Παρακαλώ αξιολογήστε


Οι τάσεις του σχεδιασμού επηρεάζονται συχνά από πολιτιστικές αλλαγές που συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο. Πέρυσι, βιώσαμε εξαιρετικά δραματικές αλλαγές στον τομέα του ψηφιακού σχεδιασμού. Ο Covid-19 μας έβαλε σε καραντίνα, πιέζοντάς μας να εμβαθύνουμε στον ψηφιακό κόσμο και αλλάζοντας τον τρόπο που ζούμε τη ζωή μας.

Οι δημιουργοί του Web έχουν ανταποκριθεί στην περίσταση εξερευνώντας πολλαπλές οδούς οπτικής επικοινωνίας. Αυτό περιλαμβάνει στην κατασκευή ιστοσελίδων καινοτομία τέχνης, ασυνήθιστους συνδυασμούς χρωμάτων, προσομοιώσεις προϊόντων 3D για διαδικτυακούς αγοραστές κ.α.

Παρακάτω θα βρείτε μερικά παραδείγματα που το καθένα φιλοξενεί ξεχωριστές βιομηχανίες και άτομα χρηστών. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η εφαρμογή αυτών των στυλ δεν είναι απλώς μια αισθητική απόφαση. Πρόκειται ουσιαστικά για μια πράξη εξισορρόπησης μεταξύ ποιότητας και ποσότητας.

1. Κομψές γραμματοσειρές Serif

Η παλιά πεποίθηση της χρήσης γραμματοσειρών sans serif ως στυλ γραμματοσειράς για το σχεδιασμό ιστοσελίδων έχει αλλάξει με την εποχή. Πράγματι, οι γραμματοσειρές sans serif αγαπήθηκαν από τους σχεδιαστές ιστοσελίδων για την κομψή αναγνωσιμότητα και την απλή δομή τους.

Πλεον τα μεγέθη και οι αναλύσεις οθόνης είναι μεγαλύτερα και σαφέστερα από ότι ήταν κάποτε. Σε αντίθεση με τους “ξεπερασμένους” προκατόχους τους, όπως οι οθόνες CRT της δεκαετίας του 1980, οι οθόνες για τις οποίες σχεδιάζουμε τώρα είναι πιο ελκυστικές και διακοσμημένες για βαρύτερες γραμματοσειρές serif. Οι μεγαλύτερες οθόνες επιτρέπουν στις γραμματοσειρές serif να εμφανίζονται λιγότερο γεμάτες και πιο ευανάγνωστες. Οι οικογένειες γραμματοσειρών Georgia ή Times καθώς και η noe display, αποτελούν παραδείγματα γραμματοσειρών serif.

2. Εφέ τυπογραφίας και κινούμενα σχέδια

Μια κινούμενη συμβολοσειρά λέξεων συχνά θα δομηθεί ως ένα συγκεκριμένο σχήμα, σε αντίθεση με την τυπική οριζόντια, από αριστερά προς τα δεξιά μορφή πρότασης. Τελικά, ο ρόλος του στοιχείου θα είναι πάντα για διακοσμητικούς σκοπούς και όχι μόνο ως κείμενο που πρέπει να διαβαστεί. Οι σχεδιαστές συνήθως χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνική για να μεταφέρουν έναν στόχο επωνυμίας ή μάρκετινγκ, δημιουργώντας μια επιθυμητή ατμόσφαιρα ή οπτικό θέαμα.

3. Χρήση emojis

Τα πράγματα έχουν αυξηθεί πολύ πέρα από τις λέξεις. Οι αλφαριθμητικοί χαρακτήρες που συνοδεύονται από παιχνιδιάρικα emojis σε στοιχεία γραπτού κειμένου αποτελούν πλέον αναπόσπαστο μέρος του ψηφιακού μας λεξικού.

Η αυξανόμενη δημοτικότητα των emojis έχει πλέον μπει για τα καλά στην εργαλειοθήκη του σχεδιαστή ιστοσελίδων. Οι δημιουργοί ιστού έχουν μεταβεί σε αυτή την προσφιλή γλώσσα των emojis, χρησιμοποιώντας τα ως μέρος του ίδιου του περιεχομένου του ιστότοπού τους. Η αξιοποίηση αυτών των εικονογραφημένων χειρονομιών είναι τώρα ένας αποτελεσματικός, απλός τρόπος για να απεικονίσετε το συναίσθημα της επωνυμίας και τα μη λεκτικά μηνύματα σε μια γλώσσα γνωστή στους χρήστες όλων των πλατφορμών. Η επικοινωνία με το κοινό-στόχο όλων των γλωσσών και διαλέκτων ευδοκιμεί σε αυτήν την τεχνική — η φωνή της επωνυμίας σας μπορεί πλέον να ακουστεί με οπτικό, μη λεκτικό τρόπο.

4. Ανοιχτά χρώματα

Η χρήση ανοιχτών χρωμάτων στο σχεδιασμό ιστοσελίδων και διεπαφών αντιπροσωπεύει μία από τις μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ της εκτύπωσης και του σχεδιασμού ιστοσελίδων. Η ποιότητα και η ορατότητα των ανοιχτών χρωμάτων συχνά διακυβεύονται όταν χρησιμοποιούνται στη σχεδίαση εκτύπωσης,  χάνοντας τον πλούτο τους και τη διαφάνειά τους. 

Τα ανοιχτά χρώματα έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα στην οθόνη και μπορεί ακόμη και να προτιμώνται από τα σκούρα, πιο έντονα χρώματα. Η ευκρίνεια της οθόνης μπορεί στην πραγματικότητα να προκαλέσει σε τέτοια χρώματα να είναι αυταρχικά και ακόμη και αγχωτικά για το ανθρώπινο μάτι. Οι σχεδιαστές έχουν πλέον αγκαλιάσει το πλεονέκτημα της χρήσης ανοιχτών χρωμάτων για να αποφύγουν τα τελευταία καθώς και λόγω του ότι τα ανοιχτά χρώματα είναι επίσης ευνοϊκά για την αφοσίωση των χρηστών.

Το καταπραϋντικό αποτέλεσμα των ανοιχτών χρωμάτων συχνά ενθαρρύνει τους χρήστες να παραμείνουν στη σελίδα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, απολαμβάνοντας την ηρεμία και τη ζεστασιά της παλέτας χρωμάτων.

5. Αρνητικά χρώματα

Στο άλλο άκρο του χρωματικού φάσματος – βρίσκεται μια τάση χρώματος εντελώς διαφορετικής φύσης. Όλο και περισσότεροι σχεδιαστές έχουν στραφεί προς τη χρήση πολύ τολμηρών χρωμάτων, με συντονισμένη έμφαση στα κύρια χρώματα: κόκκινο, μπλε και κίτρινο. Αυτό συχνά περιλαμβάνει πολλούς συνδυασμούς πρωτογενών χρωμάτων σε βαθιά αντίθεση, παρόμοιους με θέματα που μοιάζουν με κόμικς και μοτίβα στυλ της δεκαετίας του ’90. Είναι αυτονόητο ότι αυτοί οι τύποι χρωματικών παλετών συχνά στοχεύουν σε νεότερα ακροατήρια, τονίζοντας μια αισιόδοξη, συναρπαστική ατμόσφαιρα.

 6. Μαύρες και άσπρες απεικονίσεις με τις υφές

Οι εικονογραφήσεις με βάση την υφή δημιουργούνται τώρα ψηφιακά, γεγονός που αναπόφευκτα τους αναγκάζει να φαίνονται ελαφρώς διαφορετικές από τους προκατόχους τους. Αυτή η λεπτή αλλαγή έχει μικρές επιπτώσεις στο σχεδιασμό, όπως μια πιο ομοιόμορφη απόχρωση του μαύρου και πιο ακριβή συμμετρία και ευθυγράμμιση. Η αρχική σελίδα του Mailchimp απεικονίζει αυτή τη διχοτόμηση, καθώς το στυλ εικόνας ήρωα διαφέρει ελαφρώς από το τμήμα τριών στηλών με τρεις μαύρες ψηφιακές απεικονίσεις.

Είτε είναι πανομοιότυπο με το αρχικό στυλ των απεικονίσεων που βασίζονται στην υφή είτε όχι, είναι συναρπαστικό να βλέπουμε αυτή την τάση σχεδιασμού να επανεμφανίζεται το 2021.


Ψάχνετε κάτι συγκεκριμένο;

Μιλήστε με τους ειδικούς μας!
Δεν ενδιαφέρομαι