Διαφορά ανάμεσα στο SEM και στο SEO
Οι φράσεις SEO (search engine optimization) και SEM (search engine marketing) είναι παρόμοιες – και ενώ κάποιες φορές χρησιμοποιούνται εναλλακτικά, το SEO και το SEM είναι διαφορετικές υπηρεσίες.
Οι ιδιοκτήτες των περισσότερων μικρών επιχειρήσεων ξέρουν κάτι για το SEO (search engine optimization) και τις διαφορετικές τακτικές για να βοηθήσετε το website σας να κατατάσσεται καλά στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Μια άλλη σημαντική τακτική για Internet business είναι το SEM (search engine marketing) το οποίο περιλαμβάνει πράγματα όπως το search engine optimization, καταχωρήσεις επί πληρωμή και άλλες σχετικές με search-engine υπηρεσίες.
Ενώ οι δύο αυτές φράσεις είναι παρόμοιες και κάποιες φορές χρησιμοποιούνται εναλλακτικά, το SEO και το SEM είναι διαφορετικά μεταξύ τους.
Τι ακριβώς είναι το Search engine optimization (SEO);
Το Search engine optimization (SEO) μπορεί να περιγραφεί ως στρατηγικές και τακτικές οι οποίες χρησιμοποιούνται για να διασφαλίσουν ότι ένα site είναι προσβάσιμο από μια μηχανή αναζήτησης και αυξάνει τις πιθανότητες ότι το site θα βρεθεί από τη μηχανή αναζήτησης.
Ο στόχος του επιτυχημένου SEO είναι το να αποκτήσει υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης μιας μηχανής αναζήτησης (π.χ. Google, Bing, Yahoo και άλλων μηχανών αναζήτησης). Οι χρήστες του Internet συνήθως δεν ψάχνουν σε σελίδες σελίδων των αποτελεσμάτων αναζήτησης, έτσι το που ταξινομείται ένα site στην αναζήτηση είναι ζωτικής σημασίας για να κατευθύνει μεγαλύτερη κίνηση στο site.
Όσο πιο ψηλά κατατάσσεται ένα website στα οργανικά αποτελέσματα μιας αναζήτησης, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα ότι θα επισκεφτεί το site ένας χρήστης.
Το SEO είναι τυπικά ένα σύνολο από “white hat” ενδεδειγμένες πρακτικές που ακολουθούνται από ‘webmasters’ και ‘Web content producers’ έτσι ώστε να τους βοηθήσει να επιτύχουν μια καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης. Κάποιες από αυτές τις ενδεδειγμένες πρακτικές περιλαμβάνουν:
– Τη δημιουργία και την δημοσίευση άριστου περιεχομένου.
– Τη χρήση ‘keywords’ και ‘keyword analysis’.
– Link building για να αυξήσει την δημοτικότητα των link.
– Τη χρήση social media links σε sites όπως το Facebook και το Twitter.
– Η βελτίωση της πλοήγησης ώστε να παρέχει μια εξαιρετική εμπειρία για το χρήστη.
Τι είναι το Search Engine Marketing;
Οι περισσότεροι άνθρωποι ξεκινούν με την κατασκευή των ιστοσελίδων τους και επενδύουν στο SEO, αλλά δεν συνεχίζουν αναγκαία με μια άλλη πολύ σημαντική συνιστώσα, η οποία είναι το search engine marketing.
Το SEM είναι ένας πιο ευρύτερος όρος από το SEO και χρησιμοποιείται στο να περικλείει διαφορετικές διαθέσιμες επιλογές στη χρήση μιας τεχνολογίας μηχανής αναζήτησης, ο οποίος περιλαμβάνει διαφημίσεις επί πληρωμή. Το SEM χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει τις ενέργειες που σχετίζονται με την αναζήτηση, την υποβολή και την τοποθέτηση ενός website στις μηχανές αναζήτησης. Περιλαμβάνει πράγματα όπως το search engine optimization, καταχωρήσεις επί πληρωμή και άλλες σχετικές με search-engine υπηρεσίες και λειτουργίες που θα αυξήσουν την προβολή και την κίνηση στο Web site σας.
Το SEM σας προσφέρει την ευκαιρία να πληρώνετε με βάση τα κλικ (πληρώνεις μόνο για κάθε κλικ μετάβασης πάνω στη διαφήμιση για το Web site σας). Οι διαφημίσεις σε μια επιτυχημένη SEM καμπάνια εμφανίζονται σε εκείνους τους καταναλωτές που ψάχνουν συγκεκριμένα για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, με αποτέλεσμα έναν υψηλότερο ρυθμό conversion.
Η διαφορά μεταξύ SEM και SEO
Το SEM είναι ένας πιο ευρύτερος όρος από το SEO. Εκεί που το SEO στοχεύει στο να παρέχει καλύτερα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, το SEM χρησιμοποιεί τις μηχανές αναζήτησης για να διαφημίσει το website ή την επιχείρηση σε πελάτες μέσω Internet και να στείλει μια πιο στοχευμένη πελατεία στο Web site σας. Για παράδειγμα, όταν οι χρήστες χρησιμοποιούν μια μηχανή αναζήτησης για να αναζητήσουν “μοντέρνες τσάντες”, τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης είναι εκεί όπου οι τεχνολογίες SEO μπορούν να βοηθήσουν το Web site σας να έχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Η διαφήμιση επί πληρωμή ή τα χρηματοδοτούμενα links είναι αυτά που εμφανίζονται σε περίοπτη θέση πάνω ή δίπλα από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης και τα οποία είναι ένα αποτέλεσμα του SEM.
Το SEO και το SEM δεν είναι ανταγωνιστικές υπηρεσίες. Το SEO θεωρείται υποσύνολο των υπηρεσιών SEM. Αν θέλετε να κάνετε μια επιχείρηση στο Internet, χρειάζεται να είναι ορατή και σε οργανικά και σε διαφημιστικά links, κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεστε και το SEO και το SEM.