7 SEO κανόνες που θα πρέπει να προσέξετε για το site σας
Για να σας βρίσκουν εύκολα οι πελάτες σας, θα πρέπει να βελτιστοποιήσετε τις επιδόσεις σας στις μηχανές αναζήτησης. Υπάρχουν εκατοντάδες παράγοντες που επιδρούν στην βαθμονόμηση κατά την αναζήτηση. Μερικές από αυτές είναι η δομή του συνδέσμου, οι λέξεις-κλειδιά, και το πόσο γρήγορα ανταποκρίνεται το site σας
Όταν ακολουθείτε τους κανόνες και τις καλές πρακτικές και έχετε, επίσης, ένα ποιοτικό περιεχόμενο, τότε θα ανταμειφθείτε, αλλιώς θα πρέπει να αντιμετωπίσετε την απαξίωση της Google.
Κάποιες φορές, η κακή βαθμολόγηση στην Google είναι αποτέλεσμα του χαμηλής ποιότητας περιεχομένου στη φάση κατασκευής των ιστοσελίδων σας. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι τεχνικές SEO δεν θα έχουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
Αν θέλετε να αναπτύξετε στρατηγικές SEO για την επιχείρησή σας, θα πρέπει να ακολουθήσετε κάποιους κανόνες.
Αν θέλετε να αναπτύξετε κάποιες στρατηγικές περιεχομένου, υπάρχουν επτά βασικοί κανόνες που θα βοηθήσουν κάποιον που αναζητά συμβουλές για καλύτερα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης. Παρότι κάποιοι από αυτούς τους κανόνες μοιάζουν αυτονόητοι, πολύ συχνά παραβλέπονται με καταστροφικά αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης και, συνεπακόλουθα, στο εισόδημά σας, λόγο της φτωχής κίνησης στο site σας.
Σε αυτό τον οδηγό, θα σας δείξω 7 κανόνες SEO για την Google, που όμως είναι αποτελεσματικές και για άλλες μηχανές αναζήτησης.
- Μην το παρακάνετε με τις λέξεις-κλειδιά.
- Μην χρησιμοποιείτε πολυχρησιμοποιημένες λέξεις-κλειδιά.
- Δημιουργείστε πρωτότυπο περιεχόμενο.
- Μην χρησιμοποιείτε συνδέσμους από site χαμηλής ποιότητας.
- Ανανεώνετε συχνά το περιεχόμενο του site σας.
- Χρησιμοποιήστε τις προδιαγραφές της google για την βελτιστοποίηση του site σας.
- Προσέξτε την ταχύτητα του site σας.
1. Μην το παρακάνετε με τις λέξεις-κλειδιά.
Οι λέξεις-κλειδιά πληροφορούνε τις μηχανές αναζήτησης σε τι αναφέρεται η σελίδα σας. Παλαιότερα, οι σχεδιαστές χρησιμοποιούσαν τις ίδιες λέξεις-κλειδιά ξανά και ξανά για να αυξήσουν τις πιθανότητες η Google να συσχετίσει το συγκεκριμένο θέμα με το site τους, με την λογική ότι αν η google τους κατέτασε 4ους σχετικά με μια λέξη-κλειδί που είχαν χρησιμοποιήσει 10 φορες, χρησιμοποιώντας την 20, θα τους κατέτασε 1ους.
Όμως αυτή η πρακτική έγινε γρήγορα αντιληπτή από τους τεχνικούς της Google που αμέσως βρήκαν τρόπο να την παρακάμψουν. Αυτοί που το παράκαναν με τις λέξεις κλειδιά με σκοπό να ξεγελάσουν τις μηχανές αναζήτησης, γρήγορα βρέθηκαν στις τελευταίες θέσεις κατάταξης.
Έτσι, η υπερβολή στις λέξεις κλειδιά, δεν κάνει μόνο το περιεχόμενο δυσανάγνωστο, αλλά ενεργοποιεί τους αλγόριθμους της google για χαμηλή κατάταξη.
Επίσης, η google χρησιμοποιεί για την κατάταξη, το χρόνο που οι χρήστες μένουν στο κάθε site. Όσο πιο πολύ μένει κάποιος στο site σας, τόσο πιο πολύ η google το αξιολογεί ως σχετικό με την αναζήτηση που έκανε. Αν κάποιος δεν μπορεί να κατανοήσει το περιεχόμενό σας, γιατί είναι υπερβολικά γεμάτο με λέξεις-κλειδιά, σε σημείο να γίνεται ασυνάρτητο, τότε θα το εγκαταλείψει πολύ γρήγορα. Όταν η google βλέπει ότι οι περισσότεροι εγκαταλείπουν site σας αμέσως μόλις το επισκεφθούν, τότε ξέρει ότι η ποιότητα του περιεχομένου είναι πολύ χαμηλή.
Η συμβουλή μου είναι να χρησιμοποιείτε την τεχνική LSI (Latent Sematic Indexing) για το περιεχόμενό σας. Δημιουργήστε περιεχόμενο μόνο με λίγες λέξεις-κλειδιά, για τις οποίες θέλετε να έχετε καλή απόδοση, και χρησιμοποιήστε τις με φειδώ (2 με 3 φορές για κάθε άρθρο των 500-800 λέξεων). Για το υπόλοιπο άρθρο χρησιμοποιείστε ένα παρεμφερές λεξιλόγιο, το οποίο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά για τις κύριες λέξεις-κλειδιά (τεχνική LSI).
Η κατάχρηση λέξεων-κλειδιών είναι το μεγαλύτερο λάθος που μπορείτε να κάνετε. Δεν προσφέρει κάτι στους αναγνώστες ενώ, τελικά, θα έχει σαν αποτέλεσμα να σας αγνοήσει η google
2. Μην χρησιμοποιείτε πολυχρησιμοποιημένες λέξεις-κλειδιά
Όταν κάνετε την έρευνά σας για τις λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιήσετε, έχετε υπ’ όψιν ότι τα πιο σχετικά, δεν θα σας δώσουν πάντα τα πιο καλά αποτελέσματα, ειδικά αν ένας πολύ μεγάλος αριθμός site τις χρησιμοποιεί ήδη.
Ψάξτε για παρεμφερείς και ξεχωριστές λέξεις που να είναι εξίσου σχετικές αλλά να είναι λιγότερο χρησιμοποιημένες. Εστιάστε σε αυτές τις λέξεις, αφού θα σας δώσουν υψηλότερη κατάταξη με μικρότερη προσπάθεια. Προσπαθήστε να βάλετε τις λέξεις-κλειδιά και τα συνώνυμά τους με τέτοιο τρόπο ώστε να αλληλοσυμπληρώνονται. Με αυτό τον τρόπο, θα έχετε υψηλή κατάταξη, ενώ το περιεχόμενο θα είναι ευκολοδιάβαστο.
Είναι θεμιτό να χρησιμοποιήσετε πολυχρησιμοποιημένες λέξεις-κλειδιά, αλλά μόνο σαν συνώνυμα. Πρώτα βρείτε τις κύριες λέξεις-κλειδιά, και μετά χτίστε την στρατηγική σας βάση αυτών.
Αν, όμως, αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε κάποια πολυχρησιμοποιημένη λέξη-κλειδί, συνιστάται να χρησιμοποιήσετε τη τεχνική.Skyscraper. Αν δεν είστε εξοικειωμένοι, με αυτή την τεχνική βρίσκεις κάποιο περιεχόμενο που έχει υψηλή κατάταξη για τη λέξη κλειδί που θέλεις, και προσπαθείς να αναπτύξεις κάποιο καλύτερο.
3. Δημιουργείστε πρωτότυπο περιεχόμενο
Κάθε επιτυχημένη στρατηγική SEO προϋποθέτει τη δημιουργία μοναδικού περιεχομένου.
Η ποιότητα του περιεχομένου, το πόσο χρήσιμο και καλογραμμένο είναι, παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο με την στρατηγική SEO ως προς το αποτέλεσμα στις μηχανές αναζήτησης.
Για να το θέσω αλλιώς, αν το περιεχόμενο δεν είναι μοναδικό, δεν θα το διαβάσουν πολλοί άνθρωποι. Εάν δεν το διαβάσουν πολλοί άνθρωποι, τότε η google θα το ξέρει, και η συνέχεια είναι γνωστή.
“Μοναδικό” σημαίνει κάτι παραπάνω από απλά “ποιοτικός”. Θα πρέπει να παρέχετε κάτι που οι χρήστες δεν έχουν ξαναδεί.
4. Μην χρησιμοποιείτε συνδέσμους από site χαμηλής ποιότητας.
Οι διαχειριστές σελίδων πολλές φορές επικεντρώνονται στους εσωτερικούς συνδέσμους και ξεχνάνε ότι οι εξωτερικοί σύνδεσμοι είναι εξίσου σημαντικοί.
Βεβαιωθείτε ότι οι εξωτερικοί σας σύνδεσμοι οδηγούν σε ποιοτικό περιεχόμενο. Μην βάζετε αλόγιστα εξωτερικούς συνδέσμους γιατί αυτό επηρεάζει αρνητικά την στρατηγική SEO.
Οι κακής ποιότητας ή παρωχημένοι σύνδεσμοι δυσαρεστούν τους χρήστες και επηρεάζουν την κατάταξή σας στην google και είναι ένας από τους λόγους που πρέπει να ανανεώνετε συχνά το site σας.
Μην βιαστείτε, και επιλέξτε συνδέσμους που είναι εύστοχοι, και από sites που είναι έγκυρα. Η google θα ανταμείψει τη σχέση σας με ποιοτικά site.
Όμως, θα πρέπει να προσέξετε να ΜΗΝ κάνετε συνδέσμους με sites που έχουν υψηλή κατάταξη για τις λέξεις-κλειδιά που στοχεύετε κι εσείς. Αυτό θα ωφελήσει περισσότερο αυτούς και όχι εσάς, και θα δείξει στην google ότι το περιεχόμενό τους είναι καλύτερο από το δικό σας.
5. Ανανεώνετε συχνά το περιεχόμενο του site σας.
Έχετε βρεθεί ποτέ σε ένα site που έχει 10 χρόνια να ανανεωθεί; Πιθανόν να μην μείνατε για πολύ. Οι περισσότεροι χρήστες κάνουν το ίδιο.
Μείνετε ενεργοί με το site σας και ανανεώστε το περιεχόμενο συχνά. Είναι πρακτικά αδύνατο να αυξήσετε την κατάταξή σας για ένα ανενεργό site.
Μην φοβάστε να ανανεώνετε το περιεχόμενο. Πολλές φορές θα έχετε δει ένα άρθρο με το σημείωμα “ανανεωμένο για το 2021” ή κάτι τέτοιο.
Γι’ αυτό το λόγο είναι τόσο σημαντικό να αναλύετε το περιεχόμενό σας και να βρίσκετε τι λειτουργεί και τι όχι. Είναι καλό να ανανεώνετε το περιεχόμενο που δεν έχει καλή κατάταξη σε μια προσπάθεια να το προωθήσετε στις μηχανές αναζήτησης.
6. Χρησιμοποιήστε τις προδιαγραφές της google για την βελτιστοποίηση του site σας.
H google αλλάζει συνεχώς τις πρακτικές της, γι’ αυτό βεβαιωθείτε ότι είστε ενημερωμένοι. Οι περισσότερες αλλαγές είναι μικρές, όμως είναι σημαντικό να τις έχετε υπόψιν.
Εάν η google κάνει μια μικρή αλλαγή που θα υποτιμήσει τις URL συγκεκριμένων λέξεων-κλειδιών, είναι σημαντικό να το ξέρετε όταν δημιουργείτε περιεχόμενο.
Έτσι, θα πρέπει να είστε σίγουροι ότι είστε ενημερωμένοι.
7. Προσέξτε την ταχύτητα του site σας.
Θα πρέπει να παρακολουθείτε την ταχύτητα του site σας. Βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεται γρήγορα. Ίσως είναι κοινοτοπία, όμως είναι σημαντικό, ειδικά τώρα με την ραγδαία αύξηση της χρήσης των κινητών για την πλοήγηση στο internet. Γι αυτό ακριβώς το λόγο η google ανάπτυξε την τεχνολογία AMP.
Θα πρέπει να ελέγχετε την λειτουργικότητα του site σας τακτικά. Αν προσέξετε ότι η ταχύτητα έχει πέσει, θα πρέπει άμεσα να βρείτε το λόγο. Χρησιμοποιείστε ένα εργαλείο όπως το SEMrush Site Audit για να αναλύσετε τους χρόνους φόρτωσης και να βρείτε σε ποιο σημείο υπάρχει το πρόβλημα.
Θα πάρετε μια ανάλυση της ταχύτητας του site σας και της απόδοσής του. Αν όλα είναι πράσινα, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν όμως βλέπετε κακούς χρόνους φόρτωσης και φτωχή απόδοση, αυτό είναι ένα σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά με το site σας.
Ελέγχετε συχνά την ταχύτητα, ειδικά μετά από μεγάλες αναβαθμίσεις. Μια καλή πρακτική είναι να προγραμματίσετε εβδομαδιαίους ελέγχους ταχύτητας.
Τελευταίες σκέψεις
Όσο χτίζετε τις σχέσεις σας και αναπτύσετε την στρατηγική σας, θα δείτε ότι τα μικρά πράγματα κάνουν την διαφορά. Δώστε προσοχή σε αυτές απλές τεχνικές SEO και θα είστε σε καλό δρόμο για καλύτερες επιδόσεις στις μηχανές αναζήτησης.
Ακόμη και αν δεν είστε έτοιμοι να υιοθετήσετε μια ολοκληρωμένη στρατηγική SEO, αν πάρετε τον χρόνο σας για να διορθώσετε αυτά τα βασικά σημεία, το αποτέλεσμα θα σας ανταμείψει!