9 δεξιότητες που πρέπει να έχει κάθε διαχειριστής σελίδων κοινωνικών μέσων
Ένας διαχειριστής κοινωνικών μέσων μπορεί να είναι έμπορος, στρατηγικός, κειμενογράφος, σχεδιαστής, αναλυτής και αντιπρόσωπος εξυπηρέτησης πελατών – μερικές φορές όλα σε μια μέρα. Ως κάποιος που αγαπά μια πρόκληση, αυτή η ποικιλία είναι ένα από τα πράγματα που με τράβηξαν για πρώτη φορά στην κοινωνική.
Η διαχείριση όλων αυτών των διαφορετικών ευθυνών απαιτεί από τους διαχειριστές κοινωνικών μέσων να αναπτύξουν μια σειρά από κρίσιμες δεξιότητες μάρκετινγκ και μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ένας αποτελεσματικός επαγγελματίας κοινωνικών μέσων φέρνει τόσο σκληρές δεξιότητες όσο και μαλακές δεξιότητες στο τραπέζι, και οι δύο τύποι που χρειάζονται χρόνο και προσπάθεια για να αναπτυχθούν. Οι σκληρές δεξιότητες όπως η ανάλυση δεδομένων και η copywriting μπορούν να μελετηθούν και να εκπαιδευτούν πιο εύκολα, ενώ μαλακές δεξιότητες όπως η οργάνωση και η πραγματοποίηση συνδέσεων μπορεί να είναι πιο δύσκολο να μάθουν, αλλά είναι εξίσου σημαντικές.
Ένα από τα πιο ικανοποιητικά και προκλητικά πράγματα σχετικά με την εργασία στην κοινωνική δικτύωση είναι ότι δεν έχετε τελειώσει ποτέ τη μάθηση. Πρέπει συνεχώς να βελτιώνετε και να αναπτύσσετε και τις εννέα παρακάτω δεξιότητες στην κατασκευή ιστοσελίδων κοινωνικών μέσων για να συνεχίσετε να προχωράτε στην καριέρα σας. Όσο περισσότερο εστιάζετε στην καλλιέργεια αυτών των δεξιοτήτων, τόσο περισσότερο θα είστε σε θέση να οδηγήσετε αποτελέσματα, να συνειδητοποιήσετε τον πραγματικό επιχειρηματικό αντίκτυπο και να αναβαθμίσετε τις ικανότητές σας ως κοινωνικός επαγγελματίας.
1. Επικοινωνία
Στον πυρήνα της, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μια πλατφόρμα επικοινωνίας, οπότε ως επαγγελματίας κοινωνικών μέσων, είναι σημαντικό να έχετε ισχυρές δεξιότητες επικοινωνίας που μπορούν να λυγίσουν για να ταιριάζουν σε οποιαδήποτε πλατφόρμα, μέσα, αριθμό χαρακτήρων ή κοινό.
Σε μια δεδομένη ημέρα, αλλάζω συχνά μεταξύ της επικοινωνίας με τους πελάτες στα Εισερχόμενα Sprout, της συνάντησης με την ομάδα προϊόντων μας για να μοιραστώ σχόλια, της σύνταξης μιας σύνοψης για να ξεκινήσω ένα δημιουργικό έργο ή της σύνταξης μιας ανάλυσης κοινωνικής ακρόασης για κοινή χρήση με την ηγεσία. Πρέπει να μπορώ να μεταδίδω ιδέες σε ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερομένων τόσο με τη δική μου φωνή όσο και με τη φωνή του Sprout.
Επικοινωνία σε κοινωνικές αλληλεπιδράσεις
Ως η φωνή της επωνυμίας σας για τους πελάτες στην κοινωνική δικτύωση, πρέπει να είστε σε θέση να ρίξετε αυτό που κάνετε σε μια στιγμή για να μεταβείτε σε ένα δημοφιλές θέμα ή να χειριστείτε ένα δυσαρεστημένο παράπονο πελατών. Και δεν επικοινωνείτε μόνο γραπτώς. χρησιμοποιείτε επίσης emojis, βίντεο, GIF, εικόνες, αυτοκόλλητα και οτιδήποτε άλλο έχετε στη διάθεσή σας για να περάσετε το μήνυμά σας με σαφή και ελκυστικό τρόπο.
Επικοινωνία με το αφεντικό και την ομάδα σας
Εσωτερικά, πρέπει επίσης να μπορείτε να επικοινωνείτε αποτελεσματικά με το αφεντικό, τους συνομηλίκους και τους συνεργάτες σας σε όλες τις ομάδες. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μπορείτε να μιλήσετε με οποιονδήποτε εσωτερικό ενδιαφερόμενο σχετικά με τη στρατηγική σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το σχέδιο διανομής περιεχομένου και τον αντίκτυπο της εργασίας σας. Η ικανότητα να εξηγήσετε πώς η εργασία σας για την κοινωνική πρόοδο της επιχείρησης είναι μία από τις πιο σημαντικές δεξιότητες που μπορεί να αναπτύξει οποιοσδήποτε επαγγελματίας κοινωνικών μέσων.
Τελευταίος αλλά εξίσου σημαντικός, οι ισχυρές επικοινωνιακές δεξιότητες είναι καίριας σημασίας για την ανάπτυξη της εσωτερικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Ενώ η ομάδα κοινωνικών μέσων μπορεί να ηγηθεί της χρέωσης για τις προσπάθειες μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων της εταιρείας σας, μπορείτε επίσης να εργαστείτε για να εκπαιδεύσετε άτομα από τμήματα όπως η υποστήριξη πελατών, οι πωλήσεις και το δημιουργικό για να υποστηρίξουν και να χρησιμοποιήσουν κοινωνικά στους δικούς τους ρόλους.
2. Το γράψιμο
Ενώ υπάρχουν πολλές δεξιότητες που μπορούν να σας βοηθήσουν να περάσετε το μήνυμά σας στα κοινωνικά, ο πυρήνας της επικοινωνίας επιστρέφει πάντα στον γραπτό λόγο.
Οι καλύτεροι διαχειριστές κοινωνικών μέσων είναι εξαιρετικοί κειμενογράφοι και αφρώδεις ψηφιακοί συνομιλητές που όχι μόνο ενσωματώνουν, αλλά ενισχύουν, τη φωνή της επωνυμίας τους στα κοινωνικά. Από το αντίγραφο διαφήμισης που τραβάει την προσοχή μέχρι τα πνευματώδη κοινωνικά πειράγματα, θα πρέπει να γνωρίζετε πώς να γράφετε συνοπτικό αντίγραφο που προκαλεί συγκίνηση από το κοινό σας. Η μάρκα μακιγιάζ Il Makiage κάνει φανταστική δουλειά σε αυτό, συνδυάζοντας θρασύτατες λεζάντες με τις πολύχρωμες, εξαιρετικά κορεσμένες εικόνες τους για να πει μια ιστορία και να συνδεθεί με το κοινό τους που καταλαβαίνει την ποπ κουλτούρα.
Οι αποτελεσματικοί συγγραφείς γνωρίζουν επίσης πώς να προσαρμόζουν το γράψιμό τους για διαφορετικά ακροατήρια και πλατφόρμες. Για παράδειγμα, ενώ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έως και 2.200 χαρακτήρες στις λεζάντες σας στο Instagram, τα δεδομένα έχουν δείξει ότι το πιο ελκυστικό μήκος για λεζάντες Instagram είναι μεταξύ 138-150 χαρακτήρων.
Ενώ η γραφή είναι μια σημαντική δεξιότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου και συνομιλιών, είναι επίσης σημαντική για την καριέρα σας. Εάν σας ζητηθεί να συνεισφέρετε στο ιστολόγιο της εταιρείας σας, να παρέχετε στα στελέχη πληροφορίες σχετικά με τη στρατηγική σας ή να κάνετε την υπόθεση για την αύξηση του προϋπολογισμού σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πιθανότατα θα υπάρχει γραφή. Η δυνατότητα διατύπωσης σε σαφή, καλά αιτιολογημένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στρατηγικές και παρουσιάσεις θα βοηθήσει τις ιδέες σας να κάνουν εντύπωση.
3. Δημιουργικότητα
Η διαφοροποίηση είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις μάρκες στον κορεσμένο χώρο των κοινωνικών μέσων. Κάθε διαχειριστής κοινωνικών μέσων θέλει να δημιουργήσει περιεχόμενο που είναι συναρπαστικό, πολύτιμο και άξιο buzz, αλλά χρειάζεται δημιουργικότητα για να καταλήξουμε σε ιδέες που ξεχωρίζουν.
Όσον αφορά τις δεξιότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η δημιουργικότητα είναι ιδιαίτερα ευέλικτη. Η δημιουργικότητα βοηθά τους διαχειριστές κοινωνικών μέσων:
Ανάπτυξη καινοτόμων, ριψοκίνδυνων κοινωνικών εκστρατειών
Δημιουργία οπτικά ελκυστικού περιεχομένου πολυμέσων
Εξετάστε κάθε αισθητική λεπτομέρεια μιας κοινωνικής ανάρτησης, από εικόνες έως συνδέσμους έως μορφοποίηση αντιγράφου
Οδηγήστε παραγωγικές ιδέες που αναδεικνύουν τις καλύτερες ιδέες των συμπαικτών τους
και να επεκτείνουν τη φωνή και την προσωπικότητα της μάρκας τους
Στο ίδιο επίπεδο με το να είσαι δημιουργικός είναι να έχεις αίσθηση του χιούμορ και ικανότητα να αυτοσχεδιάζεις σε κάθε δεδομένη κατάσταση.
Πόροι για να βελτιώσετε τη δημιουργικότητά σας
Εκδηλώσεις Creative Mornings: Το Creative Mornings είναι μια παγκόσμια σειρά εκδηλώσεων πρωινού για τη δημιουργική κοινότητα. Συμμετάσχετε σε μια τοπική εκδήλωση ή στην διαδικτυακή κοινότητα για να συνδεθείτε με άλλους περίεργους, δημιουργικούς ηγέτες στο μάρκετινγκ, το σχεδιασμό και την κοινωνική δικτύωση.
Μαθήματα αυτοσχεδιασμού: Η λήψη μαθημάτων αυτοσχεδιασμού μπορεί να σας διδάξει πώς να λύσετε προβλήματα με διαφορετικό τρόπο και να σας δώσει περισσότερη εμπιστοσύνη στη διαχείριση των απαντήσεων των πελατών εν κινήσει.
Διαδικτυακά μαθήματα: Το LinkedIn Learning and Skillshare, μαζί με μια πληθώρα άλλων υπηρεσιών, προσφέρουν διαδικτυακά μαθήματα για τα πάντα, από το γράψιμο μέχρι τη φωτογραφία για κινητά. Το Canva διαθέτει βασικά μαθήματα σχεδιασμού για μη σχεδιαστές που μπορείτε να πάρετε online για να βελτιώσετε τις δεξιότητες γραφιστικής σας.
4. Αποδοτικότητα & κορυφαία οργάνωση
Δεν μπορείτε να διαχειριστείτε μια στρατηγική κοινωνικών μέσων χωρίς να διαχειριστείτε το χρόνο σας με σύνεση, καθιστώντας την αποτελεσματικότητα και την οργάνωση δύο απαραίτητες δεξιότητες κοινωνικών μέσων.
Ως διαχειριστής κοινωνικών μέσων, όχι μόνο πρέπει να εννοήσετε καμπάνιες και ρυθμούς διανομής, αλλά πρέπει να ηγηθείτε και να εκτελέσετε αυτά τα σχέδια από την αρχή μέχρι το τέλος. Για να γίνει αυτό σε κλίμακα, ένας εξειδικευμένος κοινωνικός επαγγελματίας θα εφαρμόσει εργαλεία, πολιτικές και διαδικασίες για την κοινωνική τους παρουσία για να κρατήσει όλα τα κινούμενα κομμάτια ίσια. Η χρήση ενός ημερολογίου κοινωνικών μέσων είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να διατηρήσετε το περιεχόμενο οργανωμένο και να προγραμματίσετε εκ των προτέρων.
5. Παραδοσιακό και ψηφιακό μάρκετινγκ
Αν βλέπετε το ρόλο σας ως ένα επικεντρωμένο στην επίτευξη των κοινωνικών στόχων, θέλω να σας προκαλέσω να σκεφτείτε μεγαλύτερα. Τα social βρίσκονται στη διασταύρωση του μάρκετινγκ, της εμπειρίας των πελατών και των πωλήσεων και είναι η πηγή τόσο πολύτιμης επιχειρηματικής ευφυΐας.
Ωστόσο, παρά τον διεπιστημονικό χαρακτήρα της κοινωνικής, το 47% των κοινωνικών εμπόρων λένε ότι η ανάπτυξη κοινωνικών στρατηγικών που υποστηρίζουν τους συνολικούς επιχειρηματικούς στόχους είναι η νούμερο ένα πρόκληση. Η ικανότητά σας να συνδέσετε την κοινωνική σας στρατηγική με μεγαλύτερους στόχους μάρκετινγκ και επιχειρήσεων είναι αυτό που θα οδηγήσει την καριέρα σας στο επόμενο επίπεδο.
Για να δημιουργήσετε μια κοινωνική στρατηγική με επιχειρηματικό αντίκτυπο, είναι σημαντικό να δημιουργήσετε μια κατανόηση άλλων παραδοσιακών και ψηφιακών προσεγγίσεων μάρκετινγκ: ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, εκδηλώσεις, δημιουργία δυνητικών πελατών, ανεύρεσης υποψήφιων, δημόσιες σχέσεις και πολλά άλλα. Αυτή η γνώση θα σας βοηθήσει να τοποθετήσετε την κοινωνική κατάσταση στο ευρύτερο πλαίσιο του τρόπου με τον οποίο η επωνυμία σας συνδέεται με τους πελάτες της, αυξάνει τις πωλήσεις και τελικά παράγει έσοδα.
Πόροι για να αυξήσετε τις δεξιότητές σας στο μάρκετινγκ
Επηρεαστές μάρκετινγκ: Ηγέτες όπως ο Joe Pulizzi και ο Seth Godin έχουν αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου με σοφία μάρκετινγκ που μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλοι οι κοινωνικοί επαγγελματίες.
6. Εξυπηρέτηση πελατών
Η εξυπηρέτηση πελατών είναι μια δεξιότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που συνδυάζει την εξυπηρέτηση πελατών, τις δεξιότητες των ανθρώπων και το μάτι για την αποκάλυψη ευκαιριών. Η ανάπτυξη μιας στρατηγικής κοινωνικής εξυπηρέτησης πελατών αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του να είσαι διαχειριστής κοινωνικών μέσων.
Όταν πάνω από το 45% των καταναλωτών έχουν επικοινωνήσει με μια εταιρεία για κοινωνικά θέματα, πρέπει να είστε σε θέση να πλοηγηθείτε σε αυτά τα μερικές φορές ασταθή νερά. Όχι μόνο πρέπει να ακούτε και να κατανοείτε τις ανησυχίες, τις απαιτήσεις και ακόμη και τον έπαινο των σημερινών πελατών, αλλά πρέπει επίσης να είστε προορατικοί σχετικά με το τι μπορεί να πουν οι μελλοντικοί πελάτες. Είναι εξίσου σημαντικό να μπορείτε να διαβάσετε ένα DM και να προσδιορίσετε το “γιατί” πίσω από αυτό που ένας πελάτης είναι αναστατωμένος, καθώς είναι να μπορεί να βρει έναν έξυπνο τρόπο να εκπλήξει και να ευχαριστήσει έναν μακροπρόθεσμο ανεμιστήρα.
Για παράδειγμα, η μάρκα γυναικείων ενδυμάτων και αξεσουάρ ban.do γιορτάζει συνεχώς τους πελάτες τους. Όταν ένας από τους επαναλαμβανόμενους πελάτες τους μοιράστηκε μια πρόταση προϊόντος στο Twitter, ban.do απάντησε γρήγορα για να ενημερώσει τον πελάτη του ότι τα σχόλιά τους είχαν ακουστεί και κοινοποιηθεί στην ομάδα.
Ως διαχειριστής κοινωνικών μέσων, είστε ο μεγαλύτερος πρωταθλητής της επωνυμίας σας. Η κατανόηση της εξυπηρέτησης πελατών σας επιτρέπει να έχετε θετικό αντίκτυπο στις καρδιές και το μυαλό της κοινότητάς σας. Η εξατομίκευση των αλληλεπιδράσεών σας με την αναφορά στο ιστορικό συνομιλίας μπορεί να σας βοηθήσει να πάρετε μια καθημερινή αλληλεπίδραση και να την μετατρέψετε σε μια επιπλέον ξεχωριστή στιγμή.
7. Πραγματοποίηση συνδέσεων
Ένα από τα βασικά δόγματα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι η εγγενής κοινωνική. Αυτό σημαίνει ότι η δημιουργία και η οικοδόμηση ψηφιακών σχέσεων εξακολουθεί να αποτελεί βασική πτυχή της προσέγγισης οποιουδήποτε διαχειριστή κοινωνικών μέσων.
Η έρευνά μας διαπίστωσε ότι το 64% των καταναλωτών θέλουν οι μάρκες να συνδέονται μαζί τους σε κοινωνικές. Όταν αισθάνονται συνδεδεμένοι με μια μάρκα, το 57% των ανθρώπων θα αυξήσει τις δαπάνες τους με αυτό το εμπορικό σήμα και το 76% θα επιλέξει αυτό το εμπορικό σήμα έναντι ενός ανταγωνιστή. Υπάρχουν πάντα νέες συνδέσεις που πρέπει να γίνουν για την κοινωνική και οι καλύτεροι κοινωνικοί επαγγελματίες είναι προορατικοί και δημιουργικοί όταν πρόκειται για την κατασκευή τους.
Το πιο εν λόγω, ο καθένας έχει διαφορετικό επίπεδο άνεσης και δεξιοτήτων όσον αφορά τη σύνδεση και τη δέσμευση. Ως διαχειριστής κοινωνικών μέσων, νιώστε άνετα να πειραματιστείτε, να ακονίσετε τη φωνή της επωνυμίας σας και να κατανοήσετε το τοπίο του πόσο παιχνιδιάρης ή ριψοκίνδυνος μπορείτε να είστε. Αυτό που δούλεψε για τη Γουέντι στην πλέον θρυλική ανταλλαγή #NuggsForCarter δεν θα δουλέψει για κάθε μάρκα, και δεν πειράζει.
8. Ευκινησία
Όπως όλοι γνωρίζουμε, το κοινωνικό τοπίο κινείται γρήγορα και ακόμη και τα καλύτερα σχέδια μπορούν γρήγορα να γίνουν άσχετα.
Η ικανότητα γρήγορης περιστροφής και αντίδρασης σε μια νέα τάση, ευκαιρία ή κρίση είναι μια απαραίτητη δεξιότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στην καθημερινότητα, το να είσαι ευκίνητος και ευέλικτος μπορεί να σε βοηθήσει να ανταποκριθείς αποφασιστικά σε έναν απογοητευμένο πελάτη (ή σε ένα αξιόλογο superfan) με εξίσου ενσυναισθητικούς και εξατομικευμένους τρόπους.
Είναι επίσης σημαντικό να είστε ευκίνητοι όταν πρόκειται για τη μακροπρόθεσμη στρατηγική σας. Οι κοινωνικές στρατηγικές πρέπει να είναι τόσο δυναμικές και ευέλικτες όσο οι πλατφόρμες στις οποίο βασίζονται. Ως διαχειριστής κοινωνικών μέσων, είναι σημαντικό να πειραματιστείτε με διαφορετικές τακτικές ή ακόμα και να ταρακουνήσετε εντελώς τη στρατηγική σας, να προσαρμοστείτε στις νέες τάσεις, να ενσωματώσετε επιχειρηματικές αλλαγές ή να ανακάμψετε από τα αποτελέσματα των υποδιαιρέσεων.
Μαθαίνοντας από τα δεδομένα σας, ακούγοντας σχόλια (πελατών και εσωτερικών) και διατηρώντας έναν παλμό στις κοινωνικές τάσεις μπορεί να σας κάνει έναν πιο ευέλικτο διαχειριστή κοινωνικών μέσων.
Πόρους
Γνωρίστε το meme σας: Αυτός ο ιστότοπος μπορεί να είναι χρήσιμος για να συμβαδίζει με την καθημερινή ανάπτυξη νέων μιμιδίων.
Η πλαϊνή στήλη Του Twitter Trends είναι ένας χρήσιμος πόρος για να παρακολουθείτε όταν αναζητάτε αναδυόμενες τάσεις και νέο περιεχόμενο.
Ειδοποιήσεις Google: Εισαγάγετε ειδοποιήσεις λέξεων-κλειδιών για διάφορους λόγους: παρακολουθήστε τις αναφορές της εταιρείας στο διαδίκτυο, τις ειδήσεις του κλάδου και τις παγκόσμιες ειδήσεις.
Ημερολόγιο αργιών hashtag: Το ετήσιο ημερολόγιο διακοπών hashtag σάς βοηθά να σχεδιάζετε το κοινωνικό σας περιεχόμενο εκ των προτέρων ή να συμπληρώνετε ένα κενό όταν χρειάζεστε έμπνευση ή να εγχύετε λίγη διασκέδαση στο περιεχόμενό σας.
9. Ανάλυση δεδομένων
Είμαστε όλοι εξοικειωμένοι με τις αναφορές στο τέλος του μήνα, αλλά οι επιδέξιοι διαχειριστές κοινωνικών μέσων εξετάζουν τα δεδομένα και τα μετατρέπουν σε δράση πιο τακτικά από μία φορά το μήνα.
Κατανόηση τόσο ποσοτικών όσο και ποιοτικών δεδομένων
Όσοι από εμάς εργαζόμαστε στον κοινωνικό τομέα για λίγο μπορεί να είμαστε επιφυλακτικοί με τα ποιοτικά δεδομένα – πίσω στις άγριες δυτικές ημέρες της κοινωνικής, ήταν τόσο σημαντικό να είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε ακριβή, ποσοτικά δεδομένα για να παρέχουμε την αξία των προσπαθειών σας ότι τα ποιοτικά δεδομένα συχνά ωθούνται στο πλάι.
Σήμερα, με την αυξανόμενη σημασία της κοινωνικής ακρόασης, είναι σημαντικό να αναπτυχθούν τόσο ποσοτικές όσο και ποιοτικές δεξιότητες ανάλυσης δεδομένων, προκειμένου να κατανοήσουμε την πλήρη εικόνα και απόδοση των κοινωνικών.
Κοινοποίηση των πληροφοριών σας στα ενδιαφερόμενα μέρη
Η υποβολή εκθέσεων σχετικά με την κοινωνική απόδοση είναι ένα καλό πρώτο βήμα, αλλά η ανάλυση σημαίνει ότι εξετάζετε τα δεδομένα σας και να είστε σε θέση να εντοπίσετε τις τάσεις, να αναπτύξετε συστάσεις και να κοινοποιήσετε ένα σχέδιο δράσης. Η ανάλυση σας δίνει κάτι σταθερό και πολύτιμο να φέρετε στο αφεντικό σας, στους συνεργάτες σας και ακόμη και σε άλλα τμήματα.
Συμπέρασμα
Εάν έχετε ήδη υπερέχει και στις εννέα αυτές δεξιότητες κοινωνικών μέσων, συγχαρητήρια – έχετε ακόμα δουλειά να κάνετε. Η κοινωνική είναι μια σταδιοδρομία της δια βίου μάθησης και η συνέχιση της βελτίωσης αυτών των δεξιοτήτων θα σας ωφελήσει σε κάθε στάδιο της καριέρας σας.