Οι πιο σημαντικές μετρήσεις σε ιστοσελίδες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για παρακολούθηση
Από τις μετρήσεις των επόμενων χρηστών έως τα ποσοστά αφοσίωσης, ο κόσμος των μετρήσεων των κοινωνικών μέσων μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Επιπλέον, μια νέα σημαντική μέτρηση φαίνεται να δημιουργείται σε εβδομαδιαία βάση.
Τι θα έπρεπε να παρακολουθείς; Είναι σημαντικό για την επιχείρησή σας; Σε αυτόν τον οδηγό, θα σας καθοδηγήσουμε στις πιο βασικές μετρήσεις στις οποίο κάθε εταιρεία θα πρέπει να δίνει προσοχή με βάση τους στόχους σας. Αυτά γενικεύονται σε όλα τα κανάλια κατασκευής ιστοσελίδων κοινωνικών μέσων. Τα ονόματα των βασικών μετρήσεων μπορεί να διαφέρουν από το ένα κανάλι στο άλλο, αλλά θα καλύψουμε τις βασικές μετρήσεις που θα θέλετε να παραμείνετε ενημερωμένοι για τα KPI σας, τη ρύθμιση στόχων και την παρακολούθηση καμπάνιας.
Σε αυτόν τον οδηγό, θα πούμε ποιες είναι οι μετρήσεις των κοινωνικών μέσων, γιατί είναι σημαντικές, πώς να τις βρούμε και ποιες πρέπει να προσέξετε. Οι λεπτομέρειες που παρακολουθείτε διαφέρουν ανάλογα με τον κλάδο, τις επιχειρήσεις και τις καμπάνιες. Θεωρήστε αυτά ως τις βασικές μετρήσεις για να δημιουργήσετε την προσέγγισή σας στα αναλυτικά στοιχεία κοινωνικών μέσων γύρω.
Ποιες είναι οι μετρήσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και γιατί πρέπει να τις παρακολουθείτε;
Οι στόχοι σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αυτό που καθορίζει τις μετρήσεις σας. Για κάθε στόχο, χρειάζεστε μια σχετική μέτρηση, η οποία θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε αν η κοινωνική σας στρατηγική χτυπά το σήμα ή όχι.
Για παράδειγμα, ο επιχειρηματικός σας στόχος μπορεί να είναι η αύξηση των μετατροπών. Ως εκ τούτου, ο στόχος σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γίνεται η αύξηση των μετατροπών από εκείνους που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας μέσω δημοσιεύσεων που αποτελούν μέρος της στρατηγικής σας. Τώρα που έχετε έναν στόχο κατά νου, μπορείτε να προσδιορίσετε με σαφήνεια ποιες μετρήσεις κοινωνικών μέσων για μέτρηση και ένα χρονικό πλαίσιο για τη μέτρησή τους. Για παράδειγμα, η αύξηση των μετατροπών από την κοινωνική κατά 25% σε διάστημα τριών μηνών. Για να εκπληρώσετε αυτόν τον στόχο, αποφασίζετε να εκτελέσετε μια καμπάνια που θα περιλαμβάνει διαφημίσεις, ετικέτες προϊόντων και επηρεαστές. Για να το μετρήσετε αυτό, καθορίζετε ότι θα εξετάσετε τη μέτρηση της κοινωνικής επισκεψιμότητας και του ποσοστού μετατροπών από αυτές τις δημοσιεύσεις στα αναλυτικά στοιχεία του ιστότοπού σας.
Οι μετρήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σημαντικές επειδή αποδεικνύουν ότι μπορείτε να μετρήσετε πόσο επιτυχημένη είναι μια καμπάνια, πόσο καλά αποδίδει η κοινωνική στρατηγική σας και τελικά αν θα έχετε αντίκτυπο στη συνολική επιχείρησή σας. Όχι μόνο η ύπαρξη αυτών των μετρήσεων σας δίνει την ευκαιρία να παρουσιάσετε τον αντίκτυπο της εργασίας σας στα στελέχη, αλλά η παροχή συνεπών αναφορών μέτρησης κοινωνικών μέσων μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές για την κοινωνική σας ομάδα, συμπεριλαμβανομένων των αυξήσεων του προϋπολογισμού και της αυξημένης πρόσβασης σε πόρους. Και τελευταίο αλλά σίγουρα όχι λιγότερο σημαντικό, οι μετρήσεις σας κρατούν ενήμερους για το γενικό κοινωνικό προφίλ και την υγεία της επωνυμίας – δεν γνωρίζετε τον αντίκτυπο της παρουσίας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέχρι να έχετε τα δεδομένα για να το υποστηρίξουν.
Μέτρηση των σωστών μετρήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Κάθε πλατφόρμα κοινωνικών μέσων έχει τα δικά της εγγενή αναλυτικά στοιχεία για να βουτήξετε. Για το Facebook, θα τα βρείτε στην καρτέλα Στατιστικά. Στο Twitter, πλοηγείστε στο Twitter Analytics. Στο Instagram και το Pinterest, θα χρειαστείτε επιχειρηματικούς λογαριασμούς για να μπορέσετε να δείτε τα δεδομένα σας.
Εάν μόλις ξεκινάτε και έχετε χαμηλό προϋπολογισμό, η επίσκεψη σε αυτούς τους εγγενείς πόρους ανάλυσης μεμονωμένα μπορεί να είναι ένα καλό σημείο εκκίνησης.
Προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο χρόνος επένδυσης από την απόσυρση μετρήσεων από όλες αυτές τις πηγές, βρείτε ένα εργαλείο ανάλυσης κοινωνικών μέσων που ταιριάζει στον προϋπολογισμό και τις ανάγκες σας. Ο χρόνος που εξοικονομείτε για τη μη αυτόματη δημιουργία αναφορών και τη συγκέντρωση δεδομένων διαφορετικών δικτύων θα αντισταθμίσει περισσότερο από τα χρήματα που ξοδεύετε σε αυτά τα εργαλεία.
Όποια διαδρομή και αν πάρετε, είναι σημαντικό να παρακολουθείτε και να τεκμηριώνετε τις μετρήσεις σας κάπου σε σταθερή βάση και να παρακολουθείτε την πρόοδό σας προς τους στόχους σας.
Τώρα που γνωρίζετε τους στόχους σας και πώς να λάβετε τα δεδομένα σας, ο περιορισμός των μετρήσεων σε μια θάλασσα επιλογών μπορεί να είναι μια πρόκληση. Τα κοινωνικά δεδομένα είναι τόσο τεράστια. Χρησιμοποιήσαμε μετατροπές ως παράδειγμα. Ωστόσο, τι γίνεται με μερικές από τις πιο χνουδωτές μετρήσεις; Πώς θα έπρεπε να τα χρησιμοποιείς αυτά; Η απάντηση είναι για τη ζεύθμιση των μετρήσεων πίσω στους στόχους σας. Αν θέλετε να αυξήσετε την ευαισθητοποίηση μέσω των εκδόσεων, πόσες εντυπώσεις οδηγείτε; Αν θέλετε να δημιουργήσετε μια κοινότητα, πόσα άτομα προσελκύουν οι δημοσιεύσεις σας κατά μέσο όρο; Όλες οι μετρήσεις έχουν νόημα, έχει να κάνει με την ερμηνεία του τι σας λέει αυτή η μέτρηση και τη μετάφρασή της στους επιχειρηματικούς σας στόχους.
Αλληλεπίδραση: Μου αρέσει, σχόλια, κοινοποιήσεις και κλικ
Η δέσμευση είναι μια μεγάλη κατηγορία ομπρέλας για παρακολούθηση.
Το ποσοστό αλληλεπίδρασης είναι μια μέτρηση που χρησιμοποιείται συχνά για να παρακολουθείται πόσο ενεργό είναι το κοινό σας και πόσο αποτελεσματικές είναι οι καμπάνιες επωνυμίας σας. Οι αφοσιωμένοι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με επωνυμίες μέσω αλληλεπιδράσεων όπως “μου αρέσει”, σχόλια και κοινωνική κοινή χρήση.
Η αλληλεπίδραση ουσιαστικά συνοψίζεται στο πόσοι λογαριασμοί κοινού αλληλεπιδρούν με τον λογαριασμό σας και πόσο συχνά. Κάθε δίκτυο θα έχει κάποιο είδος μέτρησης αφοσίωσης που είναι ένα συνολικό άθροισμα μικρότερων ευκαιριών αφοσίωσης, όπως “Μου αρέσει!”, σχόλια και κοινοποιήσεις. Πολλές πλατφόρμες έχουν περισσότερους από έναν τύπους μετρήσεων ή διαφορετικές συμβάσεις ονομασίας, όπως retweets έναντι μετοχών.
Τα υψηλά ποσοστά αλληλεπίδρασης θα υποδεικνύουν την υγεία του κοινού (πόσο ευαίσθητο είναι το κοινό σας και πόσοι είναι “πραγματικοί” ακόλουθοι), ενδιαφέροντες τύποι περιεχομένου και την αναγνώρισή σας για την επωνυμία σας.
Σε αναλυτικό επίπεδο, θα δείτε διαφορετικές μετρήσεις αφοσίωσης:
Επισημάνσεις “Μου αρέσει!”, “Μου αρέσει!”, “Σχόλια”, “Retweets” κ.λπ.: Μεμονωμένες μετρήσεις αλληλεπίδρασης, όπως μια μετοχή ή μια προσθήκη Retweet. Σε μια αναφορά στο Twitter, θα δείτε έναν συνολικό αριθμό δεσμεύσεων ανά δημοσίευση ή προφίλ.
Ποσοστό αλληλεπίδρασης μετά: Ο αριθμός των δεσμεύσεων διαιρούμενος με τις εμφανίσεις ή την απήχηση. Ένα υψηλό ποσοστό σημαίνει ότι οι άνθρωποι που βλέπουν τη θέση το βρίσκουν ενδιαφέρον.
Αναφορές λογαριασμού: Οι οργανικές αναφορές, όπως @mentions που δεν αποτελούν μέρος μιας απάντησης ή η προσθήκη ετικετών σε μια επωνυμία σε μια ιστορία Instagram χωρίς ερώτηση, υποδεικνύουν καλή αναγνωρισιμότητα επωνυμίας.
Όπως και οι περισσότερες μετρήσεις, η εξέταση μιας μέτρησης αφοσίωσης μπορεί να μην σας δώσει όλα τα συμφραζόμενα που χρειάζεστε για να πάρετε πλήρεις αποφάσεις για τη στρατηγική σας. Κοιτάζοντας ένα συνδυασμό μετρήσεων είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τους μοχλούς που μπορείτε να τραβήξετε για να εκπληρώσετε τους συγκεκριμένους στόχους σας. Για παράδειγμα, μια δημοσίευση που λαμβάνει πολλά “Μου αρέσει!” αλλά όχι σχόλια ή κοινοποιήσεις δεν είναι πάντα κακή. Η πρόθεση της ανάρτησης θα μπορούσε να είναι να παρουσιάσει μια όμορφη εικόνα και μια λεζάντα που δεν προορίζεται να είναι μια έκκληση για δράση. Αλλά, αν υπήρχε μια έκκληση για δράση που ενθάρρυνε σχόλια και μετοχές, τότε η έλλειψή τους θα μπορούσε να σημαίνει μια κακή απόδοση λεζάντα.
Κοιτάζοντας την πλήρη εικόνα είναι μεγάλη ως την επινόηση της στρατηγικής σας, αλλά κρατώντας ένα στενό μάτι σε ένα μετρικό ειδικότερα μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει να είστε πιο ευκίνητοι και να περιστρέψετε γρήγορα τη στρατηγική σας. Η αναφορά απόδοσης απεσταλμένα μηνύματος του Sprout θα αναλύει τις μετρήσεις κάθε ανάρτησης, αλλά θα παρέχει επίσης έναν μέσο όρο ή σύνολο στην κορυφή κάθε στήλης. Ταξινομώντας αυτά, θα μάθετε ποιες δημοσιεύσεις λαμβάνουν τις περισσότερες εμφανίσεις και ποιοι έχουν τους πιο μέσους χρήστες αφοσιωμένους. Αν ο στόχος σας είναι η αφοσίωση, η ταξινόμηση με βάση τις πιο δεσμευμένες αναρτήσεις θα σας βοηθήσει να βρείτε ομοιότητες μεταξύ αυτών των δημοσιεύσεων, ώστε να μπορείτε να καθορίσετε ποια στοιχεία αυτών των δημοσιεύσεων απευθύνονται περισσότερο στους χρήστες και να βελτιστοποιήσετε το μελλοντικό σας περιεχόμενο.
Ευαισθητοποίηση: Εντυπώσεις & απήχηση
Οι συχνά χρησιμοποιούμενες αλλά συχνά συγκεχυμένες, εντυπώσεις και απήχηση είναι το καθένα μια σημαντική μέτρηση για την παρακολούθηση, ειδικά αν οι στόχοι σας για κοινωνικά δίκτυα επικεντρώνονται στην αναγνωρισιμότητα και την αντίληψη της επωνυμίας.
Αν χρησιμοποιείτε αυτές τις μετρήσεις ως σημεία αναφοράς για την επωνυμία σας, είναι σημαντικό να κατανοήσετε τη διαφορά μεταξύ απήχησης και εμφανίσεων.
Σε επίπεδο ταχυδρομείου:
Οι εμφανίσεις είναι πόσες φορές εμφανίζεται μια δημοσίευση στο χρονολόγιο κάποιου
Η απήχηση είναι οι πιθανοί μοναδικοί θεατές που θα μπορούσε να έχει μια δημοσίευση (συνήθως ο αριθμός των ακόλουθων συν τους λογαριασμούς που μοιράστηκαν τον αριθμό των ακόλουθων της δημοσίευσης).
Ενώ οι εμφανίσεις μπορούν να σας πουν πολλά σχετικά με τις δυνατότητες που έχει το περιεχόμενό σας για προβολή στα κοινωνικά από μόνο του, εξακολουθεί να είναι σημαντικό να εξετάσετε άλλες μετρήσεις για το απόλυτο πλαίσιο απόδοσης. Αν έχετε πολλούς στόχους τόσο για την αύξηση της ευαισθητοποίησης όσο και για την εκπαίδευση του κοινού σας, πιθανότατα θα θέλετε να αναζητήσετε έναν συνδυασμό εντυπώσεων και αφοσίωσης. Για μια δημοσίευση που έχει υψηλό αριθμό εμφανίσεων, αλλά χαμηλό αριθμό αλληλεπίδρασης (και επομένως χαμηλό ποσοστό αφοσίωσης), αυτό πιθανότατα σημαίνει ότι η δημοσίευσή σας δεν ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα ώστε το κοινό να αναλάβει δράση αφού την είδε στη ροή του. Για μια δημοσίευση με υψηλό αριθμό απήχησης και υψηλό ποσοστό αφοσίωσης, πιθανότατα θα σημαίνει ότι το περιεχόμενο έγινε viral μέσω retweets και κοινοποιήσεων.
Μερίδιο φωνής: Ένταση και συναίσθημα
Το μερίδιο της φωνής είναι μια μέτρηση που χρησιμοποιείται συχνά στις δημόσιες σχέσεις ή ως μέρος μιας ανταγωνιστικής ανάλυσης ή μιας πληρωμένης διαφημιστικής καμπάνιας. Δείχνει σε πόση από την ηλεκτρονική σφαίρα συμμετέχει η επωνυμία σας. Για παράδειγμα, εάν είστε ανθοπώλης στο Τορόντο, θα φαινόταν πόσοι άνθρωποι μιλούν για την επωνυμία σας στο διαδίκτυο σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές σας.
Η βελτίωση του μεριδίου της φωνής σας είναι πιθανότατα ένας συνεχής στόχος, τον οποίο μετράτε με τη συγκριτική αξιολόγηση με την πάροδο του χρόνου. Οι καμπάνιες έρχονται και φεύγουν, αλλά η επωνυμία σας είναι για πάντα. Αν δεν είστε η μόνη εταιρεία στον τομέα σας, δεν θα μπορείτε πάντα να διατηρήσετε το μεγαλύτερο μερίδιο φωνής, αλλά μπορείτε να παρακολουθείτε πώς υποχωρεί και ρέει με την πάροδο του χρόνου και να λάβετε υπόψη τους παράγοντες για αυτές τις αλλαγές.
ROI: Παραπομπές και μετατροπές
Το ευκολότερο παράδειγμα μιας σημαντικής κοινωνικής μέτρησης και το πρώτο παράδειγμα αυτού του άρθρου. Οι πιο ισχύουσες για εταιρείες με ιστότοπους ή πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, κίνηση κοινωνικής παραπομπής και μετατροπές συνδέονται τόσο με τους στόχους πωλήσεων όσο και με τους στόχους μάρκετινγκ και τελικά με σημαντικούς επιχειρηματικούς στόχους. Για να τα παρακολουθήσετε, θα χρειαστείτε μια στρατηγική δημοσίευσης που ενσωματώνει παρακολούθηση UTM και ένα πρόγραμμα ανάλυσης επισκεψιμότητας ιστότοπου όπως το Google Analytics ή ένα ενσωματωμένο πρόγραμμα εάν βρίσκεστε σε μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου όπως Shopify.
Στο Sprout, μπορείτε να συνδέσετε τον λογαριασμό σας στο Google Analytics και θα εμφανίσει τις πηγές επισκεψιμότητας και τυχόν αναφορές στο Twitter που έχουν έναν σύνδεσμο προς τον ιστότοπό σας.
Οι παραπομπές είναι ο τρόπος με τον οποίο ένας χρήστης προσγειώνεται στον ιστότοπό σας. Στα αναλυτικά στοιχεία ιστού, θα τα δείτε να αναλύονται σε πηγές. “Κοινωνικό” είναι συνήθως η πηγή / μέσο που θα παρακολουθείτε και στη συνέχεια αναλύεται ανά δίκτυο.
Μετατροπές είναι όταν κάποιος αγοράζει κάτι από τον ιστότοπό σας. Μια κοινωνική μετατροπή σημαίνει ότι επισκέφθηκαν μέσω ενός καναλιού κοινωνικών μέσων και στη συνέχεια αγόρασαν κάτι στην ίδια επίσκεψη.
Χέρι με χέρι με παραπομπές και μετατροπές είναι η τιμή κλικ προς αριθμό σημείων (CTR) σε διαφημίσεις και δημοσιεύσεις. Τα CTRs συγκρίνουν τον αριθμό των φορών που κάποιος κάνει κλικ στο περιεχόμενό σας, με τον αριθμό των εμφανίσεων που έχετε (δηλαδή πόσες φορές προβλήθηκε η διαφήμιση). Ένα υψηλό CTR σημαίνει μια αποτελεσματική διαφήμιση. Σημειώστε ότι τα CTR διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των κλάδων, των δικτύων και των τύπων περιεχομένου. Μερικά κοινά παραδείγματα περιοχών όπου μετράται CTR περιλαμβάνουν:
Σύνδεσμοι ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κουμπιά προτροπής
Διαφημίσεις ΔΕΗ
Σύνδεσμοι στις σελίδες προορισμού
Διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Επιτόπια στοιχεία (κουμπιά, εικόνα κ.λπ.)
Είναι καλύτερο να ερευνήσετε εκ των προτέρων τα σημεία αναφοράς του κλάδου και, στη συνέχεια, να παρακολουθείτε τις διαφημίσεις σας και να προσαρμόζετε ανάλογα.
Εξυπηρέτηση πελατών: Ποσοστό ανταπόκρισης και χρόνος
Έχουμε επικεντρωθεί αρκετά στην απόδοση των δημοσιεύσεων και των λογαριασμών κοινωνικών μέσων, αλλά τι γίνεται με την εμπειρία του πελάτη σας με την επωνυμία σας; Επιπλέον, τι γίνεται με τη δική σας απόδοση; Ποιος παρακολουθεί τον διαχειριστή κοινωνικών μέσων για να βεβαιωθεί ότι κάνει καλά τη δουλειά του και ότι οι πελάτες ακούγονται σε εύλογο χρονικό διάστημα;
Εδώ έρχονται μετρήσεις όπως το ποσοστό απόκρισης και ο χρόνος απόκρισης. Παρακολουθούν πόσο γρήγορα η ομάδα σας ανταποκρίνεται σε σημαντικά μηνύματα και σε πόσα από αυτά απαντώνται πραγματικά. Για λογαριασμούς πολλών χρηστών, θα πρέπει επίσης να παρακολουθείτε πόσο γίνεται κάθε άτομο.
Συμπέρασμα
Μεταξύ των δεκάδων μετρήσεων κοινωνικών μέσων που έχετε στη διάθεσή σας για παρακολούθηση, έχουμε συντάξει τις πιο βασικές που έχουν σημασία για τις περισσότερες επιχειρήσεις και τους περισσότερους στόχους. Για να ανακεφαλαιώσουμε, οι μετρήσεις είναι σημαντικές επειδή λένε αν μια καμπάνια ή στρατηγική είναι επιτυχής με την πάροδο του χρόνου. Μπορείτε να βρείτε μετρήσεις στην ενότητα ανάλυσης του εγγενούς καναλιού σας ή μέσω ενός προγράμματος all-in-one όπως το Sprout.
Οι πιο κοινές και συχνά σημαντικές μετρήσεις στις οποίο πρέπει να δοθεί προσοχή είναι η αφοσίωση, οι εμφανίσεις και η απήχηση, το μερίδιο φωνής, οι παραπομπές και οι μετατροπές και το ποσοστό απόκρισης και ο χρόνος. Αυτά σε συνδυασμό θα σας δώσουν μια προβολή 360º της απόδοσής σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με το χρόνο και τους νέους στόχους, θα προσθέσετε νέες και πιο λεπτές μετρήσεις για να τις κάνετε πιο σχετικές με την επιχείρησή σας.
Ποιες κοινωνικές μετρήσεις θεωρείτε βασικές για τη στρατηγική σας; Πώς τους εντοπίσατε κατά τη διάρκεια των καμπανιών σας; Μοιραστείτε τα μαζί μας στα σχόλια!