10 βασικές δεξιότητες για επιτυχημένους σχεδιαστές ιστοσελίδων
Το να είσαι σχεδιαστής ιστοσελίδων συνεπάγεται το να συνδυάζεις αρμονικά οπτικό υλικό και περιεχόμενο. Αλλά οι μη τεχνικές δεξιότητες, όπως η συνεργασία και η επικοινωνία, είναι επίσης σημαντικές.
Εδώ είναι ένας συνδυασμός 10 δεξιοτήτων που θα σας βοηθήσουν να γίνετε ειδικός στο σχεδιασμό, ανεξάρτητα από το πού βρίσκεστε στην καριέρα σας.
1.Συστήματα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS)
Η γνώση του τρόπου χρήσης ενός CMS, καθιστά τη διαχείριση μεγάλων τμημάτων περιεχομένου πολύ λιγότερο επαχθής.
Για περιεχόμενο που χρειάζεται τακτικές ενημερώσεις, όπως δημοσιεύσεις ιστολογίου, συνταγές ή εκδηλώσεις, ένα CMS θα βελτιώσει την κατασκευή ιστοσελίδων. Η χρήση ενός CMS για τη σύνδεση σχετικών δεδομένων και την προσαρμογή προτύπων θα κάνει το περιεχόμενο πολύ πιο εύκολο.
2. Εμπειρία χρήστη (UX)
Η Εμπειρία χρήστη επικεντρώνεται στη συναισθηματική απόκριση κάποιου σε ένα σχέδιο – ένας συνδυασμός χρηστικότητας ενός ιστότοπου και ενσωμάτωσης διαδραστικών και δυναμικών στοιχείων για να κάνει το σχέδιο εύκολο στην πλοήγηση. Το UX στοχεύει στη διαμόρφωση της εμπειρίας ενός ατόμου, ενώ το εμπλέκει και το καθοδηγεί στον ιστότοπο.
Βέλτιστες πρακτικές UX περιλαμβάνουν:
Ακατάστατες διατάξεις με αρνητικό χώρο και λογικά οργανωμένο περιεχόμενο (να είναι σαφές)
Διαισθητικός σχεδιασμός και περιεχόμενο που εστιάζει σε μια ανθρωπιστική, παρά μηχανική, εμπειρία (σχεδιασμός με ενσυναίσθηση)
Σχεδιασμός και πληροφορίες ειδικά για το κοινό προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους (γνωρίστε το κοινό σας)
3. Διεπαφή χρήστη (UI)
Όπου η εμπειρία χρήστη ασχολείται περισσότερο με τις ευρείες πτυχές του πώς ένα σχέδιο επηρεάζει κάποιον, το UI επικεντρώνεται στην ειδικότητα. Οι ιστοσελίδες, τα κουμπιά, τα μενού και οι μικρο-αλληλεπιδράσεις αποτελούν μέρος της διεπαφής χρήστη. Αυτά τα στοιχεία καθοδηγούν το κοινό μέσα από ένα σχέδιο, χωρίς εμπόδια, για μια ομαλή εμπειρία.
Η διεπαφή χρήστη αγγίζει πολλές διαφορετικές πτυχές χρηστικότητας, όπως:
Στοιχεία πλοήγησης και απλές, διαισθητικές διεπαφές
Προτροπές για δράση που καθοδηγούν τους ανθρώπους να κάνουν ό, τι θέλετε να κάνουν στο συντομότερο χρονικό διάστημα
Διαισθητικές και επαναλαμβανόμενες ενέργειες που μπορεί να παρακολουθήσει το κοινό σας και να μάθει όταν χρησιμοποιεί το σχέδιό σας
4. Υπομονή
Εάν βρεθείτε έτοιμοι να βγάλετε τα μαλλιά σας, κάντε ένα βήμα πίσω και κάντε κάτι άλλο. Μια αλλαγή του τοπίου θα ταρακουνήσει και ελπίζουμε να σας βοηθήσει να βρείτε μια λύση σε οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζετε. Και αν όχι, δοκιμάστε να απλοποιήσετε το έργο.
Η υπομονή είναι μια ικανότητα ανθρώπων. Οι πελάτες δεν είναι σχεδιαστές και πιθανότατα θα πρέπει να εξηγήσετε τα πράγματα με μερικούς διαφορετικούς τρόπους προτού κατανοήσουν αυτό που λέτε. Η υπομονή σας κάνει ένα καλό άτομο για να συνεργαστείτε.
5.Συμβιβασμός
Μην επενδύετε συναισθηματικά στη δουλειά σας. Μπορεί να έχετε ξοδέψει ώρες για κάτι, αλλά αν δεν ικανοποιεί τις ανάγκες του κοινού ή του πελάτη σας, μην το παίρνετε προσωπικά όταν σας λένε ότι πρέπει να πάει.
Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραδοθείτε σε κάθε αίτημα, αλλά επιλέξτε τις μάχες σας. Εάν αυτό το στοιχείο εξυπηρετεί τη χρηστικότητα ή την επωνυμία ενός σχεδίου, διευκρινίστε γιατί πρέπει να παραμείνει.
6. Αυτογνωσία
Μην υποσχεθείτε κάτι που δεν μπορείτε να παραδώσετε. Είναι εύκολο να πείτε ναι με την ελπίδα ότι όλα θα λειτουργήσουν, αλλά προετοιμάζεστε για πολύ άγχος και πιθανή αποτυχία. Να είστε αυθεντικοί και να προσφέρετε στους πελάτες μόνο αυτό που είστε ικανοί. Και εν τω μεταξύ – αρχίστε να μαθαίνετε τα υπόλοιπα!
7. Πειθαρχία
Η διαχείριση του χρόνου είναι ένα τεράστιο μέρος αυτού. Το να δουλέψεις σημαίνει να κλείσεις τα κοινωνικά μέσα και να απελευθερώσεις τον εαυτό σου από την διάσπαση προσοχής. Αξιοποιήστε εποικοδομητικά τον χρόνο σας για να απολαύσετε μια διαδικασία σχεδιασμού. Είναι σημαντικό να διαχειριστείτε τόσο την ηθική της εργασίας σας όσο και την πειθαρχία της προώθησης των γνώσεων και των δεξιοτήτων σας.
8. Επικοινωνία
Η εξήγηση του οράματός σας για ένα έργο με τρόπο που οι μη σχεδιαστές κατανοούν είναι απαραίτητη. Oι ανώτεροι σας μπορούν να περιλαμβάνουν οποιονδήποτε από το τμήμα μάρκετινγκ έως τον ιδρυτή και πρέπει να είστε σε θέση να κοινοποιήσετε αυτό που σχεδιάζετε και πώς θα επιτύχει τους στόχους του έργου.
9. Επιχειρηματική στρατηγική
Δεν περιμένουμε να γίνετε επαγγελματίας, αλλά πρέπει να γνωρίζετε πώς το σχέδιό σας θα βοηθήσει τους στόχους του πελάτη.
Σκεφτείτε πάντα με αναλυτικό μυαλό για το εάν μια λύση θα είναι αποτελεσματική ή όχι. Μερικές φορές ένας πελάτης δεν χρειάζεται έναν πλήρη επανασχεδιασμό ιστότοπου – λίγο SEO και πλοήγηση αρκούν για να προσελκύσουν μεγαλύτερο κοινό.
10. Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO)
Αυτό εμπίπτει στο πεδίο του copywriting και του ψηφιακού μάρκετινγκ. Η δημιουργία περιεχομένου με δυνατότητα αναζήτησης είναι το κλειδί για να παρακολουθείτε την εργασία σας. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε πότε το SEΟ παρουσιάζεται επιτηδευμένο, απορρίπτει την αναγνωσιμότητα και πρέπει να ξανασχεδιαστεί.