Ξεκινήστε μία Επιτυχημένη Online Επιχείρηση Ενδυμάτων σε 7 Βήματα (2019)
Αποφασίσατε, λοιπόν, να ξεκινήσετε το δικό σας online κατάστημα ενδυμάτων. Δεν είναι έκπληξη το γιατί: με το online κατάστημα ενδυμάτων να είναι μία επιχείρηση πολλών δισεκατομμυρίων το χρόνο, είναι με διαφορά μία από τις πιο δημοφιλείς eCommerce επιχειρήσεις. Με τις πωλήσεις να αναμένεται να φτάσουν $713 δισεκατομμύρια μέχρι το 2022 και τις αναδυόμενες παγκοσμίως μεσαίες τάξεις με διαθέσιμο εισόδημα, υπάρχουν πολλές διαθέσιμες επιχειρήσεις να εκμεταλλευτείτε.
Ωστόσο, η κατασκευή ιστοσελίδων ενδυμάτων είναι πολλά περισσότερα από μία αγορά domain και τοποθέτηση μίας διαφήμισης. Ένα επιτυχημένο κατάστημα εξαρτάται από την συγκεκριμένη αγορά που επικεντρώνεστε, την επωνυμία που δημιουργείτε, την ποιότητα όχι μόνο των ενδυμάτων αλλά και του site σας, την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών που παρέχετε και την υλοποίηση στρατηγικών.
Επειδή μία συγκεκριμένη αγορά είναι δημοφιλής, δεν σημαίνει πως έχετε άμεση πρόσβαση σε πιθανούς πελάτες. Στην πραγματικότητα, το αντίθετο ισχύει. Με την αυξανόμενη αναγνωρισιμότητα, έρχεται αυξανόμενη πίεση για να διαφοροποιήσετε το κατάστημά σας από τα υπόλοιπα που υπάρχουν ήδη online.
Εάν είστε καινούργιοι στο eCommerce ή ψάχνετε για πρόσθετα ενδύματα για το αυξανόμενο επιχειρησιακό σας portfolio το 2019, τότε αυτό το post είναι για ‘σας! Παρακάτω θα δείτε τα βήματα που χρειάζεται να κάνετε για να ξεκινήσετε μία καινούργια online επιχείρηση ενδυμάτων.
Βήμα 1: Διαλέξτε το Δικό σας Online Niche Κατάστημα Ενδυμάτων
Πριν διαλέξετε τα προϊόντα σας, χρειάζεται να αποφασίσετε τι ενδύματα θέλετε να πουλήσετε και που θέλετε να επικεντρωθείτε. Αυτό σημαίνει ότι διαλέγετε προϊόντα και δημιουργείτε ολόκληρο το επιχειρηματικό σας πλάνο γύρω από το είδος των πιθανών αγοραστών που θέλετε να προσελκύσετε και διασφαλίζει πλήρως ότι είστε ικανοί να τοποθετήσετε το κατάστημά σας με ένα μοναδικό τρόπο.
Το μυστικό είναι να είστε αρκετά συγκεκριμένοι και να ξέρετε σε ποια αγορά στοχεύετε, αφού αυτό θα σας επιτρέψει να αναγνωρίσετε και να επικεντρωθείτε στους πιθανούς αγοραστές σας πιο εύκολα. Επίσης, αυτό θα σας βοηθήσει να εξελίξετε την λίστα των προϊόντων σας, με σκοπό να προσελκύσετε την συγκεκριμένη στοχευμένη αγορά, επιτρέποντάς σας να περιορίσετε τον ανταγωνισμό και να αυξήσετε τις πιθανότητες μακροπρόθεσμης αφοσίωσης των πελατών σας.
Πώς να επιλέξετε που πρέπει να επικεντρωθείτε; Παρατίθενται κάποιες σημαντικές σκέψεις:
• Γίνετε όσο το δυνατόν πιο ιδιαίτεροι για να ξεχωρίσετε από το πλήθος
• Επικεντρωθείτε σε κάτι που σας ενδιαφέρει και έχετε πάθος για αυτό
• Ρωτήστε τον εαυτό σας εάν μπορείτε να προσθέσετε αξία ή να τοποθετήσετε τον εαυτό σας, σαν αυθεντία
• Βεβαιωθείτε ότι εκεί που επικεντρωθήκατε θα έχετε κέρδη
Βήμα 2: Διαλέξτε τα προϊόντα του Δικού σας Online Καταστήματος Ενδυμάτων
Από τη στιγμή που έχετε επικεντρωθεί κάπου, πρέπει να επιλέξετε τα προϊόντα σας. Θα πουλήσετε κοντομάνικα πουκάμισα ή φορέματα; Η αγορά ρούχων είναι σχεδόν άπειρη, και να είστε σίγουροι ότι υπάρχει πληθώρα επιλογών για την αγορά που έχετε στοχεύσει.
Ωστόσο, αν σας φαίνεται δελεαστικό να πουλήσετε τα πάντα, αυτό θα μπορούσε να είναι κάτι το οποίο πρέπει να αποφύγετε πριν ξεκινήσετε. Όταν ξεκινάτε ένα online κατάστημα, είναι πάντα οφέλιμο να ξεκινάτε αργά και μετά να επεκτείνεστε όσο προχωράτε.
Υποθέστε ότι έχετε αποφασίσει να ανοίξετε ένα online κατάστημα ενδυμάτων, σχετικά με fitness yoga. Αντί να βάζετε πολλά προϊόντα στην προτεινόμενη λίστα σας, απομονώστε τα must-have προϊόντα σας με τα οποία θα ξεκινήσετε. Κάθε προϊόν- είτε είναι φούτερ είτε είναι κάλτσες- υπάρχει πιθανότητα να χτίσει την κανούργια σας επωνυμία.
Τι θα πρέπει να λάβετε υπόψιν όταν διαλέγετε τα προϊόντα σας; Παρακάτω δίνονται τρεις κορυφαίες συμβουλές!
1. Ξεκινήστε από χαμηλά
Ξεκινήστε όσο πιο απλά γίνεται, μέχρι να κάνετε την λίστα προϊόντων σας επιτυχημένη.
Προσθέτοντας πολλά προϊόντα εξαρχής, όχι μόνο θα προσθέσει επιπλέον έξοδα διαχείρησης, αλλά μπορεί να έχει επιπλοκές όταν ξεκινήσετε.
Οι επιπλοκές μπορεί να επηρεάσουν την επηρεσία που προσφέρετε, και σαν καινούργιο κατάστημα σε μία απαιτητική αγορά, η υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών ή έλλειψη αυτής, μπορεί να βοηθήσει ή να καταστρέψει την επιχείρησή σας.
2. Σκεφτείτε Προσεκτικά
Όπως γνωρίζετε, η μόδα κι οι τάσεις στα ρούχα αλλάζουν συνεχώς. Διαλέξτε στην αρχή προϊόντα που μπορούν εύκολα να ταιριάξουν με τα στυλ που συνεχώς αλλάζουν. Εάν αποφασίσετε να έχετε πιο κοινότυπη μόδα, δημιουργείστε ένα κατάστημα που προσαρμόζεται, όπως παραγγελίες dropshipping, που θα διασφαλίσουν ότι δεν έχετε κολλήσει σε απούλητο απόθεμα. Τελικά, στο παιχνίδι των ενδυμάτων, θα υπάρχουν πάντα μετατοπίσεις, έτσι η επιτυχία θα εξαρτάται από την ικανότητα να σκέφτεστε και να είστε πρωτοποριακοί και δημιουργικοί με τις αλλαγές που έρχονται.
3. Θέστε τον στόχο σας
Γίνετε όσο πιο ακριβείς και περιορισμένοι μπορείτε στην αρχή, αλλά να κοιτάτε τον τελικό στόχο. Σκεφτείτε που θα θέλατε να δείτε το δικό σας κατάστημα ενδυμάτων να επεκτείνεται στο μέλλον και βεβαιωθείτε πως επικεντρώνεστε στον τελικό σας στόχο. Αυτό θα διασφαλίσει ότι όσο προσθέτετε προϊόντα και μεγαλώνετε το κατάστημά σας που επικετρώνεται σε μία συγκεκριμένη αγορά, θα είστε ικανοί να εφαρμόσετε καινούργια προϊόντα στο κατάστημά σας ή προϊόντα που είναι τάση, πιο απρόσκοπτα.
Βήμα 3: Διαλέξτε το Δικό σας Πρότυπο Επιχείρησης του Online Κατάστηματος Ενδυμάτων
Από τη στιγμή που ξέρετε σε ποια αγορά να επικεντρωθείτε και έχετε μία ιδέα των προϊόντων που θέλετε να πουλήσετε, είναι ώρα να διαλέξετε ένα πρότυπο επιχείρησης για την επιχείρηση του online κατάστηματος ενδυμάτων σας. Υπάρχουν τέσσερις τύποι προτύπων επιχείρησης που τα online καταστήματα ενδυμάτων κατηγοριοποιούνται:
• Print-on-demand
• Custom cut-and-sew
• Private label
• Dropshipping
Κάθε πρότυπο επιχείρησης έχει μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα. Η επιλογή ανάμεσα σε αυτά, λοιπόν, πρέπει να βασίζεται στον δικό σας γενικό στόχο, τον προϋπολογισμό και τις δεξιότητες.
Μερικά από αυτά:
1. Πρότυπο Επιχείρησης Καταστήματος Ρούχων Print-on-Demand
Υπάρχουν κάποια καταστήματα όπου μπορείτε να εκτυπώσετε το λογότυπό σας και να σχεδιάσετε σε μαύρο ύφασμα και όλα αυτοματοποιημένα.
Υπάρχει αρκετή ποικιλία τύπων και χρωμάτων σε αυτόν τον τύπο επιχείρησης κι είναι η πιο οικονομική επιλογή αναφορικά με τις παραγγελίες μικρού αριθμού.
Το μεγαλύτερο μειονέκτημα αυτού του προτύπου είναι ότι τέτοιοι τύποι καταστημάτων έχουν γενικά χαμηλότερα έσοδα και προσφέρουν λίγότερες επιλογές.
2. Πρότυπο Επιχείρησης Καταστήματος Ενδυμάτων Custom Cut-and-Sew
Το καλύτερο γι’ αυτούς που θέλουν να ξεκινήσουν τη δικής τους εμπορική φίρμα ενδυμάτων και τον σχεδιασμό.
Αυτό το είδος online καταστήματος ένδυσης είναι γι’ αυτούς που θέλουν να δημιουργήσουν τα ενδύματα τους από την αρχή. Με άλλα λόγια, γίνονται όλα από εσάς, από τον σχεδιασμό των ενδυμάτων μέχρι την παραγωγή και πραγματοποίηση.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι ότι θα πουλάτε κάτι αρκετά μοναδικό και ότι μπορείτε να το προσαρμόσετε όπως κρίνετε κατάλληλο. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις custom cut-and-sew θα χρειαστούν αρκετή διαχείρηση, αφού εσείς θα είστε υπεύθυνοι για να βρείτε, να ψάχνετε το δικό σας ύφασμα, κ.α. Αυτό σημαίνει εξαρχής μεγαλό προϋπολογισμό και απαιτούμενο χρόνο για να ξεκινήσετε.
3. Πρότυπο Επιχείρησης Καταστήματος Ενδυμάτων Private Label
Τα private label πρότυπα επιχειρήσεων είναι ουσιαστικά το μεσαίο σημείο μεταξύ print-on-demand και cut-and-sew. Παρέχουν περισσότερη εξατομίκευση απότι το πρώτο και χρειάζεται μεγαλύτερος προϋπολογισμός απότι το τελευταίο.
Αυτό το είδος είναι όταν αγοράζετε υφάσματα και προσθέτε το δικό σας σχεδιασμό και την ετικέτα. Αυτό μπορεί να αποδειχτεί πιο οικονομικό από το print-on-demand, από τη στιγμή που μπορείτε να διαπραγματευτείτε καλύτερα ποσοστά για χαλαρές αγορές.
Δυστυχώς, υπάρχουν κάποια μειονεκτήματα, όπως το να πρέπει μόνοι σας να κάνετε την πραγματοποίηση και την διαχείρηση των καταλόγων. Ωστόσο, υπάρχουν πλατφόρμες που θα σας βοηθήσουν να βελτιστοποιήσετε τη διαδικασία.
4. Πρότυπο Επιχείρησης Καταστήματος Ενδυμάτων Dropshipping
Παρόμοια με το print-on-demand, τα καταστήματα ενδυμάτων dropshipping, σας επιτρέπουν να πουλήσετε ενδύματα από τους εμπόρους χονδρικής. Είναι οικονομικό, καθώς δεν είναι απαραίτητο να έρθετε αντιμέτωποι εξαρχής με την αγορά αποθέματος, την αποθήκευση, το πακετάρισμα ή τα μεταφορικά. Το μειονέκτημα είναι ότι τα προϊόντα σας δεν θα είναι τόσο μοναδικά και μπορεί να υπάρχει πληθώρα καταστημάτων που να πουλάει το ίδιο προϊόν με εσάς.
Βήμα 4: Κάντε Ένα Προσχέδιο του Επιχειρηματικού σας Πλάνου του Δικού σας Online Καταστήματος Ενδυμάτων
Κάντε ένα προσχέδιο του επιχειρηματικού σας πλάνου. Πρέπει να αναφέρεται συνοπτικά:
• Αγορά
• Προϊόντα (Αποφασίστε τι τα κάνει ξεχωριστά)
• Μεγαλύτεροι Ανταγωνιστές (Σημειώστε τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές σας)
• Πρότυπο Επιχείρησης/Στρατηγικές
• Επωνυμία/ περιγραφή εταιρίας (πως θέλετε να βλέπει την επωνυμία σας η αγορά που έχετε στοχεύσει)
‘Οσον αφορά την στρατηγική eCommerce, θέλετε να βεβαιωθείτε ότι απαντάτε σε ερωτήσεις, όπως από που θα έρχεται η κίνησή σας (πιθανοί αγοραστές) και τι θα κάνει τα προϊόντα σας ελκυστικά σε αυτούς.
Επιπλέον, πολύ σημαντικό μέρος του επιχειρηματικού σας πλάνου πρέπει να περιλαμβάνει την τιμή. Υπολογίστε την τιμή ανά προϊόν με αυτές τις σημαντικές σκέψεις κόστους:
• Εξοπλισμός, κατασκευή ιστοτόπου, hosting,
• Σχεδιασμός και κατασκευή
• Κόστος παραγωγής ανά προϊόν, συμπεριλαμβανομένων και των δειγμάτων
• Εργασία και μεταφορά
• Υλικά
Βήμα 5: Δημιουργώντας το Δικό σας Online Κατάστημα Ενδυμάτων
Το πρώτο πράγμα που θα χρειαστείτε είναι το domain σας. Θα ήταν καλύτερο να το αγοράσετε ξεχωριστά άμεσα, από τη στιγμή που έχετε την κεντρική σας ιδέα. Εσείς θέλετε να είστε σίγουροι πως το domain είναι ακόμα διαθέσιμο, αφού έχετε κατασκευάσει το site σας.
Διαφορετικά, μπορείτε να αγοράσετε το domain σας απευθείας μέσα από πλατφόρμες eCommerce.
Μετά, θα θέλετε να επιλέξετε τη δική σας πλατφόρμα και το δικό σας theme (ή το αντίστροφο). Αυτή είναι μία από τις σημαντικότερες αποφάσεις που θα χρειαστεί να πάρετε, όταν δημιουργείτε το κατάστημά σας.
Γιατί;
Επειδή ο ιστότοπός σας, ο σχεδιασμός του και το να είναι φιλικός στο χρήστη είναι τόσο σημαντικά όσο και τα προϊόντα που πουλάτε, δεν πρέπει να γίνονται βιαστικά και πρόχειρα.
Βήμα 6: Παρουσίαση του Δικού σας Online Καταστήματος Ενδυμάτων
Από τη στιγμή που τα προϊόντα σας είναι στη θέση τους, το επιχειρηματικό πλάνο έχει δημιουργηθεί, και το site είναι έτοιμο, είναι η στιγμή να παρουσιάσετε το online κατάστημά σας. Δίνονται κάποιες συμβουλές για να σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε.
1. Προσδιορίστε την Στρατηγική της Παρουσίασής σας
Πρόκειται να κάνετε κάποια προώθηση; Οποιαδήποτε στρατηγική κι αν αποφασίσετε, έχετε την στην άκρη, ώστε να την παρουσιάσετε όταν ξεκινήσετε. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει εργασίες όπως proofreading και έλεγχο ολόκληρης της λειτουργίας του καταστήματός σας πριν ξεκινήσετε.
2. Προετοιμάστε τους Δικούς σας Λογαριασμούς των Social Media
Πριν παρουσιάσετε το site σας, βεβαιωθείτε πως οι σελίδες των λογαριασμών σας στα social media είναι στημένες κι έτοιμες. Στην πραγματικότητα, να είστε ενεργοί σε αυτές – με περιεχόμενο – πριν από την μεγάλη έναρξή σας. Αυτό θα σας δώσει τη δυνατότητα να τρέξετε τις διαφημίσεις στα social media όταν ξεκινήσετε και προωθήσετε το καινούργιο σας κατάστημα σε ένα ήδη αναπτυσσόμενο κοινό.
3. Έχετε την δική σας στρατηγική email marketing και αυτοματοποίηση στην άκρη
Βεβαιωθείτε ότι όλα σας τα αυτοματοποιημένα emails είναι έτοιμα κι ελεγμένα κι ότι έχετε προχεδιάσει μία στρατηγική email marketing για τους πρώτους τρεις μήνες.
Βήμα 7: Φέρτε κίνηση στο δικό σας Online Κατάστημα Ενδυμάτων
Το τελευταίο βήμα; Να φέρετε κίνηση στο πρόσφατα στημένο online κατάστημα ρούχων σας. Η μεγαλύτερη κίνηση προέρχεται από email marketing, PPC, μάρκετινγκ περιεχομένου, guest posts στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και από Influencers.
Για ένα καινούργιο κατάστημα χωρίς εμπορικό όνομα, εδραιωμένο SEO και λίστα δεδομένων email, θα θέλετε να επικεντρωθείτε στις διαφημίσεις στα social media και στις μηχανές αναζήτησης για να προσελκύσετε αγοραστές.
Παρόλο που οι καμπάνιες κίνησης είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες για την επιτυχία της δικής σας online επιχείρησης ενδυμάτων, δεν σημαίνει ότι είναι τόσο αγχωτικό όσο ακούγεται. Με διάφορες εφαρμογές, μπορείτε να παραδώσετε σε κάποιον άλλον την σκληρή δουλειά, για να μπορέσετε εστιάσετε στην επιχείρησή σας.