Πώς να κάνετε τον ιστότοπό σας προσβάσιμο για άτομα με ειδικές ανάγκες
Έχετε συνειδητοποιήσει ποτέ ότι το ένα πέμπτο του κοινού-στόχου σας μπορεί να έχει κάποια αναπηρία που τους εμποδίζει να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τον ιστότοπό σας; Οι ψηφιακοί έμποροι τείνουν να επενδύουν χρόνο σε πελάτες που περιλαμβάνουν όλα τα είδη δημογραφικών στοιχείων (παντρεμένοι, baby boomers, single, κ.λπ.), ωστόσο τα περισσότερα σχέδια μάρκετινγκ δεν κάνουν καμία αναφορά σε αυτό το ένα πέμπτο του πληθυσμού με αναπηρίες. Η δημιουργία ενός προσβάσιμου ιστότοπου δίνει την ευκαιρία σε ένα τεράστιο μέρος της δυνητικής πελατειακής σας βάσης να αγοράσει από εσάς ή να συμμετάσχει στην κοινότητά σας. Δείτε πώς μπορείτε να κάνετε τον ιστότοπό σας προσβάσιμο:
Βεβαιωθείτε ότι όλες οι φόρμες και τα CTA σας είναι προσβάσιμα
Οι διαδικτυακές φόρμες στη δημιουργία – κατασκευή ιστοσελίδων πρέπει να έρχονται σε όλα τα σχήματα και μεγέθη, που κυμαίνονται από μια απλή φόρμα επικοινωνίας έως τις πιο περίπλοκες εφαρμογές κολλεγίων. Οι φόρμες ιστότοπού σας είναι οι τελικές διαδρομές μετατροπής που οδηγούν τους αναγνώστες σας στη διοχέτευση πωλήσεων. Οι λειτουργικές φόρμες είναι απαραίτητες για μια εμπειρία χρήστη με επίκεντρο τη μετατροπή. Εάν ένας χρήστης έχει αναπηρία και κάνει χρήση βοηθητικών συσκευών, η μορφή και η έλλειψη κατάλληλης επισήμανσης της φόρμας μπορεί να δημιουργήσει κάποιο εμπόδιο.
- Όλες οι ετικέτες πεδίου πρέπει να φέρουν την κατάλληλη επισήμανση και να είναι εύκολες στην πλοήγηση.
- Προσθέστε σαφείς και σύντομες οδηγίες.
- Τα κουμπιά πρέπει να είναι σαφή.
- Βεβαιωθείτε ότι οι φόρμες σας λειτουργούν πλήρως με το πληκτρολόγιο
Παρέχετε επεξηγήσεις κειμένου για οπτικά στοιχεία και στοιχεία βίντεο
Τα γραφήματα πληροφοριών έχουν γίνει ένα δημοφιλές εργαλείο μάρκετινγκ τα τελευταία χρόνια, αλλά έχουν το μειονέκτημα ότι καθιστούν τις πληροφορίες απρόσιτες σε ορισμένους χρήστες. Τα άτομα με προβλήματα όρασης μπορεί να χρησιμοποιούν λογισμικό ανάγνωσης οθόνης, το οποίο μεταδίδει πληροφορίες μέσω ακουστικών, καθιστώντας το ανίκανο να “διαβάσει” εικόνες στη σελίδα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα είδη οπτικών βοηθημάτων για να προσπαθήσετε να μετατρέψετε το infographic περιεχόμενό σας σε περιεχόμενο που βασίζεται σε κείμενο, συμπεριλαμβανομένων:
- Λεπτομερείς ετικέτες alt και τίτλου
- Πίνακες με ετικέτες
- Λίστες κουκίδων και αρίθμησης
- Ορισμοί
Ένα ακόμη βασικό στάδιο είναι να χρησιμοποιήσετε την κατάταξη SEO για να αναλύσετε τις εικόνες σας και να πάρετε μια ιδέα για το αν είναι προσβάσιμες και φιλικές προς το SEO. Μόλις εγγραφείτε, χρησιμοποιήστε την ενότητα έλεγχος ιστότοπου για να εκτελέσετε μια ανάλυση.
Χρησιμοποιήστε λογικό κείμενο υπερ-σύνδεσης που παρέχει σαφείς οδηγίες
Οι υπερ-σύνδεσμοι είναι αυτοί που κάνουν τον παγκόσμιο ιστό έναν πραγματικό «ιστό». Συνδέουν ουσιαστικά ιστότοπους μεταξύ τους, καθιστώντας δυνατή τη μετάβαση από τη μία πλατφόρμα στην άλλη. Οι υπερ-σύνδεσμοι είναι επίσης χρηστικοί, επιτρέποντας στους χρήστες εύκολη πρόσβαση σε σχετικά προϊόντα και περιεχόμενο. Με ένα κλικ, ο χρήστης μπορεί να φτάσει σε πρόσθετες πληροφορίες που σχετίζονται με το περιεχόμενό σας. Η πλοήγηση μπορεί να γίνει πραγματικά ασαφής εάν το μόνο που κάνετε είναι να επισυνάπτετε τους συνδέσμους σας με τις τυπικές ετικέτες “κάντε κλικ εδώ” ή “περισσότερα”. Να είστε περιγραφικοί όταν δημιουργείτε τους συνδέσμους σας και φροντίστε να ενημερώσετε τους χρήστες σας πού θα τους στείλουν οι σύνδεσμοί σας. Με αυτόν τον τρόπο, οι χρήστες βοηθητικής τεχνολογίας θα γνωρίζουν αν θέλουν να κάνουν κλικ στον σύνδεσμο ή να συνεχίσουν να αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό σας. Και πάλι, χρησιμοποιήστε εργαλεία ελέγχου ιστότοπου όπως η κατάταξη SEO για να ελέγξετε ξανά ότι οι σύνδεσμοί σας λειτουργούν για να παρέχετε σαφείς οδηγίες πλοήγησης.