Συγκρίνοντας το Google Search Console με το Google Analytics
Η Google είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του digital marketing της εταιρείας σας και έχει βγάλει διάφορα εργαλεία που μπορούν να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε αυτό το μάρκετινγκ. Δύο από αυτά τα εργαλεία είναι το Google Search Console και το Google Analytics.Το Google Search Console (GSC) είναι ένα εργαλείο που προσφέρεται από την Google που σας επιτρέπει να προβάλλετε μετρήσεις και να διεξάγετε αναλυτικά στοιχεία που σχετίζονται με την ορατότητα του website. Ουσιαστικά, αυτό σημαίνει ότι σας επιτρέπει να βλέπετε πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο εμφάνισης του website σας στα αποτελέσματα αναζήτησης και επίσης σας βοηθά να διορθώσετε τυχόν προβλήματα που βρείτε. Το GSC είναι μια δωρεάν υπηρεσία, επομένως δεν υπάρχει συνδρομή και δεν χρειάζεται να πληρώσετε τίποτα. Ωστόσο, θα πρέπει να επαληθεύσετε την ιδιοκτησία του website σας για να αρχίσετε να χρησιμοποιείτε το GSC. Το Google Analytics, όπως και το Google Search Console, είναι ένα δωρεάν εργαλείο ανάλυσης ιστού που προσφέρεται από την Google. Σας επιτρέπει να προβάλλετε μετρήσεις σχετικά με τη δραστηριότητα των χρηστών στο website σας, ώστε να μπορείτε να δείτε πώς αλληλεπιδρούν οι χρήστες με διαφορετικές σελίδες. Συγκεκριμένα, το Analytics είναι εξαιρετικό για να παρακολουθείτε την επισκεψιμότητα.
Σε ποιες στρατηγικές μάρκετινγκ βοηθούν το Analytics και η GSC; Το Search Console και το Analytics σάς βοηθούν να διεξάγετε αναλυτικά στοιχεία που σχετίζονται με το website σας, αλλά δεν εστιάζουν ακριβώς στην ίδια στρατηγική μάρκετινγκ. Το Google Search Console εστιάζει στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO). Αφορά συγκεκριμένα την απόδοση του website σας στα αποτελέσματα αναζήτησης Google: Πόσο υψηλή κατάταξή του, πόσα κλικ κερδίζει και ούτω καθεξής.Η GSC δεν ξοδεύει πραγματικά πολύ χρόνο κοιτάζοντας τι συμβαίνει στον ίδιο το website σας. Όλες οι μετρήσεις του περιστρέφονται γύρω από την ορατότητα στις σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης (SERP) και τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν μαζί τους εκεί.Το Google Analytics είναι επίσης χρήσιμο για την εξέταση του SEO. Ωστόσο, αναμφισβήτητα ασχολείται περισσότερο με το σχεδιασμό ιστοσελίδων.Το Analytics έχει να κάνει με το τι συμβαίνει στον ίδιο το website σας. Από τη μία πλευρά, αυτό σημαίνει ότι αξιολογείτε πόση επισκεψιμότητα κερδίζετε, συμπεριλαμβανομένης της Google — η οποία συνδέεται με το SEO.Σημαίνει όμως επίσης να εξετάσετε πώς ανταποκρίνονται οι άνθρωποι στη διάταξη των σελίδων σας και αλληλεπιδρούν με εσωτερικούς συνδέσμους. Αυτού του είδους οι πληροφορίες σχετίζονται πιο έντονα με τον σχεδιασμό ιστού, οδηγώντας το Analytics σε διαφορετική κατεύθυνση από το Search Console.
Ποιες μετρήσεις παρακολουθούν το Search Console και το Analytics; Google Search Console: εστιάζει κυρίως στις μετρήσεις SEO. Που περιλαμβάνει: Εμφανίσεις, Κλικ, Φιλικότητα προς κινητά, Λέξεις-κλειδιά, Κατάταξη. Google Analytics: Σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε έναν συνδυασμό μετρήσεων. Μερικά από αυτά σχετίζονται με το SEO όπως το GSC, άλλα αφορούν περισσότερο το σχεδιασμό ιστοσελίδων όπως: Αριθμός επισκεπτών, Χρόνος που αφιερώνεται στο website, Ποσοστό εγκατάλειψης, Δημογραφικά στοιχεία, Ποσοστό μετατροπής.
Search Console vs. Analytics: Ποιο εργαλείο πρέπει να χρησιμοποιήσετε; Η απάντηση είναι και τα δύο. Τα δύο εργαλεία επικεντρώνονται σε εντελώς διαφορετικούς τομείς και είναι και τα δύο δωρεάν, άρα δεν υπάρχει λόγος να μην χρησιμοποιήσετε και τα δύο εργαλεία. Ακόμα καλύτερα, μπορείτε πραγματικά να συνδέσετε τα δύο εργαλεία μεταξύ τους μέσω του λογαριασμού σας Google. Αυτό τους βοηθά να συγχρονίζονται μεταξύ τους και να μοιράζονται πολύτιμες πληροφορίες για να σας κάνουν και τα δύο πιο χρήσιμα. Το συμπέρασμα είναι ότι θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το Google Search Console για να τροφοδοτήσετε τις προσπάθειές σας στο SEO και το Google Analytics για να ενισχύσετε τον σχεδιασμό ιστού σας.