Συμβουλές αποτελεσματικού web design για e-shops
Ο σωστός σχεδιασμός ιστοσελίδων ηλεκτρονικού εμπορίου έχει ζωτική σημασία για την προσέλκυση πελατών. Ο σχεδιασμός του ιστοτόπου σας θα πρέπει να καθιστά τη διαδικασία αγοράς όσο το δυνατόν πιο γρήγορη και εύκολη.
Να έχετε πάντοτε κατά νου τον χρήστη
Κάθε λεπτομέρεια που αφορά την κατασκευή ιστοσελίδας σας, είτε πρόκειται για εικόνες προϊόντων είτε για αγορά στη φόρμα επικοινωνίας του e-shop σας, θα μπορούσε ενδεχομένως να συμβάλει στην απόφαση ενός χρήστη να πραγματοποιήσει μια αγορά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα πρέπει να σκέφτεστε πάντοτε τον χρήστη όταν πραγματοποιείτε το web design του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Η εμπειρία των χρηστών (user experience) είναι πρωταρχικής σημασίας για την προσέλκυση πελατείας.
Ζητήστε από τους φίλους σας ή από κάποιον ειδικό να αξιολογήσουν το κατάστημά σας σε σχέση με την ευχρηστία, την ευκολία πλοήγησης, την εμφάνιση και τη γενική ικανοποίηση.
Χρησιμοποιήστε απλό σχεδιασμό ιστοσελίδας
Οι μινιμαλιστικοί ιστότοποι χαρακτηρίζονται ως πιο ελκυστικοί και πιο αξιόπιστοι σε σχέση με τους οπτικά πολύπλοκους ιστότοπους.
Για να απλοποιήσετε τον σχεδιασμό του ιστότοπού σας, αφαιρέστε τυχόν περιττές πληροφορίες και χρησιμοποιήστε ένα φόντο μινιμαλιστικής σχεδίασης με άφθονο λευκό χώρο.
Χρησιμοποιήστε ένα κουμπί καλαθιού αγοράς
Ίσως έχετε παρατηρήσει ότι οι περισσότεροι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν ένα μικρό εικονίδιο καλαθιού αγορών σε κάθε σελίδα (συνήθως στην πάνω δεξιά γωνία), που επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν εύκολα τα προϊόντα που έχουν προσθέσει στο καλάθι τους.
Έχει αποδειχθεί ότι το κουμπί αυτό όταν είναι πάντα ορατό διευκολύνει τις αγορές. Βεβαιωθείτε ότι το εικονίδιο είναι κάτι αναγνωρίσιμο όπως ένα καλάθι αγορών ή μια τσάντα για ψώνια. Δεδομένου ότι αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά κουμπιά σε ολόκληρο τον ιστότοπό σας, σας συνιστούμε να χρησιμοποιήσετε ένα φωτεινό χρώμα που ξεχωρίζει από το φόντο. Θα πρέπει επίσης να είναι μεγαλύτερο από τα άλλα κουμπιά για να είναι πιο εύκολο να το δουν οι χρήστες.
Να είστε ειλικρινείς στην τιμολόγηση
Η ειλικρίνεια είναι πάντα η καλύτερη πολιτική. Κατά το σχεδιασμό του ηλεκτρονικού καταστήματός σας θα πρέπει να είστε πάντα ειλικρινείς σχετικά με την τιμή των προϊόντων ή υπηρεσιών που πωλείτε. Μην προσπαθήσετε να αποκρύψετε αυτές τις πληροφορίες. Η απόκρυψη των πληροφοριών σχετικά με τις τιμές μπορεί να αποβεί επιζήμια.
Επίσης, να είστε εκ των προτέρων σαφείς σχετικά με τα έξοδα αποστολής για τα προϊόντα σας, καθώς και τις πολιτικές που μπορεί να χρειαστεί να γνωρίζουν οι πελάτες. Βεβαιωθείτε ότι οι χρήστες μπορούν να δουν το συνολικό κόστος ενός προϊόντος, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής, προτού πραγματοποιήσουν μια αγορά.
Μην αποσπάτε την προσοχή των χρηστών
Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων ηλεκτρονικού εμπορίου σας θα πρέπει να βελτιστοποιηθεί για τη δημιουργία πωλήσεων. Μπορείτε να συμπεριλάβετε πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με την ιστορία της φίρμας (brand) σας, ένα ιστολόγιο, ή ακόμα και την επιλογή για τους επισκέπτες να εγγραφούν σε ένα ενημερωτικό δελτίο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Θα πρέπει όμως να βεβαιωθείτε ότι αυτές οι επιπλέον πληροφορίες δεν αποσπούν την προσοχή των χρηστών από την αγορά.
Για παράδειγμα, μια φόρμα στη σελίδα επαφών σας ή στο κάτω μέρος της αρχικής σας σελίδας, την οποία μπορούν να συμπληρώσουν οι χρήστες για να συμμετάσχουν στη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, είναι μια καλή επιλογή. Θα πρέπει όμως να αποφύγετε να τοποθετήσετε ένα αναδυόμενο παράθυρο ζητώντας από τους χρήστες να εγγραφούν στο ενημερωτικό δελτίο σας, καθώς μπορεί να έχουν την αντίθετη αντίδραση από αυτή που επιθυμείτε. Όχι μόνο θα μπορούσε να αποσπάσει κάποιον από την αγορά, αλλά θα μπορούσε να τον ενοχλήσει και πιθανότατα να εγκαταλείψει την αγορά.