7 Στοιχεία “κλειδιά” μιας επιτυχημένης εταιρικής ιστοσελίδας
Αν μια εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις, μια ιστοσελίδα αξίζει ένα εκατομμύριο. Μια επιτυχημένη εταιρική ιστοσελίδα περιέχει 7 σημαντικά στοιχεία που ο χρήστης περιμένει να βρει όταν αλληλεπιδρά με την επιχείρηση σας στο διαδίκτυο. Μπορεί να είναι πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα της ιστοσελίδας, όμως τα 7 στοιχεία που ακολουθούν έχουν αποδειχθεί τα πιο σημαντικά.
1. Καλός σχεδιασμός
Ο σχεδιασμός μιας εταιρικής ιστοσελίδας παίζει κρίσιμο ρόλο στο πως θα αντιλαμβάνεται η εταιρία στο διαδίκτυο. Με τον όρο “οπτικό σχεδιασμό” συμπεριλαμβάνονται το θέμα, το logo, η γραμματοσειρά, τα λευκά κενά, το χρώμα και η διάταξη. Η ιστοσελίδα μιας εταιρείας θα πρέπει να έχει επαγγελματικό σχεδιασμό, να είναι ξεκάθαρη και το θέμα της να ταιριάζει με την ειδικότητα της εταιρείας.
2. Ποιοτικό περιεχόμενο
Το επόμενο πράγμα που πρέπει να έχει η ιστοσελίδα μιας εταιρείας είναι συσχετιζόμενο υλικό που θα θέλουν να διαβάσουν οι χρήστες. Ο σωστός σχεδιασμός στρατηγικών για το περιεχόμενο θα εξασφαλίσει πως η ιστοσελίδα όχι μόνο λειτουργεί αποτελεσματικά, αλλά είναι επίσης σχετική με τους αναγνώστες.
Το τι γράφεται και το πώς γράφεται στη ιστοσελίδα είναι δύο από τα σημαντικότερα στοιχεία για την επιτυχία της. Το περιεχόμενο πρέπει να μπορεί να απαντά στην ερώτηση “Πως αφορά εμένα αυτό;”, να είναι πληροφοριακό και να προσελκύει το ενδιαφέρον του αναγνώστη. Η σωστή ισορροπία των παραπάνω θα προωθήσει τους επισκέπτες της ιστοσελίδας να μείνουν περισσότερο σε αυτήν και να εξερευνήσουν τα περιεχόμενα της.
3. Ξεκάθαρη πλοήγηση
Η πλοήγηση είναι το “GPS” μιας ιστοσελίδας. Η πλοήγηση (Navigation), γνωστή επίσης και ως “Nav Bars”, είναι τα κουμπιά τα οποία πηγαίνουν τους επισκέπτες εκεί που θέλουν στην ιστοσελίδα σας. Συνήθως, η μπάρα πλοήγησης βρίσκεται στο πάνω μέρος της ιστοσελίδας, ή σε άλλες περιπτώσεις στα αριστερά. Πρέπει η πλοήγηση να είναι απλή στην χρήση και κατανοητή από τους χρήστες ώστε να μπορούν αυτοί να βρίσκουν γρήγορα οτιδήποτε αναζητούν. Αν η εμπειρία τους με την πλοήγηση είναι καλή, τότε οι πιθανότητες να μείνουν στην ιστοσελίδα ή να ξαναεπισκευτούν αυξάνονται.
Είναι πάντοτε καλό να ομαδοποιούνται παρόμοιες σελίδες κάτω από μια κοινή κατηγορία ώστε η πλοήγηση να είναι ευκολότερη. Επίσης, τα πολλά κλικς μπορεί να “κρύψουν” τις σελίδες μέσα στην ιστοσελίδα, και γι’ αυτό οι σημαντικές πληροφορίες θα πρέπει να είναι διαθέσιμες με μονάχα τρία κλικς ή λιγότερα.
4. Call to Action
Τα Call to Action (CTA) είναι ένας συνδυασμός λέξεων που προωθούν τον επισκέπτη να κάνει κάποια συγκεκριμένη κίνηση στην ιστοσελίδα. Το κλειδί για αποτελεσματικά CTAs είναι η συνεχή δοκιμή τους. Με αυτόν τον τρόπο θα μάθουμε τι λειτουργεί καλύτερα για την ιστοσελίδα και το κοινό της. Στις δοκιμές, είναι σημαντικό να αλλάζονται παράμετροι όπως η τοποθέτηση, το μέγεθος, το χρώμα και τα λόγια.
Αν η ιστοσελίδα χρειάζεται περισσότερες πωλήσεις, τότε μπορεί να παρέχει συνδέσμους για προσφορές που δεν πρέπει να χάσουν. Αν η ιστοσελίδα χρειάζεται μεγαλύτερο κοινό, τότε μπορεί να προτείνει στους χρήστες να εγγραφούν ώστε να λαμβάνουν ενημερώσεις μέσω email.
5. Αξιοπιστία της εταιρικής ιστοσελίδας
Μια καλή εταιρική ιστοσελίδα κερδίζει την εμπιστοσύνη των επισκεπτών. Ένας καλός σχεδιασμός της ιστοσελίδας μπορεί να βοηθήσει με την ενσωμάτωση πληροφοριών που επιβεβαιώνουν την αυθεντικότητα της εταιρείας. Μεγάλο ρόλο στο να επιτύχει αυτό παίζει η προσοχή στην λεπτομέρεια. Τα περιεχόμενα πρέπει να είναι οργανωμένα και γραμματικά σωστά, ο σχεδιασμός πρέπει να παραμένει σταθερός σε κάθε σελίδα, και πρέπει να υπάρχουν στοιχεία επικοινωνίας και σύνδεσμοι για τις σελίδες στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Όλα τα παραπάνω βοηθούν τον πελάτη να αισθανθεί περισσότερη ασφάλεια και άνεση απέναντι στις υπηρεσίες της εταιρείας, και αυτό θα τους δημιουργήσει μια θετική πρώτη εντύπωση η οποία θα κρατήσει.
6. Κινητή έκδοση
Τα κινητά και τα tablets είναι τώρα πια τα πιο κοινά εργαλεία για την πρόσβαση στο διαδίκτυο για τους πελάτες. Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι πιο πιθανό να επιστρέψουν οι επισκέπτες την ιστοσελίδας σε αυτή αν είναι φιλική προς κινητά. Αυτό σημαίνει ότι το θέμα της σελίδας ανταποκρίνεται έτσι ώστε να ρυθμίζεται κατάλληλα για κάθε διαφορετική συσκευή. Οι εταιρικές ιστοσελίδες eshop πρέπει να είναι συμβατές με κινητά, tablets και υπολογιστές για να μπορούν να φτάσουν όσους περισσότερους πελάτες είναι δυνατόν.
7. SEO
Μια εταιρική ιστοσελίδα θα βαθμολογηθεί από τις μηχανές αναζήτησης, και η βαθμολογία της βασίζεται στο περιεχόμενο της. Πολλοί νέοι σχεδιαστές ιστοσελίδων απορροφούνται στην σχεδίαση της ιστοσελίδας, και ξεχνούν πόσο σημαντικό είναι και το SEO. Όσο γρήγορη και εμφανισιακά καλή και να είναι μία ιστοσελίδα, αν οι χρήστες δεν μπορούν να την βρουν στο διαδίκτυο τότε δεν έχει νόημα!
Ο καλύτερος τρόπος να βελτιώσετε το SEO είναι να διαβεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο και οι εικόνες της ιστοσελίδας είναι συνδεδεμένα με metadata, λέξεις κλειδιά και tags. Κάθε σελίδα της ιστοσελίδας πρέπει να δίνει έμφαση σε μία λέξη κλειδί, που θα είναι το επίκεντρο μήνυμα της, και όλο το περιεχόμενο πρέπει να υποστηρίζει αυτό το μήνυμα. Η διαδικασία αυτή όμως μπορεί να αποδειχθεί μονότονη, και γι’ αυτό η καλύτερη λύση είναι η χρήση ενός SEO plugin που επιβλέπει αυτόματα τις λέξεις κλειδιά.