποιώντας συμφραζόμενα για ευκολότερη κατανόηση, ή προσθέτοντας links για συσχετιζόμενα θέματα. Είναι βέβαιο πως θα ενισχυθεί το SEO της ιστοσελίδας μας αν ακολουθήσουμε τις παραπάνω πρακτικές UX σχεδιασμού.
Τεστ, τεστ, τεστ. Ένας από τους καλύτερους τρόπους να βελτιώσουμε την ιστοσελίδα μας είναι να βελτιώνουμε συνεχώς το SEO και το UX της. Κατανοώντας πως το UX και το SEO λειτουργούν μαζί θα μας βοηθήσει να πάρουμε έξυπνες αποφάσεις καθώς βελτιστοποιούμε την ιστοσελίδα μας. Και από εκεί, συνεχίζουμε να βελτιώνουμε την ιστοσελίδα σε αυτά τα μέρη ώστε να παρέχουμε στους χρήστες μας την καλύτερη δυνατή εμπειρία.