Ψεύτικοι ιστότοποι για online αγορές: 6 τρόποι για να αναγνωρίσετε την απάτη
Οι απάτες στις διαδικτυακές αγορές υπάρχουν όσο και το διαδίκτυο. Οι κίνδυνοι από την πραγματοποίηση μιας αγοράς σε έναν ψεύτικο ιστότοπο εξαρτώνται από το ποιος τον έχει δημιουργήσει και γιατί. Ορισμένοι απατεώνες θέλουν να κλέψουν τις οικονομικές σας πληροφορίες και τα προσωπικά σας δεδομένα. Άλλοι απλώς θέλουν να σας πουλήσουν πλαστά προϊόντα ή προϊόντα που δεν φτάνουν ποτέ. Ενώ και τα δύο είναι επιπόλαια, το πρώτο μπορεί να είναι πολύ πιο επιζήμιο για τον τραπεζικό σας λογαριασμό. Η ανίχνευση απάτης στις αγορές μέσω διαδικτύου μπορεί να είναι δύσκολη. Δεδομένου ότι δεν μπορείτε να βασιστείτε στα antivirus ή στις προστασίες του προγράμματος περιήγησης για να σας ειδοποιήσουν ότι έχετε πέσει πάνω σε έναν απατηλό ιστότοπο, θα πρέπει αντ’ αυτού να κάνετε τον δικό σας έλεγχο ιστότοπων για απατεώνες.
1. Ασυνήθιστες επιλογές πληρωμής
Οι νόμιμοι έμποροι λιανικής πώλησης χρησιμοποιούν ασφαλείς μεθόδους πληρωμής, όπως πιστωτικές κάρτες, PayPal και δωροκάρτες .Έτσι, αν ένας ιστότοπος σας ζητά να πληρώσετε με κάτι ασυνήθιστο, όπως bitcoin ή έμβασμα, είναι πιθανότατα απάτη.
2. Κακός σχεδιασμός ιστότοπου
Οι έξυπνες επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται την αξία μιας ισχυρής πρώτης εντύπωσης, γι’ αυτό και διαθέτουν καλή σχεδιαστικά κατασκευή ιστοσελίδων. Οι απατεώνες που δημιουργούν ιστοσελίδες απομίμησης συνήθως δεν έχουν το ίδιο επίπεδο χρόνου, πόρων και χρηματοδότησης, γι’ αυτό και οι ιστοσελίδες τους τείνουν να φαίνονται λιγότερο εξελιγμένες. Αναζητήστε κόκκινες σημαίες όπως εικόνες με pixel, τυπογραφικά και γραμματικά λάθη και σπασμένους συνδέσμους.
3.Ύποπτα domain names
Κοιτάξτε τη διεύθυνση URL – αυτή είναι η εικονική “διεύθυνση” που εμφανίζεται στην κορυφή του προγράμματος περιήγησης στο διαδίκτυο. Οι περισσότεροι λιανοπωλητές χρησιμοποιούν απλά domain names που βασίζονται στο όνομα της επιχείρησής τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα τυπογραφικά λάθη και οι τυχαίοι αριθμοί στη διεύθυνση URL είναι ενδείξεις ότι βρίσκεστε σε έναν απατηλό ιστότοπο.
4. Απότομες εκπτώσεις
Οι απατεώνες των αγορών μέσω του Διαδικτύου αρέσκονται στο να προσελκύουν τα θύματα προωθώντας στο eshop τους μεγάλες εκπτώσεις και εντυπωσιακές πωλήσεις. Οι σειρές τους συχνά περιλαμβάνουν παραδοσιακά ακριβά προϊόντα, όπως τσάντες σχεδιαστών ή ηλεκτρονικά είδη. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει αδιάσειστος τρόπος για να διαπιστώσετε αν μια τιμή είναι απάτη, θα πρέπει να βασιστείτε στο ένστικτό σας σε αυτό το θέμα. Αν και μια μικρή σύγκριση τιμών σε γνωστά καταστήματα λιανικής πώλησης μπορεί επίσης να βοηθήσει!
5. Ύποπτα ή ανύπαρκτα στοιχεία επικοινωνίας
Οι έμποροι λιανικής πώλησης θέλουν να προσφέρουν στους πελάτες τους μια ικανοποιητική εμπειρία, γι’ αυτό και διευκολύνουν την επικοινωνία μαζί τους σε περίπτωση που έχετε κάποιο πρόβλημα. Από την άλλη πλευρά, οι απατεώνες των διαδικτυακών αγορών δεν θέλουν τίποτα περισσότερο από το να πάρουν τα χρήματά σας και να φύγουν. Γι’ αυτό και δεν θα βρείτε πολλά στοιχεία επικοινωνίας. Και αν καταφέρετε να εντοπίσετε έναν αριθμό τηλεφώνου ή μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μπορεί να μην οδηγήσει πουθενά.
6. Αρνητικές κριτικές
Οι αξιολογήσεις πελατών μπορούν να προσφέρουν ένα μεγάλο φάσμα πληροφοριών σχετικά με μια εταιρεία, όπως η ποιότητα της εξυπηρέτησης πελατών και οι πολιτικές επιστροφής χρημάτων. Αν ο ιστότοπος είναι μια ψεύτικη βιτρίνα, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι κριτικές να περιλαμβάνουν προειδοποιήσεις προς τους επίδοξους πελάτες.