6 τρόποι για να θέσετε υγιή όρια στην εξ αποστάσεως εργασία μέσω web
Ο καθορισμός ορίων στην εργασία σας βοηθά να αποκτήσετε σεβασμό και μια υγιέστερη ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, ειδικά όταν η τελευταία γίνεται εξ αποστάσεως. Ο ορισμός ορίων στην εργασία είναι ευκολότερος όταν δεν εργάζεστε εξ αποστάσεως. Μόλις τελειώσετε για την ημέρα και φύγετε από το γραφείο, δεν αναμένει κανείς να συνεχίσετε να ελέγχετε τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή να απαντάτε σε κλήσεις πελατών. Δουλεύοντας όμως εξ αποστάσεως ανοίγει ένα εντελώς νέο κεφάλαιο ώς αποτέλεσμα της προώθησης και κατασκευής ιστοσελίδων.
Στους απομακρυσμένους εργαζόμενους είναι δύσκολο να γνωρίζετε πότε είναι “on” και πότε “off”. Έτσι, το αίσθημα πίεσης για να παραμείνετε συνδεδεμένοι ή να υιοθετήσετε μια πάντα διαθέσιμη νοοτροπία δεν είναι υγιές ή καλό για την παραγωγικότητά σας και σίγουρα θα σας οδηγήσει στην εξουθένωση.
Παρακάτω έχουμε μερικούς τρόπους για να θέσουμε υγιή όρια όταν εργαζόμαστε εξ αποστάσεως.
1. Προσδιορίστε τα όριά σας
Κατά τη διάρκεια της εικονικής διαδικασίας εργασίας, οι απομακρυσμένοι διευθυντές και οι εργαζόμενοι θα πρέπει να σκεφτούν και να συζητήσουν τι αισθάνονται άνετα να κάνουν και τι αναμένεται από αυτούς. Κανένας υπάλληλος ή μάνατζερ δεν είναι ο ίδιος, οπότε ο καθένας θα έχει διαφορετικές προτεραιότητες, προσδοκίες και όρια.
Οι διευθυντές θα πρέπει να καταρτίσουν κατάλογο κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με τις τυπικές ώρες εργασίας, τις εργάσιμες ημέρες, τις πολιτικές ημερών διακοπών και άδειας καθώς και τα πρότυπα επικοινωνίας. Θα πρέπει να αναθέσουν σαφείς εργασιακές ευθύνες και να ορίσουν υπεύθυνο για την ανάθεση έργων και προθεσμιών.
Οι απομακρυσμένοι υπάλληλοι πρέπει να κάνουν το ίδιο. Θα πρέπει να σκεφτούν πώς θα κατανεμηθεί και θα υλοποιηθεί η εργασία τους από το σπίτι, αν είναι δεκτικοί για εργασία σαββατοκύριακα και αργίες, τι μπορούν να αναλάβουν εκτός των βασικών καθηκόντων κ.α..
Τότε μπορείτε να συμφωνήσετε σε μια ευχάριστη μέση λύση που θα εξυπηρετήσει και τις δυο πλευρές και θα δημιουργήσει ένα ισορροπημένο κλίμα.
2. Γνωστοποιήστε τα όριά σας με σαφήνεια το συντομότερο δυνατό
Μόλις προσδιορίσετε τα όριά σας, επικοινωνήστε τα με σαφήνεια στην ομάδα σας το συντομότερο δυνατό. Αυτό θα βοηθήσει στην αποφυγή κακής επικοινωνίας αργότερα. Εάν προτιμάτε να εργάζεστε μόνο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, αλλά είστε πρόθυμοι να σπάσετε αυτό το όριο για μια έκτακτη ανάγκη, φροντίστε να καθορίσετε τι σημαίνει έκτακτη ανάγκη. Περιγράψτε πώς είναι ένα επείγον θέμα και πώς θέλετε να ειδοποιείστε. Αν έχετε ένα συγκεκριμένο παράθυρο “Μην ενοχλείτε” κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενημερώστε τους πάντες ότι θα εργάζεστε πάνω σε κάτι σημαντικό μεταξύ αυτών των ωρών. Θα πρέπει επίσης να τους δώσετε ένα παράθυρο για το πότε θα είστε διαθέσιμος για επικοινωνία. Η περιγραφή λεπτομερειών όπως αυτές επιτρέπει στην ομάδα σας να γνωρίζει πού βρίσκονται, γεγονός που δημιουργεί μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και παραγωγικότητα, μειώνοντας παράλληλα τις πιθανότητες καταπάτησης των ορίων.
3. Παραμείνετε πιστοί στα όρια που θέτετε και μην απολογείστε.
Εάν λέτε ότι δεν πρόκειται να απαντήσετε σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μετά τις 7 μ.μ. ή κατά τη διάρκεια των Σαββατοκύριακων ,αλλά στη συνέχεια το κάνετε, μεταφέρετε ουσιαστικά στους συνεργάτες σας το μήνυμα ότι δεν σέβεστε τα όριά σας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει πάντα να λειτουργείτε εντός των ορίων που δημιουργείτε. Ακόμα κι αν έχετε μια γρήγορη απάντηση σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ήρθε μετά από ώρες, μπορεί να περιμένει μέχρι τον καθορισμένο χρόνο εργασίας σας. Θυμηθείτε, το επόμενο μήνυμα που θα έρθει μπορεί να μην είναι τόσο απλό, και τότε όλοι θα περιμένουν μια απάντηση από εσάς.
Τι γίνεται αν οι συνάδελφοι εγκαταλείπουν εργασίες σε εσάς την τελευταία στιγμή; Εάν η ολοκλήρωση τους θέσει σε κίνδυνο τις άλλες εργασίες στην ατζέντα σας ή σας αναγκάσει να εργαστείτε περισσότερες υπερωρίες από όσες μπορείτε, μην φοβάστε να πείτε όχι. Μπορείτε να τους αρνηθείτε ευγενικά ξεκινώντας με κάτι θετικό και στη συνέχεια παραμένοντας σταθεροί στην απόφασή σας. Αν δεν νιώθετε άνετα με μια εργασία που σας ζητά ο προϊστάμενός σας να ολοκληρώσετε, μπορείτε να απαντήσετε:
Αυτό το έργο ακούγεται ενδιαφέρον. Πώς πρέπει να χωρέσω τα Χ στη λίστα λαμβάνοντας υπόψη ότι έχω το Y και το Z στο πρόγραμμα;
Τέλεια ιδέα! Αλλά έχω τα Χ, Υ και Ζ στη λίστα μου, οπότε ποιο πρέπει να αφήσω πίσω για να αρχίσω να δουλεύω σε αυτή τη νέα αποστολή;
Δηλώσεις όπως αυτές δίνουν στους επικεφαλής της ομάδας σας την ευκαιρία να εξετάσουν τον τρέχοντα φόρτο εργασίας και το χρονοδιάγραμμά σας πριν σας πιέσουν να προσθέσετε αυτήν την μη προγραμματισμένη εργασία στο πρόγραμμά σας.
Εάν πρέπει να απαντήσετε σε έναν πελάτη ή συνάδελφο που θέλει να ολοκληρώσετε κάτι πέρα από τα χρονικά σας όρια, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε:
Ευχαριστώ που σκέφτηκες ότι θα ταίριαζα σε αυτό το έργο, και αν είχα το χρόνο, σίγουρα θα βοηθούσα. Αλλά πρέπει με σεβασμό να αρνηθώ, καθώς θα δεσμευόμουν σε ένα έργο μόνο αν μπορούσα να του δώσω την πλήρη προσοχή μου, και αυτή τη στιγμή είμαι επικεντρωμένος σε ένα άλλο έργο.
Θα ήθελα να βοηθήσω, αλλά δεν έχω τους πόρους / την προσοχή που απαιτεί η εργασία αυτή τη στιγμή, δυστυχώς.
Ποτέ μην απολογείστε που τηρείτε τα όρια που δημιουργείτε. Εφόσον δίνετε τα πάντα κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας, δεν πρέπει να συσσωρεύετε ένα παράλογο και αγχωτικό ποσό υπερωριών.
4. Δείτε τι μπορείτε να αναθέσετε
Οι αρχηγοί ομάδων και οι απομακρυσμένοι διαχειριστές έργων είναι οι κύριοι υποψήφιοι για τη συσσώρευση υπερωριών. Αντί να κάνετε τη δουλειά πέντε ατόμων, να εξετάζετε πάντα ποιες εργασίες μπορείτε να αναθέσετε στην ομάδα σας. Πώς θα ξέρετε τι πρέπει να αναλάβετε και τι πρέπει να αναθέσετε; Αναρωτηθείτε:
Είναι αυτό ένα έργο / εργασία που ήθελα να κάνω; Απαιτεί το συγκεκριμένο σύνολο ικανοτήτων μου;
Θα με βοηθήσει άμεσα να προχωρήσω στη θέση / καριέρα μου; Πώς θα επηρεάσει τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους μου;
Αν απολαμβάνετε μια εργασία, μπορείτε να κάνετε χώρο για αυτή. Αλλά μερικές φορές είναι καλύτερο να αφήσετε ένα ικανό μέλος της ομάδας με λιγότερες ευθύνες να κάνει τη δουλειά σωστά από το να εξαντλήσετε τον εαυτό σας και να αγνοήσετε τα όριά σας. Εμπιστευθείτε την ομάδα σας. Αφήστε την να σας εντυπωσιάσει. Έτσι θα νιώθετε πιο σίγουροι για τις ικανότητές τους και λιγότερο αναγκασμένοι να τα αναλάβετε όλα μόνοι σας.
5. Χρησιμοποιείτε πάντα το χρόνο σας μακριά από την δουλειά και αποσυνδεθείτε
Πολλοί απομακρυσμένοι εργαζόμενοι, φαίνεται ότι δουλεύουν από το σπίτι ενώ δεν αισθάνονται καλά ψυχολογικά. Παράλληλα, ακόμη και όταν οι εταιρείες προσφέρουν απεριόριστο χρόνο διακοπών, πολλοί επιλέγουν μόνο δύο ή τρεις εβδομάδες άδειας ετησίως, ενώ πολλοί συμβιβάζονται με μία εβδομάδα άδειας και άλλοι με καμία. Αφήνοντας το χρόνο των διακοπών σας να συσσωρεύεται δείχνει ότι δεν έχετε τίποτα καλύτερο να κάνετε από τη δουλειά, καθιστώντας σας πιο επιρρεπείς στην ανάληψη περισσότερων εργασιών.
6. Προετοιμαστείτε για πέρασμα των ορίων
Είτε οι άνθρωποι ξεχνούν τα όριά σας είτε τα περνούν επίτηδες, είναι καλό να έχετε ένα σχέδιο για το πώς θα το αντιμετωπίσετε όταν συμβεί. Αυτό σας βοηθά να απαντήσετε με καθαρό κεφάλι αντί να θυμώνετε ή να αισθάνεστε πιεσμένοι. Όταν κάποιος περάσει τη γραμμή, ενημερώστε τον αμέσως. Μην περιμένετε μέχρι να το καταλάβουν. Τώρα, εάν οι συνάδελφοί σας ή οι ηγέτες σας αγνοούν τακτικά τα όριά σας, μπορεί να έχετε ένα τοξικό χώρο εργασίας στα χέρια σας. Εάν κανείς δεν σέβεται την επιθυμία σας να δημιουργήσετε μια υγιή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, ίσως είναι καιρός να αναζητήσετε μια νέα απομακρυσμένη εργασία με μια ομάδα που ενθαρρύνει την ιεράρχηση της ψυχικής και σωματικής σας υγείας.