3 χαρακτηριστικά επιβίωσης για κάθε ηγέτη
Το να είστε προετοιμασμένοι για κάθε ενδεχόμενη κρίση είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, στον κλάδο του επιχειρείν. Ως γνωστόν ” ο θάνατός σου η ζωή μου ” έτσι, ότι δεν σκοτώνει την επιχείρησή σας την κάνει πιο δυνατή.
Μπορεί η υγειονομική πανδημία να μην έχει περάσει ακόμα, αλλά οι επιχειρήσεις πρέπει να βρουν έναν τρόπο να ενδυναμώσουν το επιχειρησιακό τους κομμάτι όπως π.χ. η κατασκευή ιστοσελίδων και η προώθησή τους κατά την διάρκεια και μετά το τέλος αυτής της κρίσης. Αυτό απαιτεί τους εργοδότες, τους διευθύνοντες συμβούλους και τα στελέχη να αναλάβουν κάποιες ευθύνες στους οργανισμούς τους αυτή τη δύσκολη περίοδο. Τα ακόλουθα είναι βασικά ηγετικά χαρακτηριστικά που πρέπει να κατέχονται κατά τη διάρκεια μιας κρίσης.
1. Η αποστολή της εταιρείας πρέπει να παραμένει σταθερή
Η στρατηγική και οι διαδικασίες μπορεί να αλλάξουν, αλλά η αποστολή μιας εταιρείας πρέπει να παραμείνει σταθερή. Η αποστολή είναι η κατευθυντήρια αρχή που υπενθυμίζει στη διοίκηση και στους υπαλλήλους τους λόγους για τους οποίους δραστηριοποιούνται. Με βάση μία έρευνα που έγινε τον περασμένο χρόνο, πολλοί συμμετέχοντες απάντησαν πώς η κουλτούρα μιας εταιρείας είναι πιο σημαντική από το μισθό όταν πρόκειται για το εργασιακό περιβάλλον, επίσης πολλά άτομα δεν θα έκαναν αίτηση σε μία θέση όπου οι αξίες της εταιρείας δεν συμβαδίζουν με τις δικές τους.
Έτσι κατά τη διάρκεια της καραντίνας πολλές οργανώσεις μπορούν να πραγματοποιούν τον σκοπό τους, να βοηθούν και να εξυπηρετούν τον κόσμο, φτιάχνοντας μάσκες προσώπου, αντισηπτικά και άλλα ιατρικά εργαλεία. Αυτές οι ενέργειες αποτελούν παράδειγμα μιας εταιρείας που εκπληρώνει την αποστολή της με άλλους τρόπους, βοηθώντας στην παραγωγή κρίσιμων προμηθειών.
2. Η αποφασιστικότητα φέρνει άμεσα (και μακροπρόθεσμα) οφέλη
Η εξάπλωση του κορονοϊού είναι μια μεγάλη πρόκληση, οι επιχειρήσεις χάνουν πελάτες, υπαλλήλους και κλείνουν προσωρινά προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα και να αποτρέψουν την πτώχευση.
Η υγειονομική κρίση αντιπροσωπεύει ένα μικρό εμπόδιο από τα πολλά που μπορεί να αντιμετωπίσετε. Βάση μίας έρευνας πού διεξαχθεί τον περασμένο χρόνο, τα τρία πιο σημαντικά προβλήματα που θα αντιμετωπίζει μία επιχείρηση είναι α) χρηματοοικονομική ρευστότητα, β) τεχνολογική ανεπάρκεια και ανάπτυξη και τέλος, γ) λειτουργική ανεπάρκεια. Με αποφασιστικότητα και έξυπνο σχεδιασμό, μια κρίση μπορεί να βελτιώσει την εταιρεία σας και τους ανθρώπους της και να αποφύγετε τις θανατηφόρες συνέπειές της.
Μία κρίση μπορεί να κινητοποιήσει στελέχη και προσωπικό να γίνουν πιο δημιουργικοί, να ελαχιστοποιηθούν τα έξοδα και να επικεντρωθεί η εταιρεία στην αναζήτηση νέων και σημαντικών πελατών. Το αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι μία πιο λιτή και στοχευμένη οργάνωση πού δεν θα έχει ανταγωνισμό μετά την πάροδο της κρίσης.
3. Οι ηγέτες πρέπει να είναι ανοιχτόμυαλοι κατά τη διάρκεια μιας κρίσης
Το περιβάλλον των οικονομικών και των επιχειρήσεων θα υποστεί μία μεγάλη αλλαγή μετά το τέλος της πανδημίας. Έχοντας αυτό κατά νου θα πρέπει να κρατάτε μία πιο ανοιχτόμυαλη στάση και να αναζητάτε καινοτόμες λύσεις για την επιχείρησή σας. Για να αποκτήσετε μια πιο διορατική σκέψη, χρειάζεται να αποδεχτείτε διαφορετικές απόψεις και γεγονότα. Αυτό σας δίνει την δυνατότητα να αντιμετωπίζεται ανερχόμενα επιχειρησιακά προβλήματα με αποτελεσματικό τρόπο. Υπάρχει ένας χάρτης πορείας για να βγείτε νικητές, είναι καθήκον του ηγέτη ή των ηγετικών προσωπικοτήτων να αναζητήσουν τον επιθυμητό δρόμο πλεύσης.
Η κρίση της πανδημίας έπιασε απροετοίμαστο όλο τον κόσμο και έχει αφήσει πίσω του πολλές παράπλευρες απώλειες, υγειονομικά και επιχειρησιακά. Πριν από πολλά χρόνια το Great Depression έπληξε πολύ κόσμο και άφησε την ψευδαίσθηση ότι οι καλές στιγμές κρατάνε αιώνια. Με μεγάλη έκπληξη δεν κρατάνε. Κάθε γενιά αντιμετωπίζει μία δικιά της κρίση, κόσμος και εταιρείες δοκιμάζονται και αναγκάζονται να προσαρμοστούν και να βελτιωθούν για τη νέα εποχή.